سالانه به 50 تا 60 فروند هواپیما احتیاج داریم

به گزارش وبلاگ علیکایی، به گزارش خبرنگاران، محمد خداکرمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه احتیاج به ورود ناوگان جدید براساس شرایط کمی، کیفی و متنوع سازی، اولویت بندی شده است، گفت: درخواست های زیادی از سوی سازندگان هواپیما و سازندگان تجهیزات و تعمیرات هواپیما داشتیم که در حال آنالیز هستیم و باید مطابق با اولویت ها، احتیاجسنجی را انجام می دهیم.

سالانه به 50 تا 60 فروند هواپیما احتیاج داریم

وی با بیان اینکه از نظر کمی احتیاج به افزایش تعداد ناوگان هوایی داریم، اضافه کرد: از نظر کیفی باید هواپیماهای ما جوان گردد تا عمر ناوگان کاهش یابد، همچنین از نظر تنوع که موضوع مهمی است، باید هواپیماهایی وارد گردد که قابلیت نشست و برخاست در بعضی فرودگاه های ما را هم داشته باشد.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: ورود هواپیما براساس احتیاج ایرلاین ها انجام می گردد و به چند صورت خرید، اجاره و اجاره به شرط تملیک مورد آنالیز قرار می گیرد.

خداکرمی با اشاره به جلساتی که از سال قبل با بخش هوایی کانادا اجرا شده است، گفت: تماس هایی از سوی کشور کانادا داشتیم که در حال آنالیز آن هستیم و درخواست کردیم که تمام پیشنهادات را به صورت بسته به ما ارائه نمایند.

وی با اشاره به اینکه شرکت های ایرانی از نظر تعمیر و نگهداری، وضعیت خوبی دارند، گفت: پیشنهادات جدید برای شرکت های تعمیر و نگهداری با استفاده از ظرفیت جدیدی که به وجود می آید، مورد آنالیز قرار می گیرد که تاکنون هم درخواست هایی داشتیم.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری در مورد درخواست ایرلاین های خارجی برای پرواز به ایران، گفت: ما از درخواست ایرلاین های خارجی برای برقراری پرواز به ایران استقبال می کنیم و با چند کشور هم وارد مذاکره شدیم که جلساتی در تهران و سایر کشورها برنامه ریزی و هماهنگ شده است.

خداکرمی با اشاره به درخواست برقراری پرواز از کشورهایی مانند آلمان، ایتالیا، اتریش و روسیه، اضافه کرد: در مورد سانحه هواپیمایی آنتونوف، اخیرا گزارش تکمیلی توسط مسئولان آنالیز سانحه اجرا شده است که این گزارش به زودی به مسئولان ذیربط فرستاده می گردد.

وی، نقدینگی را مشکل اساسی شرکت ها دانست و اضافه کرد: بر اساس آنالیز اولیه، 1.5 میلیارد دلار سالانه برای خرید هواپیماهای جدید احتیاج است و ما سالانه به 50 تا 60 فروند هواپیما احتیاج داریم.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه از دولت انتظار داریم تا در این زمینه نقدینگی مورد احتیاج را در اختیار ما قرار دهد، گفت: هواپیماها به صورت فروش نقدی، اجاره و اجاره به شرط تملیک در اختیار ایرلاین ها قرار داده می گردد.

خداکرمی در مورد پرواز ایران - آمریکا گفت: این پرواز باید به وسیله نهادهای مسئول پیگیری گردد و پس از دریافت مجوز، زمینه سازی برای پرواز انجام می گردد؛ ضمن آنکه ما هواپیماهایی داریم که بدون توقف می توانند به آمریکا پرواز نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 141

به "سالانه به 50 تا 60 فروند هواپیما احتیاج داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالانه به 50 تا 60 فروند هواپیما احتیاج داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید