فصلنامه سلامت در حوادث و بلایا برای درج در اسکوپوس پذیرفته شد

به گزارش وبلاگ علیکایی، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دکتر شکوفه احمدی عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با اعلام این خبر اضافه نمود: فصلنامه سلامت در حوادث و بلایا (Health in Emergencies and Disasters Quarterly) دارای درجه علمی - پژوهشی بوده و براساس گزارش های استنادی نشریات مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، جزو 20 نشریه برتر در حوزه علوم پزشکی کشور شناخته شده است.

فصلنامه سلامت در حوادث و بلایا برای درج در اسکوپوس پذیرفته شد

وی اضافه کرد: فصلنامه سلامت در حوادث و بلایا با ارزیابی و توصیه هیات انتخاب و مشاوره محتوا (CSAB)، برای درج در پایگاه اطلاع رسانی بین المللی Scopus پذیرفته شد.

احمدی با اشاره به اینکه چهار شماره سالانه این فصلنامه، به زبان انگلیسی و به صورت آنلاین منتشر می گردد، اضافه کرد: این نشریه با هدف ایجاد یک شبکه علمی و بستری آکادمیک برای اشتراک، انتقال و تبادل دانش در زمینه سلامت در حوادث و بلایا و تسهیل انتشار نتایج تحقیقات در بین محققان حوزه سلامت در حوادث و بلایا فعالیت خود را آغاز کرد و همچنان پذیرای انواع مقالات باکیفیت اعم از مقالات اصیل پژوهشی، مقالات مروری، نامه به سردبیر و... از نویسندگان داخلی و خارجی است.

وی گفت: موضوعات مورد نظر در این نشریه، شامل ابعاد مختلف سلامت در حوادث و بلایا نظیر ارزیابی و مدیریت خطر در سازمان های بهداشتی، ارزیابی برنامه ها و پروژه های مرتبط با حوادث و بلایا در نظام سلامت، اورژانس پیش بیمارستانی، مدیریت خطر بیمارستانی، امداد و نجات، گروه های آسیب پذیر، تاب آوری، استراتژی ها و تکنیک های فناوری اطلاعات در حیطه حوادث و بلایا و... است.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی اضافه کرد: با توجه به توانمندی اساتید مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، امیدواریم همچون گذشته شاهد درخشش فعالیت های علمی دانشگاه و تحقق ماموریت های دانشگاه به وسیله این حوزه باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 بهمن 1401 بروزرسانی: 14 بهمن 1401 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1931

به "فصلنامه سلامت در حوادث و بلایا برای درج در اسکوپوس پذیرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فصلنامه سلامت در حوادث و بلایا برای درج در اسکوپوس پذیرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید