تور استرالیا ارزان: بازدید از این جاذبه های دیدنی در شهر ملبورن را نباید فراموش کنید!

به گزارش وبلاگ علیکایی، جاذبه های گردشگری در شهر ملبورن

شهر ملبورن، دومین شهر بزرگ کشور استرالیا و مرکز فرهنگی این کشور به شمار می رود. در واقع این شهر مدرن، ترکیبی از ساحل، رستوران های عالی، هنر و ورزش است. این شهر استرالیایی یکی از مهم ترین شهرهای دنیا است که با سفر به آنجا می توانید از محله های جالب و دیدنی آن بازدید کنید و بعلاوه از مراکز خرید و فروشگاه هایی که در این شهر وجود دارد لذت خرید را تجربه بنمایید. عمده معروفیت این شهر به علت مسیرهای مختلف، تفاوت های فرهنگی، رستوران هایی با قیمت های مختلف و نقاشی های دیواری آن است. بعلاوه این شهر به عنوان مرکز قهوه دنیا در دنیا شناخته شده و مسافران می توانند برترین قهوه ها را در این شهر میل نمایند. از همین رو در این مطلب خبرنگاران میخواهد تا با ارائه جاذبه های گردشگری در شهر ملبورن ، امکان سرگرمی در این شهر را برایتان راحتتر بنماییم.

تور استرالیا ارزان: بازدید از این جاذبه های دیدنی در شهر ملبورن را نباید فراموش کنید!

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

1- باغ گیاه شناسی

برای بازدید از باغ گیاه شناسی سعی کنید که یک روز صبح که از خواب بلند می شوید تصمیم به رفتن به آن منطقه برگیرید. زیرا این باغ در خارج از شهر قرار گرفته است و کمی از وقت شما در جهت رسیدن به این باغ گرفته می گردد. برترین مکان برای بدست آوردن آرامش و همینطور در محیط کاملا آرام و بی دغدغه به پیادروی بپردازید. اگر نقاشی یا طراحی می کنید می توانید لوازم خود را به آنجا آورده و از روی گیاهان آنجا نقاشی کنید.

2- تماشا از پنگوئن ها در سنت کیلدا

سنت کیلدا یک مکان مجذوب کننده برای افراد محلی و گردشگران است که در آنجا می توانید گردش کنید، شب زنده داری کنید و در خیابان آکلند کیک بخورید. بعلاوه در این مکان یک ساحل زیبا قرار گرفته است که بر روی آن یک اسکله و چندین خانه ساحلی ویکتوریایی قرار گرفته است؛ جالب است بدانید که در این منطقه دسته ای از پنگوئن ها دیده می شوند. این گروه از پنگوئن ها که از سال 1970 به این منطقه آمدند هر شب پس از غروب آفتاب دیده می شوند و در فصل تابستان تعدادشان افزایش می یابد. در طول روز راهنماهایی وجود دارد که به سؤالات شما درباره پنگوئن ها پاسخ می دهد. آن ها از گردشگران می خواهند که با پنگوئن ها رفتار خوبی داشته و به آشیانه و تخم هایشان آسیب نرسانند، زیرا آن ها هم همچون هر موجودی به خانواده خود علاقه دارند.

3- بازدید از نقاشی های دیواری

هنر در شهر ملبورن از اهمیت بالایی برخوردار است. شهردار این شهر استرالیایی در قسمت های مختلف این شهر به هنرمندان و نقاشان اجازه داده است تا برترین طرح های بر روی بعضی از دیوارهای این شهر بکشند. این امر سبب شده تا در بعضی از منطقه ها ملبورن که مجوز نقاشی دیواری داده شده مجذوب کنندهیت ویژه ای پیدا کند و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب بنماید. علاوه برای جالی است بدانید که در این شهر تورهایی وجود دارد که شما را به قسمت های مختلف شهر برده و درباره این آثار اطلاعاتی را در اختیارتان قرار می دهند.

4- گردش در مسیرهای شهر

ملبورن شهر بسیار زیبایی است، از همین رو با پیاده روی در خیابان های این شهر می توانید تجربیات بیشتری را در این شهر استرالیایی بدست بیاورید. علائم و نقشه های مناسبی در این شهر وجود دارد که می توانند شما را در هنگام گشت و گذار در شهر هدایت کنند. ازجمله مهم ترین مسیرها عبارت از Centre Place،AC/DC Lane ، Hardware Lane و Degraves Lane هستند.

5- محله های معروف در شهر ملبورن

  • نهار یونانی خوشمزه

پس از گشت و گذار در خیابان های معروف ملبورن بهتر است که انرژی از دست رفته یتان را بازیابید. محله ای در ملبورن وجود دارد که در آن فرهنگ یونانی حکم فرماست و انواع رستوران ها، فروشگاه های یونانی و حتی موزه نیز وجود دارد. بنابراین می توانید با رفتن به این محله هم نهار خوشمزه ای میل کنید و هم از موزه ای که در آن وجود دارد تماشا به عمل آورید.

  • محله ایتالیایی ها در خیابان لیگون

دیگر محله ای که در شهر ملبورن وجود دارد و در آن پر از کافه های رنگارنگ و رستوران هایی با غذاهای فوق العاده است محله ایتالیایی ها است. این منطقه به محله ایتالیایی ها معرف است. در این محله می توانید از رستوران ها، مراکز خرید و معماری ایتالیایی تماشا کنید.

6- نوشیدن برترین قهوه جهان

برای کسانی عاشق نوشیدنی قهوه هستند، شهر ملبون می تواند یک شهر فوق العاده باشد زیرا این شهر پاتخت قهوه در جهان است. علاوه بر این اهالی این شهر در تهیه قهوه ادعای ویژه ای دارند، بنابراین امکان ندارد که قهوه بدمزه ای را در این شهر میل کنید. در این شهر استالیایی هر سال فستیوال قهوه بر پا می گردد و در 2014 برنده این فستیوال یک فرد آمریکایی بود. برای نوشیدن قهوه احتیاجی که حتما بخواهید به کافی شاپ های ملبورن بروید زیرا کافی چی های زیادی هستند که در کنار خیابان های این شهر اقدام به فروش این نوشیدنی انرژی بخش می کنند. اما باید این را بدانید که در آنجا میز و جایگاه وجود ندارد بلکه باید صف بایستید و برترین قهوه جهان را بخرید.

7- ورزش در زمین کریکت ملبورن

یکی از محبوب ترین ورزش ها در شهر ملبورن کریکت است و علاوه بر آن ورزش های دیگری نظیر فوتبال، راگبی هم در ورزشگاه این شهر انجام می گردد، که اگر اهل ورزش و سرگرمی های پر جنبش و جوش باشید می توانید به بازی کریکت در استادیون این شهر بپردازید. این ورزشگاه که در سال 1853 ساخته شد، بارها بازسازی شد و بزرگ ترین ورزشگاه استرالیا و دهمین ورزشگاه بزرگ جهان، محسوب می گردد. رکورد بیشترین جمعیت این ورزشگاه 130000 نفر است. موزه المپیک و گالری ورزشی استرالیا در این ورزشگاه قرار گرفته است.

8- باغ وحش ملبورن

باغ وحش شهر ملبورن یکی از باغ وحش های نمونه در جهان است که به خوبی توانسته خودش را در سطح بین الملل معرفی نماید.در ابتدای گشایش این باغ وحش، تنها حیوانات بومی استرالیایی در آنجا نگهداری می شدند، اما از سال 1960 و با روی کار آمدن آلفرد بوچر، تغییرات اساسی در مدیریت این باغ وحش روی داد. خرید چند فیل و استفاده از آنها برای گردش بازدید کنندگان در باغ وحش یکی از عوامل پیشرفت باغ وحش در آن سالها به شمار می آمد.

9- گالری ملی ویکتوریا

گالری ملی ویکتوریا، گالری هنر و موزه در شهر ملبورن است. این گالری در سال 1861 بنا شده و قدیمی ترین و بزرگترین گالری هنر استرالیاست. گالری اصلی در خیابان کیلدا، واقع در قلب هنر قرار گرفته و شعبه ای از آن در میدان فدراسیون موجوده. گالری ملی هنر دانشکده ویکتوریا، در سال 1867 تاسیس شد. و اکنون جزء جاذبه های دیدی شهر ملبورن به شمار می رود.

10- خرید در شهر ملبورن

مراکز خرید متعددی در شهر ملبورن وجود داردد که هر کدام برای خود سرزمینی از لباس ها و وسایل مورد احتیاج افراد در طرح و مدل های مختلف هست. یک خیابان مشهور در شهر ملبورن که پر از فروشگاه ها و مراکز خرید است خیابان chapel است. در این خیابان چندین رستوران هم وجود دارد که می توانید غذایی هم پس از خریدتان میل کنید. فیتزروی، های پوینت و چاد استون هم از دیگر محله های ملبورن هستند که به علت وجود فروشگاه های مختلف و مارک های بین المللی معروفیت دارد.

  • بازار ملکه ویکتوریا

بازار ملکه ویکتوریا از زمان گشایشش در سال 1878 یک بازار مواد غذایی بوده است. برترین مواد غذایی ملبورن از قبیل پنیر، زیتون و گوشت بو داده، در این بازار یافت می گردد. این ساختمان نمونه کامل معماری ویکتوریایی است که علاوه بر مواد غذایی، صنایع دستی بومیان و سوغاتی، به فروش می رسد. در طول سال در این بازار رویدادهایی نیز انجام می گیرد.

  • مرکز خرید آرکاد

یک مرکز خرید دیگر هم در این شهر از سال 1892 وجود دارد، مرکز خرید آرکاد است. این بازار با تاریخ و معماری غنی، در حین حال که زیبایی گذشته را به نمایش می گذارد، بوتیک ها گالری های لوکس و مدرنی را نیز در خود جای داده است، مانند گالری هنر دکتر سوس، چایخانه هاپتون و شکلات های Haigh .

منبع: الی گشت
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1715

به "تور استرالیا ارزان: بازدید از این جاذبه های دیدنی در شهر ملبورن را نباید فراموش کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا ارزان: بازدید از این جاذبه های دیدنی در شهر ملبورن را نباید فراموش کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید