مخالفت پوتین با ریاست جمهوری نامحدود در روسیه

به گزارش وبلاگ علیکایی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ولادیمر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنانی مخالفت خود را با حذف محدودیت دوران ریاست جمهوری در کشورش گفت.

مخالفت پوتین با ریاست جمهوری نامحدود در روسیه

در این ارتباط ولادیمر پوتین در واکنش به بررسی طرحی از سوی کنندگان مجلس روسیه برای حذف محدودیت دو دوره ای ریاست جمهروی روسیه که در قانون اساسی این کشور تاکید شده است، گفت: طرح پیشنهادی کنندگان مجلس درباره امکان نامزدی مجدد در انتخابات 2024 باید مورد حمایت شهروندان روسیه باشد و بعد از آن توسط دادگاه قانون اساسی بررسی شود.

به گفته پوتین، تعدیل قانون اساسی برای امکان نامزد شدن غیرمحدود یک نفر در انتخابات ریاست جمهوری، اقدامی نامناسب است.

رئیس جمهور روسیه در جریان سخنرانی خود در مجلس این کشور تاکید کرد که اولویت ما ثبات است، اما جامعه باید تضمین هایی درباره تنظیمات تغییر قدرت بدهد و لذا حذف محدودیت برای دوران ریاست جمهوری نامناسب است.

سخنان پوتین ساعاتی پس از آن ایراد شد که در جلسه امروز دومای روسیه، تعدادی از کنندگان پیشنهاد دادند که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور، با وجود ممنوعیت قانونی بتواند در انتخابات سال 2024 شرکت کنند.

در پی مطرح شدن این پیشنهاد، جلسه دوم برای ساعاتی تعطیل شد تا کنندگان در این رابطه با شخص پوتین به رایزنی بپردازند که در نهایت پوتین در سخنرانی خود چنین پیشنهادی را رد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 571

به "مخالفت پوتین با ریاست جمهوری نامحدود در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت پوتین با ریاست جمهوری نامحدود در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید