شصت و دومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد شروع به کار کرد

به گزارش وبلاگ علیکایی، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، مراسم افتتاحیه شصت و دومین دوره نمایشگاه کتاب بلگراد شامگاه روز گذشته (30 مهرماه) با شعار کلید در کتاب هاست برگزار گردید. این نمایشگاه در فضایی به مساحت 30 هزار مترمربع برگزار می گردد که در آن 500 ناشر از صربستان و 50 ناشر از کشورهای دیگر حضور دارند.

شصت و دومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد شروع به کار کرد

مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه چهار کشور آلمانی زبان، آلمان، اتریش، سوئیس و لیختن اشتاین هستند. کشورهای مهمان با هزار عنوان کتاب در نمایشگاه حضور یافته اند که 350 عنوان برای اولین بار در این نمایشگاه معرفی می شوند.

کارل مارکوس گاووس و میرو ووکسانوویچ 2 نویسنده مشهور آلمانی و صربی سخنرانان مراسم افتتاحیه نمایشگاه بودند.

کشورهایی همچون آلمان، اتریش، ایران، سوئیس، لیختن اشتاین، آنگولا، روسیه، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، هند، ژاپن، کانادا، چین، مقدونیه، رومانی، ترکیه، اوکراین، کرواسی، مونته نگرو، چک و امارات متحده عربی در این دوره از نمایشگاه حضور دارند.

موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر ایران در غرفه ای به مساحت 25 مترمربع به صورت مبادله ای حضور دارد. نمایش 350 عنوان کتاب در حوزه های کودک و نوجوان، ادبیات، شعر، ایران شناسی، هنر و دین، معرفی صنعت نشر ایران به زبان صربی و انگلیسی، معرفی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و دعوت از ناشران خارجی برای حضور در این نمایشگاه، معرفی 101 نویسنده برتر کودک در قالب بروشور، معرفی طرح های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اجرای ورک شاپ خوشنویسی و تصویرگری از جمله برنامه هایی است که در غرفه ایران دنبال می گردد.

نمایی از غرفه ایران در نمایشگاه سال جاری کتاب بلگراد

آنالیز ادبیات داستانی معاصر ایران با حضور محمد کشاورز و محمدرضا بایرامی و نویسندگانی از صربستان در دانشکده ادبیات دانشگاه بلگراد، برنامه روز ایران و دیدار نویسندگان ایران و صربستان با حضور سفیر و رایزن فرهنگی ایران در صربستان، آنالیز تصویرگری کتاب کودک در ایران با حضور امیر شعبانی پور و تصویرگران صربی در محل غرفه ایران، معرفی هنر معاصر ایران با حضور محمد حسین رضایی و امیر شعبانی پور در دانشکده هنر دانشگاه بلگراد، رونمایی کتاب قصه های سبلان به زبان صربی با حضور محمدرضا بایرامی و ناشر صربی در سالن نشست جئوپوئتیکا، آنالیز ادبیات کودک و نوجوان معاصر ایران با حضور محمد کشاورز و محمدرضا بایرامی در محل غرفه ایران از جمله نشست هایی است که به مناسبت حضور ایران در این دوره از نمایشگاه برگزار می گردد.

امیر شعبانی پور فومنی تصویرگر و برنده جایزه نامی 2017 کره جنوبی و محمد حسین رضایی یکی از خوشنویسان برتر کشور در ایام برگزاری نمایشگاه در غرفه ایران به تصویرگری، خوشنویسی و اجرای ورک شاپ می پردازد. جمهوری اسلامی ایران سال گذشته مهمان ویژه نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد بود.

شصت و دومین دوره نمایشگاه کتاب بلگراد از 30 مهر تا 7 آبان برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 196

به "شصت و دومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد شروع به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شصت و دومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد شروع به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید