مراکز علمی کاربردی بخش خصوصی مورد حمایت وزارت علوم قرار می گیرند

به گزارش وبلاگ علیکایی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه مراکز علمی کاربردی بخش خصوصی در آینده مورد حمایت بیشتر وزارت علوم قرار می گیرد، گفت: توصیه داریم علمی - کاربردی ها باید در کنار صنایع و حرفه ها باشند تا شاغلان این واحدها بتوانند اطلاعات علمی و مهارت های فنی خود را با استفاده از یافته های علمی جدید افزایش دهند که قطعا این امر در تولیدشان مؤثر خواهد بود.

مراکز علمی کاربردی بخش خصوصی مورد حمایت وزارت علوم قرار می گیرند

به گزارش خبرنگاران، منصور غلامی در سفر به استان کردستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این سفر بیشترین برنامه بازدید از دانشگاه کردستان و افتتاح سایر پروژه های هفته دولت به همراه استاندار را در دستور کار داریم.

وی در مورد شایعه تعطیلی دانشگاه دانشگاه علمی کاربردی اضافه نمود: مراکز دانشگاه علمی کاربردی وابسته به دستگاه های دولتی تعطیل و یا واگذار شده اند و چون مراکز علمی کاربردی بخش خصوصی قاعدتا باید در کنار صنایع، حرفه ها، محل های اشتغال دانشجویان شکل بگیرند، لذا ساماندهی شده و اساسنامه خوبی برای آن ها تدوین شده است.

وزیر علوم با اشاره به اینکه مراکز علمی کاربردی بخش خصوصی در آینده مورد حمایت بیشتر وزارت علوم قرار می گیرد، بیان نمود: توصیه داریم علمی کاربردی ها در کنار صنایع و حرفه ها باشند تا شاغلان این واحدها بتوانند اطلاعات علمی و مهارت های فنی خود را با استفاده از یافته های علمی جدید افزایش دهند که قطعا این امر در فراوریشان مؤثر خواهد بود.

وی ادامه داد: انجام این کار در فراوری، ابداع در کار، انتقال فناوری های جدید در کار، علمی کردن و دانش بنیان کردن کارهای فراوریی در هر بخشی از کانال این دانشگاه های علمی کاربردی بهتر انجام خواهد شد.

غلامی به طرح بومی گزینی دانشجویان اشاره و مطرح کرد: طرح بومی گزینی مصوبه مجلس بوده و قاعدتا هر تغییر باید با مجوز مجلس شورای اسلامی صورت گیرد. وزارت علوم و تحقیقات فناوری هم سال گذشته پیشنهادی برای اصلاح و تعدیل آن ارائه داد.

وی اعلام کرد: به نظر می رسد در کنار مزایای طرح بومی گزینی شامل در کنار خانواده بودن دانشجویان، تسهیل در رفت و آمدها که در مصوبه اول آن مورد توجه بوده، در طول چندسال از اجرای آن معایبی نیز دیده شده است که اصلاح آن می تواند در برطرف معایب طرح مؤثر باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 53

به "مراکز علمی کاربردی بخش خصوصی مورد حمایت وزارت علوم قرار می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز علمی کاربردی بخش خصوصی مورد حمایت وزارت علوم قرار می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید