زیست بوم فناوری های فرهنگی زنجان توسعه می یابد

به گزارش وبلاگ علیکایی، رئیس پارک علم و فناوری زنجان از انعقاد تفاهم نامه همکاری با بنیاد ملی توسعه فناوری های فرهنگی اطلاع داد و گفت: براساس این تفاهم نامه زیست بوم فناوری های فرهنگی زنجان توسعه می یابد

زیست بوم فناوری های فرهنگی زنجان توسعه می یابد

داوود مرادخانی، رئیس پارک علم و فناوری زنجان در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران از انعقاد تفاهم نامه همکاری با بنیاد ملی توسعه فناوری های فرهنگی اطلاع داد و گفت: یکی از مسائل مهم در حمایت از فراوری ملی، اولویت گذاری و انتخاب صنایعی است که می تواند با سرعت بالاتری توسعه پایدار مبتنی بر ارزش های ملی را سامان دهد.

مرادخانی بیان نمود: با توجه به فرصت ها، تهدید ها و منابع محدود باید امکانات کشور را در بعضی صنایع استراتژیک متمرکز کرد و در این راستا هنگامی بحث از فراوری ملی، ثروت آفرینی ملی و اشتغال زایی می گردد، نگاه ها به سمت صنایعی مانند نفت، گاز، پتروشیمی، خودروسازی و مانند آن می رود و دیگر صنایع مورد توجه قرار نمی گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری زنجان اضافه کرد: این در حالی است که اگر شاخص های ثروت آفرینی، اشتغال زایی و رشد مالی را در نظر بگیریم، صنایع فرهنگی یکی از مهم ترین اولویت ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه صنایع فرهنگی، دانش بنیان هستند و قابلیت زیادی برای ایجاد شغل دارند، اضافه کرد: فراوریات این صنعت بر خلاقیت، مهارت و نوآوری پایدار بوده و غالبا متنبی بر فناوری است.

مرادخانی در ادامه بعضی از بخش های صنایع فرهنگی را برشمرد و به کارکرد های مالی سینما و تئاتر، رادیو و تلویزیون، موسیقی، مد و لباس و مانند آن اشاره نمود و گفت: در جلسه انعقاد این تفاهم نامه مطرح شد که فعالیت اصلی بنیاد ملی توسعه فناوری های فرهنگی، حول فناوری و توسعه صنایع خلاق و برطبق توانمندی های بومی، با تمرکز بر فناوری های صنایع دستی، گردشگری، بوم گردی، صنعت فرش، فراوری محتوای دیجیتال، هنر و صنایع و بازی است.

وی شرح داد: در این توافق نامه بنیاد توسعه فرهنگی متعهد شد که برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت جهت توسعه زیست بوم فناوری های فرهنگی طراحی کند و در انجام آموزش های مورد احتیاج، منتورینگ و راهبری مراکز نوآوری، کمک به فرهنگسازی توسعه کسب وکار های فناورانه و همچنین راهنمایی منابع مادی به کسب و کار ها به ما کمک برساند.

رئیس پارک علم و فناوری زنجان اعلام نمود: تعهدات ما نیز همکاری در برگزاری همایش ها، میزگرد ها و بوت کمگ های ترویجی آموزشی در استان، همکاری در تدوین آیین نامه های حمایتی و دستورالعمل های نظارتی و اجرایی و همچنین کمک در اختصاص فضای فیزیکی مورد احتیاج برای فعالیت بنیاد توسعه فرهنگی در استان زنجان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 506

به "زیست بوم فناوری های فرهنگی زنجان توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیست بوم فناوری های فرهنگی زنجان توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید