دستگاه های ناوبری فرودگاه های اصلی در اولویت کالیبره شدن

به گزارش وبلاگ علیکایی، خبرنگاران: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی از تشکیل کمیته ای در فرودگاه مهرآباد برای روان شدن مسافرت ها اطلاع داد و گفت: دستگاه های ناوبری فرودگاه های اصلی کشور در اولویت کالیبره شدن و صحت سنجی قرار دارند.

دستگاه های ناوبری فرودگاه های اصلی در اولویت کالیبره شدن

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، علی محمد نوریان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از بخش هایی که به ایمنی و سلامت پروازها ارتباط دارد دستگاه های یاری ناوبری است که در فرودگاه ها نصب می گردد و این دستگاه ها فاصله، ارتقاع، سمت و خط وسط باند را نشان می دهد.

وی ادامه داد: این قبیل دستگاه ها طبق دستورالعمل کارخانه های سازنده باید سه تا شش ماه یکبار چک گردد تا کالیبره گردد و اعداد و ارقام به نوعی باشد تا خلبان با اطمینان به این دستگاه ها هواپیما را بنشاند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی گفت: دو هواپیمای فلایت چک از قبل داشته ایم که یک فروند هم بعدا خریداری شده که اینها در برهه ای دستگاه های که بازرسی نماینده بود دچار مشکل می شد. تعمیراتی روی این هواپیماها صورت می گرفت که به دلیل قطعات خیلی اطمینانی نبود .

نوریان با اشاره به این که خوشبختانه پنها (شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران) با توجه به زیرساخت ها تیمی را با یاری نیروهای متخصص تشکیل داد و دستگاه ها را تعمیر و به روز کرد، اضافه کرد: در نتیجه امروز با اطمینان بیشتری می توانیم با هواپیمای فلایت چک دستگاه های موجود در کشور را کالیبره و صحت سنجی کنیم. قیمت غربی این نوع دستگاه ها که معروف به اف آی اس است نزدیک به 5 میلیون یورو است که در ایرن نصف این قیمت است. امیدواریم در عمل این کار جواب خوب و مثبت بدهد، در این صورت تقویت می کنیم تا کل کشور در این زمینه ها توان تکنولوژی و فنی خود را بالا ببرد.

وی با اشاره به این که دو نوع استاندارد داریم، گفت: یکی استاندارد داخلی است که سازمان هواپیمایی کشوری مسئول اعمال حاکمیت و نظارت بر آنهاست. اگر قرار باشد این هواپیما در منظقه پرواز نمایند ضروری است یک سیستم بین المللی معتبر اینها را تایید کند که دنبال این برنامه نیز هستیم.

نوریان یادآور شد: همه فرودگاه های کشور باید شرایط ایده آل عملیاتی داشته باشند، اما طبیعی است که در مرحله اول فرودگاه های اصلی را مورد توجه قرار می دهیم به دلیل آن که مسافران بیشتری از این فرودگاه ها عبور می نمایند.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک سری برنامه ها برای فرودگاه امام خمینی طراحی نموده ایم، ضمن آن که کمیته هایی برای فرودگاه مهرآباد تشکیل شده و امیدواریم شرایط گردش مسافر را در جهت رفاه مردم روان تر کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 487

به "دستگاه های ناوبری فرودگاه های اصلی در اولویت کالیبره شدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه های ناوبری فرودگاه های اصلی در اولویت کالیبره شدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید