ملی پوش شمشیربازی: در توکیو با نتیجه ای غیر از مدال قانع نمی شویم

به گزارش وبلاگ علیکایی، به گزارش خبرنگاران، با برگزاری دو دور رقابت های انتخابی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر و اضافه شدن نام محمد فتوحی، ترکیب این تیم برای حضور در بازی های المپیک نهایی شد.

ملی پوش شمشیربازی: در توکیو با نتیجه ای غیر از مدال قانع نمی شویم

این ملی پوش شمشیربازی که در رقابت های انتخابی برای کسب سهمیه تیمی المپیک شرکت داشت، حضور در این بازی ها را حق خود می دانست و حتی بابت آن هم اطمینان خاطر داشت. فتوحی امیدوار است که بتواند در توکیو مهره ای تاثیر گذار در ترکیب تیم ملی شمشیربازی و در راه کسب مدال باشد به خصوص که هیچ نتیجه ای غیر از مدال وی و هم تیمی هایش را قانع نمی کند.

این ملی پوش شمشیربازی در مصاحبه با خبرنگاران به قطعی شدن حضورش در ترکیب تیم اسلحه سابر برای اعزام به المپیک توکیو اشاره نمود وگفت: طی یک سال همراه با دیگر اعضای تیم ملی در 9 رویداد گزینشی شرکت کردم تا سهمیه تیمی بازی ها را به دست بیاوریم با این حال حضورم در ترکیب اعزامی به توکیو تا همین چند روز پیش که مسابقات انتخابی برگزار گردید، قطعی نبود.

وی ادامه داد: از این حیث طی یک سال گذشته به شدت تحت فشار و استرس بودم و با این شرایط تمریناتم را به گونه ای ادامه دادم که بتوانم اعزامم را قطعی کنم.

فتوحی با یادآوری اعزامی که طی ماه های گذشته همراه با تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر به مجارستان و گرجستان داشت، اعلام نمود: امتیازاتی که در این دو رویداد به دست آوردم نسبت به رقیبانی که برای حضور در ترکیب تیم ملی داشتم، بیشتر بود. با این حال قرار بر برگزاری رقابت های انتخابی شد تا با لحاظ کردن نتایج آن و بعلاوه مسابقات مجارستان و گرجستان در خصوص نفر چهار تیم ملی تصمیم گیری گردد.

این شمشیرباز المپیکیی یادآور شد: قرار بود رقابت ها در سه دور برگزار گردد اما در همان دو دور نخست من فاصله امتیازی خود را نسبت به رقیبانم خیلی بیشتر کردم طوریکه اگر در دور سوم انتخابی نفر آخر می شدم بازهم مجموع امتیازاتم از دیگر گزینه ها بیشتر بود. به همین علت برگزاری دور سوم انتخابی تیم ملی لغو شد و با لحاظ کردن امتیازات دو دور نخست و مسابقات مجارستان و گرجستان من در ترکیب تیم ملی قرار گرفتم.

فتوحی با تاکید بر اینکه حضور در ترکیب تیم اعزامی به المپیک را حق خود می دانستم، گفت: از این حضور هم مطمئن بودم چون نسبت به آمادگی ام شکی نداشتم. اصلا حق خودم می دانستم اما باید در جریان رقابت های مختلف آن را اثبات هم می کردم. خدا را شاکرم که در برترین حالت ممکن حقم را گرفتم.

از مجموع چهار شمشیرباز اعزامی به توکیو سه نفر فرصت حضور در دیدارهای انفرادی را دارند. چقدر این شانس را برای خود متصور هستید؟، وی در پاسخ به این پرسش گفت: من آماده هستم و تلاشم این است با حداکثر آمادگی هم به توکیو بروم تا بتوانم مهره ای تاثیرگذار در ترکیب باشم. هر تصمیمی هم که کادر فنی بگیرد از آن تبعیت خواهم کرد. البته فعلا به این موارد خیلی فکر نمی کنم. تمرکزم روی آمادگی ام است و اینکه بتوانیم مدال تیمی را بگیریم.

شمشیربازی ملی پوش کشورمان توضیح داد: انتظار مسئولان و جامعه ورزش از شمشیربازی کسب مدال است. خودمان هم به توانایی برای کسب مدال ایمان داریم. اصلا نتیجه ای غیر از مدال ما را در توکیو قانع نخواهد کرد. کسب سهمیه کمترین خواست ما برای المپیک بود. خواست اصلی دستیابی به مدال است.

وی ادامه داد: البته المپیک رویداد خاصی است و شرایط روز مسابقه در عملکرد تاثیرگذار است اما مهم این است همه رقبایی که در المپیک داریم را حداقل یک بار در مسابقات مختلف شکست داده ایم. به همین علت امید زیادی به مدال داریم.

محمد فتوحی در انتها گفت: در ماه های گذشته با وجود کرونا و مشکلاتی که ایجاد نموده بود، تیم شمشیربازی خیلی با برنامه تمرینات و اردوهای خود را دنبال کرد. اردوی مشترکی که در گرجستان داشتیم هم خیلی از عقب ماندگی ها را جبران کرد. در هر صورت امروز شرایط خوبی داریم و امیدوارم در جریان المپیک هم همین شرایط را داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1474

به "ملی پوش شمشیربازی: در توکیو با نتیجه ای غیر از مدال قانع نمی شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملی پوش شمشیربازی: در توکیو با نتیجه ای غیر از مدال قانع نمی شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید