لبخند طلای سبز در کف کشاورزان نهبندانی

به گزارش وبلاگ علیکایی، با برداشت پسته در شهرستان نهبندان کشاورزان خرسند از به ثمر رسیدن دسترنج یک ساله شان در هزار و 30 هکتار از سطح باغات هستند.

لبخند طلای سبز در کف کشاورزان نهبندانی

برداشت پسته های خندان از هزار و 30 هکتار از باغات بارور شهرستان نهبندان شروع شده است.

یکی از کشاورزان نهبندانی با اشاره به اینکه سال جاری با توجه به میزان بارندگی هایی که در سطح شهرستان داشته ایم میزان برداشت این محصول برای کشاورزان قابل قبول است، گفت: 7 هکتار باغ پسته دارم و سالی حدود 20 تن پسته تر برداشت می کنم.

حیدرپور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان گفت: با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان، سال جاری در مقایسه با پارسال شاهد کاهش عملکرد 50 درصدی فراوری این محصول هستیم که پیش بینی می گردد 515 تن پسته از سطح باغات برداشت گردد.

او با اشاره به اینکه احمد آقایی و کله قوچی از برترین ارقام کشت شده پسته در شهرستان نهبندان است، اضافه نمود: با برداشت این میزان محصول هزار و 300 میلیارد ریال عاید 785 خانوار بهره بردار نهبندانی می گردد.

بیشتر بخوانید

  • پسته خندان خراسان جنوبی در راه بازار

پسته به علت سازگاری با محدودیت های اقلیمی و کم آب بر بودن، در این سال ها مورد استقبال کشاورزان نهبندانی قرار گرفته است.

حیدرپور با اشاره به اینکه 785 خانوار نهبندانی بهره بردار 5 نوع رقم از انواع پسته هستند، اظهار کرد: فرآوری پسته به وسیله سه دستگاه ترمینال در این شهرستان در حال اجرا است که با توجه به نیازی که در این شهرستان وجود دارد 5 دستگاه نیز در حال راه اندازی است که سال آینده به بهره برداری می رسد.

در 5 سال اخیر در شهرستان نهبندان با هدف توسعه کشت پسته 30 درصد به سطح کشت این محصول اضافه نموده شده است که هر سال در حال افزایش است.

خبرنگاران خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 شهریور 1401 بروزرسانی: 30 شهریور 1401 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1867

به "لبخند طلای سبز در کف کشاورزان نهبندانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبخند طلای سبز در کف کشاورزان نهبندانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید