مقایسه جک J4 با بسترن B30 و جیلی GC6 اکسلنت

به گزارش وبلاگ علیکایی، جک J4 را باید جایگزین برادر بزرگتر خود یعنی جک 5 دانست. جک جی 5 که با ورود به بازار توانسته بود به دلایلی مانند طراحی زیبا، قوای فنی مناسب، و استهلاک کمتر نسبت به رقبا به یکی از پیروز ترین خودروهای چینی بازار بدل گردد، اینک که این خودروی جای خود را جک J5 داده است. در ادامه این مطلب به مقایسه جک J4 با بسترن B30 و جیلی GC6 اکسلنت می پردازیم تا ببینیم

مقایسه جک J4 با بسترن B30 و جیلی GC6 اکسلنت

آیا جک جی 4 حریف این دو خودرو می شوید یا نه؟

مقایسه جک J4 با بسترن B30

از نظر ظاهری هر دو خودرو زیبا هستند، اما جک J4 از هماهنگی بیشتری در اجزا بدنه و ریتم طراحی بهتری برخوردار است و در حالی که بسترن B30 در نمای روبرو چهره جذابی دارد ولی قسمت عقب آن اصلا هماهنگ طراحی نشده است. و می توان جک جی 4 را خودروی زیباتری دانست.

با مقایسه جک J4 با بسترن B30 در می یابیم که طراحی کابین جایی است که بسترن B30 فزونی های خودش را به رخ می کشد چرا که سبک طراحی کابین جک J4 یادآور کابین هیوندای اکسنت است و متریال درون کابین حس یک خودروی مالی را منتقل می نماید. با این حال، بسترن B30 طراحی بهتر و مدرن تری دارد و ردِپای محصولات فولکس واگن در آن دیده می گردد و از متریال با کیفیت تری نیز ساخته شده است.

از نظر ابعاد نیز بسترن B30 دست بالا دارد و از ابعاد بزرگتری برخوردار است. بنابراین می توانیم توقع داشته باشیم که با کابین بزرگتر و فضای بار بیشتری روبرو باشیم.

با نگاهی به مقایسه جک J4 با بسترن B30 متوجه می شویم که بسترن B30 از آپشن های رفاهی مناسبی بهره می برد. از میان این آپشن ها می توان به فرمان برقی با دکمه های کنترلی، کروز کنترل، سان روف، سیستم کنترل در سربالایی HAC، نمایشگر 7 اینچی، دیلایت، دوربین عقب، آینه های تاشو برقی، سیستم صوتی با 6 بلندگو اشاره نمود.

جک J4 اندکی از نظر آپشن ها فقیرتر است، البته امکاناتی مانند کروز کنترل، سنسور دنده عقب، سیستم تهویه مطبوع، آینه های برقی به همراه گرمکن مجهز است. آپشن اضافه تری مانند کنترل فشار باد لاستیک ها در جک J4 دیده می گردد اما جای خالی سان روف نیز اندکی توی ذوق می زند.

از نظر ایمنی جک جی 4 سیستم های ترمز ABS و EBD مجهز است و همچنین از دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو بهره می برد. البته ترمز عقب کاسه ای یک نقطه ضعف برای جک جی 4 محسوب می گردد. با این حال، بنا بر اعلام شرکت سازنده در فراوری این خودرو از فولاد بسیار مقاوم استفاده شده است. در نقطه مقابل بسترن B30 نیز از 2 عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو برخوردار است و در کنار ترمزهای دیسکی خود از سیستم های ترمز و پایداری ABS, EBD, TCS, ESP بهره می برد.

بسترن B30 دارای یک پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری است که توان فراوری 107 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور را دارد. این پیشرانه در کنار یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ساخت آیسین ژاپن می تواند بسترن را در 12 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند . اما جک J4 به یک پیشرانه 1.5 لیتری مجهز است که 103 اسب بخار قدرت و 146 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید و از گیربکس اتوماتیک CVT نیز بهره می برد که می تواند این خودرو را در 13.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند.

هر دو خودرو با توجه به استاندارد آلایندگی یورو 5 از مصرف سوخت مناسبی نیز برخوردارند. این بود خلاصه ای از مقایسه جک J4 با بسترن B30.

مقایسه جک J4 با جیلی GC6 اکسلنت

جیلی GC6 یکی دیگر از خودروهای چینی موجود در کلاس سدان است. این خودرو در نسخه فیس لیفت تغییرات زیادی را تجربه کرد و توانست به یک خودروی زیبا و جذاب تبدیل گردد و در کنار جک J4 که از طراحی خوبی برخوردار است می تواند به عنوان یک سدان چینی زیبا تلقی گردد.

با مقایسه جک J4 با جیلی GC6 اکسلنت باید گفت که از نظر طراحی، کابین جک J4 مطلوب است ولی در حد و اندازه های یک سدان مالی ظاهر شده و کیفیت متریال نیز خیلی بالا نیست، در نقطه مقابل جیلی سعی نموده که طراحی GC6 را به محصولات روز جهان نزدیک کند. تریم دو رنگ در کنار روکش چرمی جایگاه ها و ارگونومی خوب ادوات باعث که کابین جیلی GC6 یک سروگردن بالاتر از جک J4 باشد.

جیلی GC6 به امکانات رفاهی مانند سان روف، سیستم صوتی مولتی مدیا با نمایشگر 8 اینچی لمسی و 6 بلندگو، سنسور و دوربین عقب، دیلایت، سیستم تهویه مطبوع مجهز است. اما جک J4 به امکاناتی مانند کروز کنترل، سیستم صوتی با 6 بلندگو، آینه های جانبی برقی با گرمکن، چراغ های اتولایت جلو و سنسور پارک عقب، سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها مجهز است، اگرچه از سان روف در این خودرو خبری نیست.

با مقایسه جک J4 با جیلی GC6 اکسلنت از نظر ایمنی می بینیم که جیلی GC6 همانند جک J4 به 2 کیسه هوا برای سرنشینان جلو مجهز است و از سیستم های ترمز ABS و EBD بهره می برد. اگرچه ترمزهای جیلی در جلو و عقب از نوع دیسکی است ام جک جی 4 تنها در ترمز جلو از این سیستم بهره می برد.

جیلی GC6 به یک پیشرانه 1.5 لیتری مجهز است که توان فراوری 105 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور را دارد. گیربکس به کار رفته در این خودرو نیز یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک ساخت جاتکو ژاپن است که وظیفه انتقال نیرو به چرخ های جلو را دارد. از طرفی جک جی 4 نیز به یک پیشرانه 1.5 لیتری مجهز است که 103 اسب بخار قدرت و 146 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید و از گیربکس اتوماتیک CVT نیز بهره می برد.

در نقطه مقابل، جک J4 مصرف سوختی در حدود 6.2 لیتر دارد و شتاب صفر تا 100 آن نیز 13.5 ثانیه خواهد بود؛ در حالی که جیلی GC6 میانگین مصرف سوخت 6.7 لیتری دارد و شتاب صفر تا 100 آن نیز 12 ثانیه است.

امیدواریم که این مقایسه جک J4 با بسترن B30 و جیلی GC6 اکسلنت توانسته باشد به سوالات شما درباره چگونگی عملکرد و آپشن های کلی جک جی 4 پاسخ داده باشد.

درباره جک J4 بیشتر بخوانید:

  • معرفی خودروی جک J4 و آنالیز بازار ایران
  • تجربه رانندگی با جک J4
منبع: دیوار
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 846

به "مقایسه جک J4 با بسترن B30 و جیلی GC6 اکسلنت" امتیاز دهید

2 کاربر به "مقایسه جک J4 با بسترن B30 و جیلی GC6 اکسلنت" امتیاز داده اند | 1.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه جک J4 با بسترن B30 و جیلی GC6 اکسلنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید