عکس تجسم بخش مصیبت زمین لرزه ترکیه: پدری که دست دختر کشته شده اش را در دست داشت

به گزارش وبلاگ علیکایی، آدم آتلان نمی تواند گرفتن این عکس را در صبحی سرد در این هفته با هیچکدام از هزاران عکسی که در 41 سال کارش به عنوان عکاس مطبوعاتی گرفته است، مقایسه کند.

عکس تجسم بخش مصیبت زمین لرزه ترکیه: پدری که دست دختر کشته شده اش را در دست داشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین آتلان مدت کوتاهی پس از وقوع زمین لرزه ر7/8 ریشتری روز سه شنبه از شهر آنکارا به شهر قهرمان مرعش در جنوب ترکیه رفت و در آنجا بود که به یک مجتمع آپارتمانی فروریخته برخورد.

خانواده ها در حال برداشتن آوارها در جستجوی عزیزان دفن شده شان بودند، اما مردی با جلیقه نارنجی بود که به آرامی در میان آوار نشسته بود، چشم آتلان را گرفت.

او می گوید: هنگامی که به او نزدیک تر شدم، دیدم دستی را دست دارد. بنابراین آغاز به گرفتن عکس کردم.

این مرد مسعود هانسر نام داشت و دست ایرماک، دختر 15 ساله اش را در دست گرفته بود که هنگام فروریختن ساختمان در زمین لرزه در تختخوابش کشته شده بود. هانسر متوجه آتلان شد. بعد از او خواست که کارش را ادامه دهد.

او گفت: از بچه ام عکس بگیر. بعد دست را رها کرد و بچه اش را به من نشان داد. نامش را پرسیدم، گفت: مسعود هانسر. بعد نام کودک را پرسیدم. او کمی گیج بود و من حرف هایش را مشکل می فهمیدم. او گفت نام دخترش ایرماک بود.

© Adem ALTAN / AFP

آتلان به خواست هانسر عمل کرد و به عکس گرفتن ادامه داد و او دوباره دست دخترش را گرفت.

آتلان می گوید: با خودم فکر کردم چه درد تحمل ناپذیری. چشمانم پر از اشک بود و گرفتن جلوی گریه هایم هنگام عکس گرفتن مشکل بود. من برای مدتی پس از عکس گرفتن در آنجا ماندم و انتظار داشتم کسی بیاید و دختر را ببرد. اما متاسفانه هیچکس نیامد.

آدم آتلان

آتلان که بیش از 15 سال برای خبرگزاری فرانسه کار نموده است، مجبور شد هانسر و ایرماک را رها کند و به کارش ادامه دهد و فردا که دوباره به آن محل سر زد، اثری از پدر و دختر نبود.

گرچه این عکاس مطبوعاتی می دانست که عکسی فوق العاده تکان دهنده اش را از درد و رنجی که زمین لرزه ایجاد نموده گرفته است، شاید انتظار نداشت که این عکس به تصویر تجسم بخش این مصیبت بدل گردد.

عکس توجه بسیاری را در ترکیه و در سراسر دنیا جلب کرد و صدها بار در رسانه های اجتماعی با پیغام هایی مانند عکسی که هیچگاه تا هنگام مرگ فراموش نخواهیم کرد به اشتراک گذاشته شد.

آتلان می گوید: نمی توانم این عکس را به هیچکدام از عکس هایی که قبلا گرفته ام، مقایسه کنم. درست است که این عکس توجه زیادی را به خود جلب کرد. اما نمی توانم بگویم خشنود هستم. این یک مصیبت است.

پدر داغدیده، مسعود هانسر در روزهای بعد این عکس را از خودش و دخترش از دوران شادی زندگی شان در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 بهمن 1401 بروزرسانی: 22 بهمن 1401 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1935

به "عکس تجسم بخش مصیبت زمین لرزه ترکیه: پدری که دست دختر کشته شده اش را در دست داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس تجسم بخش مصیبت زمین لرزه ترکیه: پدری که دست دختر کشته شده اش را در دست داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید