روستای علم کندی و منطقه قارقالان زنجان

به گزارش وبلاگ علیکایی، علم کندی به دلیل دارا بودن کوه های زیبا و سرسبز و منطقه ییلاقی مناسب و سرچشمه دریافت آب از کوه های برفی قارقالان دارای مناظر بسیار زیبا به خصوص در فصل بهار و تابستان است. به دلیل ارتفاع زیاد که تقریبا به حدود 30 هزار متر می رسد، بیش از نصف سال سرما و مملو از برف است.در اینجا بهار با آب شدن برف ها در خردادماه آغاز می گردد و در اوایل تابستان منطقه را زیبا می نماید. این ییلاقات مرتع فوق العاده ای برای دام ها در فصل تابستان هستند از این رو مناطق ییلاقی هر ساله با آغاز فصل تابستان مورد استفاده اهالی چندین روستا و عشایر استان های آذربایجان شرقی و غربی و منطقه زنجان رود قرار می گیرد. آن ها برای چرای دام هایشان به اینجا می آیند و چند ماه را تا آغاز دوباره فصل سرما در اینجا می مانند. در واقع اهالی این روستاها، زندگی نیمه کوچ نشینی دارند و بعضی از آن ها 20 روز در راه هستند تا به ییلاقات برسند.

روستای علم کندی و منطقه قارقالان زنجان

جهت روستای علم کندی تا پای کوه قارقالان جزو زیباترین و بکرترین مناطق استان زنجان است. جویبارها و سرسبزی خاص این جهت، بسیار آرامشبخش و مناسب برای پیاده روی است. غارهایی با ارتفاع نامعلوم، چشمه هایی با آب سرد و شیرین از مناظر زیبای این جهت است. ییلاقات علم کندی از آثار ثبت شده است.قارقالان سرزمین ریواس نیز به شمار می رود. در این منطقه ریواس های آب دار و بزرگی میروید.

درختان میوه مختلف و گیاهان معطر و دارویی مانند چای کوهی، کاکوتی، توکلوجه یا همان مرزنجوش، گل پر و پونه در این منطقه کوهستانی سرسبز به وفور یافت میشود. گیاهی به نام ترکی سُوی شبیه شاخه درخت که پوستش را می نمایند و می خورند و به همین دلیل نام سُوی (پوستش را بکن) به آن داده اند.

روستای علم کندی در شهرستان ماهنشان در هفته گردشگری با کسب بالاترین امتیاز به عنوان برترین روستای گردشگرپذیر انتخاب شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1053

به "روستای علم کندی و منطقه قارقالان زنجان" امتیاز دهید

2 کاربر به "روستای علم کندی و منطقه قارقالان زنجان" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای علم کندی و منطقه قارقالان زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید