سرقت کابل تلفن در بیش از 600 روستای کشور

به گزارش وبلاگ علیکایی، به گزارش خبرنگاران، محمدجواد آذری جهرمی پیش ازظهر آدینه در جلسه کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات لاهیجان که در فرمانداری این شهرستان برگزار گردید با اشاره به اینکه 13میلیارد تومان اعتبار برای لاهیجان و سیاهکل تخصیص یافته که قابل توجه است، اظهار کرد: جمع آوری WLL و ارتقا آن اقدام بزرگی بوده که اجرا شده است.

سرقت کابل تلفن در بیش از 600 روستای کشور

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در شهرستان های لاهیجان و سیاهکل مشکل تلفن های قدیمی حل شده است، گفت: منطقه دیلمان نیز با توجه به گردشگرپذیر بودن نیازمند توجه فراوان است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه خوشبختانه در حوزه منابع اقتصادی مشکل خاصی نداریم، گفت: باید برای تقویت شبکه برق این منطقه نیز برنامه ریزی گردد و استاندار و فرمانداران درباره توسعه برق این منطقه اقدام نمایند.

وی در ادامه با بیان اینکه در صورت حل این مشکل، تا انتها سال جاری هم فیبر نوری و هم دکل های جهت 54 کیلومتری سیاهکل به دیلمان حل می گردد، توضیح داد: اعتبارات این پروژه تأمین شده است.

آذری جهرمی همچنین به موضوع سرقت کابل های تلفن نیز اشاره و اعلام کرد: کابل های بیش از 600 روستا سرقت شده است که متاسفانه در این روستاها در توسعه ارتباطات شاهد پسرفت بوده ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه به شرکت مخابرات تا انتها سال برای حل مسائل این تعداد روستا مهلت داده شده است، اضافه نمود: در لاهیجان و لنگرود و سیاهکل سه روستا به دلیل دزدیده شدن کابل ارتباط قطع است و باید تا انتها شهریور حل گردد.

وزیر ارتباطات و فناروی اطلاعات با اشاره به اینکه افزایش ظرفیت برای ارتباطات روستایی تا دهه فجر حل می گردد، گفت: هر روز در 20 روستا کشور شاهد توسعه ارتباطات هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 81

به "سرقت کابل تلفن در بیش از 600 روستای کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرقت کابل تلفن در بیش از 600 روستای کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید