عبور شمار مبتلایان جهانی کرونا از 53 میلیون نفر

به گزارش وبلاگ علیکایی، همزمان با رکوردشکنی پی در پی ایالات متحده در ابتلای روزانه به ویروس کرونا، شمار مبتلایان جهانی این بیماری نیز از پنجاه وسه میلیون نفر بیشتر شد.

عبور شمار مبتلایان جهانی کرونا از 53 میلیون نفر

به گزارش خبرنگاران، برآوردهای وبگاه وُرلداُمتر نشان می دهد تعداد کسانی که در کشورهای مختلف، به ویروس کووید 19 مبتلا شده اند صبح امروز (آدینه) از 53 میلیون نفر فراتر رفته است.

بر این اساس تا لحظه نگارش این خبر 53,091,981 نفر در سراسر دنیا به این ویروس مبتلا شده اند و 1,299,407 نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده اند.

در مقابل اما 37,212,856 نفر از بند این بیماری رهایی پیدا نموده و سلامت خود را به دست آورده اند.

در این میان، ایالات متحده آمریکا با 10,873,936 مبتلا و 248,585 جان باخته، در صدر کشورهای آلوده به ویروس کرونا واقع شده است.

این در حالی است که به اذعان رسانه های آمریکایی، مسئولان دولتی این کشور به جای رسیدگی به وضع وخیم همه گیری در این کشور، مشغول جنگ قدرت و منازعه بر سر نتایج انتخابات ریاست جمهوری هستند.

طبق داده های وُرلداُمتر، طی بیست وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت های آمریکا به صورت مجموع، 161,541 مبتلای جدید به ویروس کرونا گزارش شده که بیشترین میزان ابتلای روزانه در این کشور و در دنیا از زمان شروع همه گیری است.

طی یک روز گذشته نیز 1,190 آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

آمار این وبگاه مقداری از آمار دانشگاه جانز هاپکینز از شمار مبتلایان و جان باختگان بیشتر است و دلیل آن نیز عدم اعلام آمار از سوی بعضی ایالت های آمریکا از جمله نیویورک به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری این کشور موسوم به CDC است که به تبع در سایت جانز هاپکینز نیز درج نمی گردد.

آنالیز های آماری نشان می دهد که آمریکا 20،51 درصد از کل مبتلایان به این بیماری را در خود جای داده است.

بعد از آن، هند با حدود 16،46 درصد از کل مبتلایان دنیا یعنی تقریبا هشت میلیون و هفتصد هزار نفر در رتبه دوم واقع شده است.

بعد از آنها برزیل با پنج میلیون و هفتصد و هشتاد هزار مبتلا یعنی 10،91 درصد کل بیماران، واقع شده است.

در این میان قاره آمریکای شمالی و مرکزی حدود دوازده میلیون و نهصد هزار مبتلا و نزدیک به 372 هزار فوتی، و قاره اروپا تقریبا سیزده میلیون و دویست هزار مورد ابتلا و 311 هزار جان باخته را از این آمار به خود اختصاص داده اند.

یکی از نکات قابل توجه آمارهای فرایند شیوع ویروس کرونا، مدت زمان افزایش شمار مبتلایان است. بر اساس آنالیز های آماری، ویروس کرونا از زمانی که 14 میلیون را در دنیا بیمار نموده بود، دربازه های سه یا چهار روزه، یک میلیون نفر را نیز گرفتار خود کرد تا امروز شمار ابتلای دنیای از 53 میلیون نفر عبور کند.

بامداد امروز همچنین آنتونی فائوچی، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا گفته بود با توجه به تحولات سریع در زمینه فراوری واکسن کرونا این بیماری برای مدت زمان خیلی طولانی همه گیر نخواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1042

به "عبور شمار مبتلایان جهانی کرونا از 53 میلیون نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبور شمار مبتلایان جهانی کرونا از 53 میلیون نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید