شیراز، اصفهان و یزد در تدارک تشکیل مثلث طلایی گردشگری

به گزارش وبلاگ علیکایی، شهرهای شیراز، اصفهان و یزد طرحی باعنوان طلایه داران گردشگری ایران به صورت مشترک اجرا می نمایند.

شیراز، اصفهان و یزد در تدارک تشکیل مثلث طلایی گردشگری

از سفر با قیمت تور کانادا زمستان 99 لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

به گزارش از ، سه شهر شیراز، اصفهان و یزد طرحی را برای ایجاد مثلث گردشگری با عنوان طلایه داران گردشگری ایران به صورت مشترک در سطح سازمان های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اجرا خواهند کرد که به توسعه زیرساخت های گردشگری در این سه شهر یاری خواهد نمود.

سرپرست اداره گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به امضای تفاهم نامه مثلث گردشگری مابین شیراز، اصفهان و یزد با عنوان طلایه داران گردشگری ایران اشاره و اعلام نمود: شهر یزد در تاریخ های 17، 18 و 19 بهمن میزبان نشستی با هدف انعقاد این تفاهم نامه است.

علی نیری با بیان اینکه اداره گردشگری سازمان فرهنگی در پی توسعه روابط اجرایی با دو شهر یزد و اصفهان است، گفت: مثلث گردشگری شیراز، یزد و اصفهان می تواند باعث گسترش توانمندی هر سه شهر در زمینه گردشگری گردد.

سرپرست اداره گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: فراوری اشتراکی محصولات گردشگری، تهیه کتابچه ها و بروشور هایی با زبان های مختلف از جمله عربی، انگلیسی، چینی و فرانسوی و ارائه آن ها در نمایشگاه های بین المللی، برگزاری نمایشگاه های عکس و فراوری آلبوم های عکس مشترک و همچنین معرفی میراث ملموس و ناملموس هر سه شهر از جمله مفاد این تفاهم نامه خواهد بود.

او با اشاره به برگزاری هفته های فرهنگی و گردشگری به مثابه تعهدات این تفاهم نامه، اعلام کرد: هر یک از شهرها، به صورت سالانه میزبانی این هفته های فرهنگی را بر عهده خواهد گرفت.

نیری با تاکید بر ضرورت شرکت در نمایشگاه های گردشگری خارجی، مطرح نمود: شرکت در این جشنواره ها به صورت گروهی و اشتراکی به بودجه کمتری احتیاج دارد و زمینه را برای حضور گسترده تر در عرصه های بین المللی فراهم می نماید.

او بیان داشت: سازمان فرهنگی شهرداری شیراز تا به امروز دو برنامه مشترک با شهر اصفهان برگزار نموده است که یکی از آن ها برگزاری نمایشگاه عکس در آلمان بود و دیگری پخش فیلم هایی به منظور معرفی اماکن گردشگری شیراز و اصفهان در یکی از شبکه های کره جنوبی بوده است.

نیری اضافه کرد: افزون بر این، فراوری محصولات رسانه ای مشترک فرصت خوبی است که بتوان به وسیله شبکه های مجازی مرجع به جذب گردشگر پرداخت.

سرپرست اداره گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به ضرورت پایش آسیب های صنعت گردشگری نیز گفت: با تشکیل مثلث گردشگری تعهدی برای هر یک طرفین به منظور برطرف مسائل زیرساختی ایجاد می گردد؛ برای نمونه کمبود هتل در اصفهان گاه باعث لغو سفر گردشگران خارجی شده است یا ایجاد راستا هوایی از یزد به شیراز می تواند راه سفر را برای گردشگران هموارتر کند که در این حوزه ها تا به امروز اقداماتی نیز انجام شده است یا در زمینه تسریع در احداث بزرگراه شیراز - اصفهان به عنوان یکی از مبادی های مهم ورودی به هر دو شهر، می توان فعالیت هایی ترتیب داد.

نیری یکی دیگر از مزایای ایجاد مثلث طلایی گردشگری را برگزاری سمپوزیوم طلایه داران گردشگری ایران مطرح نمود و بیان داشت: این سمپوزیوم به این صورت که سالانه در شهری جز، شهر های شیراز، اصفهان و یزد برگزار می گردد و ظرفیت های مثلث طلایی را معرفی می نماید.

نیری ابراز داشت: این طرح به صورت آزمایشی در سطح سازمان های فرهنگی اجرا می گردد و درصورت کسب خروجی مطلوب با اختیارات بیشتر به امضای شهرداران خواهد رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 356

به "شیراز، اصفهان و یزد در تدارک تشکیل مثلث طلایی گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیراز، اصفهان و یزد در تدارک تشکیل مثلث طلایی گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید