منطقه 22 شبکه فاضلاب ندارد

به گزارش وبلاگ علیکایی، هنوز شبکه فاضلاب شهری منطقه22 که قرار بود مطابق الگوهای شهرسازی ساخته شود راه اندازی نشده و عملیات اجرایی آن در مراحل مقدماتی است.به گفته اهالی اغلب ،فاضلاب برخی شهرک ها از کانال ها بالا آمده و وارد خیابان می شود. مسئله ای که برای اهالی غربی ترین محدوده پایتخت به ویژه ساکنان شهرک شهید باقری مسائل بسیاری ایجاد کرده است.

منطقه 22 شبکه فاضلاب ندارد

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

خبرنگاران محله- ثریا روزبهانی: برخی شهرک های مسکونی منطقه 22 از قدیم به صورت تعاونی و خودگردان ساخته شده اند و بیشتر این شهرک ها به شبکه آب و فاضلاب شهری متصل نیست برای همین اهالی همیشه از انتشار بوی نامطبوع در محله گلایه دارند.الناز مرتضوی یکی از ساکنان شهرک شهید باقری می گوید: بیشتر اوقات آب فاضلاب این مجتمع ها به داخل خیابان سرازیر می شود که زمینه ساز مسائل زیست محیطی بسیاری برای اهالی شده است.البته این روزها با سرد شدن هوا، بوی نامطبوع کمتر به مشام می رسد. اما در تابستان این بو غیرقابل تحمل است. آذر قربانعلی یکی دیگر از ساکنان محله با اشاره به اینکه جهت فاضلاب های این شهرک فاصله چندانی با خانه های اهالی ندارد و بوی نامطبوع ناشی از این فاضلاب باعث ناراحتی و اذیت ساکنان این محدوده شده است. می گوید: این مشکل دیروز و امروز نیست. چند سال است که اهالی این محدوده نمی توانند پنجره خانه هایشان را باز و هوای سالم استشمام کنند. بارها برای پیگیری این مشکل با شورایاری و شهرداری تماس گرفته ایم اما این تماس ها تا به امروز نتیجه ای نداشته است.

تدابیر شرکت آب و فاضلاب منطقه برای رفع مشکل

سید علی موسوی زاویه معاون بهره برداری آبفای منطقه 3 تهران در پاسخ به مشکل ساکنان این شهرک مسکونی می گوید: شهرک شهید باقری هنوز وارد مدار شبکه فاضلاب شهر تهران نشده و شبکه کنونی فاضلاب داخل شهرک توسط اهالی و خودجوش از قدیم ساخته شده و شرکت آب و فاضلاب هیچ نظارتی بر آن نداشته است، به همین دلیل مورد تأیید این شرکت نیست. این مسئول به راهکار شرکت آب و فاضلاب منطقه برای رفع این مشکل اشاره می کند و می گوید:به دلیل نبود شیکه فاضلاب شهری در شهرک های منطقه 22، فعلا برخی از این خطوط را بازسازی کرده ایم. طول شبکه آب در منطقه 3 شرکت آب و فاضلاب هزار و 500 کیلومتر است که تنها یک سوم از کل این شبکه یعنی تقریباً 580 کیلومتر شبکه فاضلاب دارد. به همین دلیل باید ظرفیت های موجود توسعه یابد. در منطقه 22 عملیات لوله گذاری فاضلاب براساس برنامه زمانبندی در حال اجراست و بحث خطوط انتقال آن انجام می شود. با توجه به انجام این اقدامات به محض آماده شدن تصفیه خانه، انشعاب هم به فروش می رسد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 414

به "منطقه 22 شبکه فاضلاب ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه 22 شبکه فاضلاب ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید