شاگردان خادم در اندیشه فتح قاره کهن

به گزارش وبلاگ علیکایی، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی کشتی آزاد ایران در مقایسه با تیم اعزامی به رقابتهای جهانی سه تغییر داشته که طی آن عزت اله اکبری، میثم مصطفی جوکار و پرویز هادی به ترکیب مسافران بازیهای آسیایی پیوستند، اما حسن رحیمی، مسعود اسماعیل پور، مصطفی حسین خانی و رضا یزدانی همچنان مثل رقابتهای جهانی دوبنده تیم ملی را در این میدان آسیایی بر تن خواهند داشت.

شاگردان خادم در اندیشه فتح قاره کهن

حسن رحیمی در وزن 57 کیلوگرم به تازگی در رقابتهای دنیای 2014 تاشکند در اثر یک غافلگیری و اشتباه به مدال برنز دست یافت و حالا تشنه کسب مدال طلا و قهرمانی آسیاست. رحیمی که در یک فاصله کوتاه راهی اینچئون می گردد باید در نبرد با کشتی گیران مدعی از کره جنوبی، ژاپن، کره شمالی، قزاقستان، مغولستان و به خصوص آمیت کومار هندی به میدان برود و عنوان پنجمی بازیهای آسیایی 2010 گوانجو را به طلای آسیایی اینچئون تبدیل کند.

در وزن 61 کیلوگرم مسعود اسماعیل پور در حالی به بازیهای آسیایی می رود که همچنان از آسیب دیدگی از ناحیه زانو که در رقابتهای دنیای ازبکستان گریبان او را گرفت، رنج می برد. اسماعیل پور در فینال رقابتهای دنیای با حاجی علی اف آذربایجانی یک کشتی سخت و نفس گیر را داشتکه در نهایت به مدال نقره دنیا بسنده کرد. این آزادکار ریزنقش جویباری در بازیهای آسیایی باید در یک وزن نسبتا شلوغ همچون وزن اول به نبرد با کشتی گیرانی از جنوب شرقی آسیای و کشورهای همسایه روسیه برود.

البته تیم ملی کشتی آزاد ایران در وزن 65 کیلوگرم نماینده ای ندارد و بر اساس تصمیم شورای المپیک آسیا برای برگزاری رقابتهای کشتی بازیهای آسیایی در هفت وزن به جای هشت وزن، این وزن را خالی گذاشته است.

در وزن 70 کیلوگرم که وزنی جدید در کشتی آزاد است مصطفی حسین خانی به میدان خواهد رفت که به تازگی به رغم مصدومیت جدی از ناحیه زانو در رقابتهای دنیای هم حضور داشت. حسین خانی در رقابتهای دنیای تاشکند در یک لحظه غفلت مقابل حریف ازبک نتوانست صاحب نخستین مدال دنیای اش گردد، اما انتظار دارد او بتواند در این وزن یکی از مردان طلایی کاروان ورزشی ایران در بازیهای آسیایی باشد.حسین خانی برای رسیدن به این موفقیت، رقبایی از ازبکستان، قزاقستان، کره جنوبی و ژاپن را پیش رو دارد که راه رسیده به طلای بازیهای آسیایی را برای او سخت خواهند کرد.

عزت اله اکبری در وزن 74 کیلوگرم به عنوان دارنده مدال نقره دنیا در سال 2013 در حالی به بازیهای آسیایی می رود که همه از او انتظار بهترین مدال را دارند. اکبری در اینچئون چند رقیب از جدی و قدرتمند همچون رشید قربان اف داغستانی الاصل از ازبکستان دارنده مدال برنز دنیا و تاکاتانی دارنده مدال نقره دنیا در سال 2014 از ژاپن را پیش رو دارد.

در وزن 86 کیلوگرم میثم مصطفی جوکار راهی رقابتهای دنیای خواهد شد که به عنوان جانشین آزادکار باتجربه و عنوان داری بنام احسان لشگری کار سختی را پیش رو دارد. البته جوکار نیز سابقه حضور در المپیک 2008 پکن را دارد و به عنوان یکی از با تجربه ترین کشتی گیران تیم ایران محسوب می گردد. این آزادکار خطه استان همدان، رقبای سرسختی از قزاقستان، ازبکستان و هند را پیش رو دارد که مطمئنا با تلفیقی از تکنیک و هوش بالای خود می توان به یکی از مردان طلایی کاروان ورزشی ایران بدل گردد.

در وزن 96 کیلوگرم رضا یزدانی به عنوان با تجربه ترین کشتی گیر اعزامی به اینچئون محسوب می گردد که مهمترین هدفش، جبران شکست در رقابتهای دنیای ازبکستان است. یزدانی که مدال طلای بازیهای آسیایی 2010 گوانجو را هم در کارنامه دارد، امیدوار است این بار هم یکی از آزادکاران طلایی قاره کهن گردد و کمی از ناکامی در رقابتهای دنیای را فراموش کند.

و در وزن آخر یعنی وزن 125 کیلوگرم نیز پرویز هادی کشتی گیر آذری کشورمان امیدوار است بتواند در اینچئون خوش رنگترین مدال خود را پس از قهرمانی آسیا کسب کند. هادی با توان بالای بدنی خود رقبایی از قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان، چین، کره جنوبی، ژاپن و هند را در برابر خود می بیند که مطمئنا با تکیه بر غیرت و توان بالای بدنی خود، صاحب مدال طلای سنگین وزن قاره کهن خواهد شد.

تیم ملی کشتی آزاد کشورمان طی روزهای 5 تا 7 مهرماه در سالن دو وون شهر اینچئون به مصاف رقبای آسیایی خود می روند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 77

به "شاگردان خادم در اندیشه فتح قاره کهن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاگردان خادم در اندیشه فتح قاره کهن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید