دانستنی های سفیدکردن دندان

به گزارش وبلاگ علیکایی، این روزها یکی از درمان های زیبایی که مردم از دندان پزشکان می خواهند، سفید کردن دندان است. آگهی های تبلیغاتی هم پر است از تبلیغ وسایل مختلفی که این کار را انجام می دهند؛ از دستگاه زوم که در تبلیغات، معجزه گر خوانده می گردد تا چسب ها و لاک های سفیدکننده دندان. حالا از میان این روش های مختلف، کدام بهتر است؟ کدام آثار ماندگارتری دارد؟ کدام بی خطر تر است؟ و... اگر شما هم پرسش هایی از این قبیل دارید، خواندن این مطلب را از دست ندهید. این مطلب به 4 پرسش رایج در این خصوص پاسخ می دهد.

دانستنی های سفیدکردن دندان

دانستنی های سفیدکردن دندان

نویسنده: دکتر گلرخ ثریا دندانپزشک

4 سوالی که درباره بلیچینگ می پرسند

این روزها یکی از درمان های زیبایی که مردم از دندان پزشکان می خواهند، سفید کردن دندان است. آگهی های تبلیغاتی هم پر است از تبلیغ وسایل مختلفی که این کار را انجام می دهند؛ از دستگاه زوم که در تبلیغات، معجزه گر خوانده می گردد تا چسب ها و لاک های سفیدنماینده دندان. حالا از میان این روش های مختلف، کدام بهتر است؟ کدام آثار ماندگارتری دارد؟ کدام بی خطر تر است؟ و... اگر شما هم پرسش هایی از این قبیل دارید، خواندن این مطلب را از دست ندهید. این مطلب به 4 پرسش رایج در این خصوص پاسخ می دهد.

1.اگر دندان هایم را سفید کنم، چند درجه روشن تر می شوند؟

این شاید اولین سوالی باشد که از دندان پزشک می پرسید. در تبلیغ های بسیاری از محصول ها سفیدنماینده دندان می بینیم که ادعا می نمایند، با یک بار استفاده از آن محصول، دندان های شما تا 9 درجه روشن تر می شوند ولی این یک فریب تبلیغاتی است. معمولا این محصول ها، پس از هر بار استفاده، فقط 2 تا 3 درجه دندان ها را سفیدتر می نمایند. برای اینکه بفهمید رنگ دندان هایتان، چقدر سفیدتر شده است، باید رنگ آنها را قبل و بعد از درمان، ثبت کنید. متاسفانه هنوز سیستم استانداردی در دندان پزشکی برای مشخص کردن رنگ دندان ها وجود ندارد و رایج ترین وسیله ای که در مطب های دندان پزشکی استفاده می گردد، نمونه رنگ Vita وایتا است. در این نمونه رنگ، رنگ دندان ها به 4 گروه تقسیم می گردد:

A (قهوه ای مایل به سرخی)، B(زرد مایل به سرخی)، C(خاکستری) و D (خاکستری مایل به سرخی) که در هر یک از این 4 گروه، 4 یا 5 نوع تیرگی و روشنی وجود دارد. دندان پزشک به شما یاری خواهد نمود رنگ دندان تان را قبل و بعد از درمان، با مقایسه با نمونه رنگ اصلی مشخص کنید و متوجه شوید سفید کردن دندان ها، چند درجه دندان هایتان را روشن تر نموده. بد نیست بدانید که همه دندان های شما یک رنگ نیستند. معمولا دندان های جلویی روشن تر و دندان های آسیا تیره ترند. هدف اصلی از سفید کردن دندان ها این نیست که به روشن ترین درجه برسیم، بلکه دندان هایتان را باید تا درجه ای روشن کنید که با رنگ چهره شما هماهنگی داشته باشد.

2.سفید کردن دندان ها در خانه، بدون مراجعه به دندان پزشک هم ممکن است؟

سفید کردن دندان ها در خانه، این روزها هواداران زیادی پیدا نموده است و شما را از رفت وآمدهای مکرر به مطب دندان پزشکی نجات می دهد. اگر به هر داروخانه ای سر بزنید، بسته های رنگارنگ و متفاوتی از محصولات سفیدنماینده دندان ها را پیدا خواهید کرد. اما بهتر است به توصیه دندان پزشکان، یک نوع مناسب را از میان آنها انتخاب نموده و پس از یادگرفتن نحوه صحیح استفاده از این محصولات و مشخص مقداری از ژل سفیدنماینده در هر بار مصرف به وسیله دندان پزشک، از این محصولات بهره ببرید.

این محصولات معمولا حاوی ژل هیدروژن پراکساید هستند. دندان پزشک ابتدا از دهان شما قالب گیری خواهد نمود و یک جفت قاشقک پلاستیکی که متناسب دهان شماست، تهیه می نماید. شما باید ژل را داخل این قاشقک بریزید و آن را یکی دو ساعت در طول روز توی دهانتان نگه دارید. گاهی نتایج آن طی 2 روز آشکار می گردد ولی معمولا برای اینکه دندان ها به مقدار کافی سفید شوند، باید یک تا 2 هفته این عمل را تکرار کنید. این روزها، چسب های خاصی به بازار آمده است که ادعا می گردد با چسباندن روی دندان ها، دندان ها را سفید می نمایند ولی نتایج استفاده از آنها چندان رضایت بخش نیست و به مقدار کمی دندان های شما را سفیدتر خواهد نمود. این روش در کنار سفید کردن دندان در مطب برترین نتایج را ایجاد می نماید.

3.حالا دندان هایم تا کی سفید می مانند؟

شما نباید تصور کنید یک بار که دندان هایتان را سفید کردید تا مدت ها دیگر به سفید کردن آنها نیاز نخواهید داشت. سفید کردن دندان ها آثار همیشگی ندارد. دندان ها معمولا یک سال یا بیشتر سفید باقی خواهند ماند و حفظ نتایج درمانی به این مساله بستگی دارد که شما پس از سفید کردن دندان هایتان، چقدر توصیه های ایمنی را رعایت کنید. نوشیدن زیاد قهوه و چای، کشیدن سیگار، استفاده از نوشابه های رنگی و عدم توجه به بهداشت دهان، از عواملی هستند که تمام زحمت های شما را بر باد می دهند و دندان هایتان را در مدت زمان کوتاهی پس از سفید کردن، به رنگ اولیه خود باز می گردانند.

4.استفاده از لیزر برای سفید کردن دندان چه فایده ای دارد؟

اگر می خواهید در یک جلسه دندان هایتان را سفید کنید، با استفاده از لیزر، این کار ممکن می گردد. البته نباید فراموش کنید که لیزر معجزه نمی نماید. فقط کار چند جلسه را در یک جلسه انجام می دهد. لیزر، انرژی زیادی را به مواد سفیدنماینده وارد خواهد آورد و موجب می گردد فعالیت سفیدنمایندگی این مواد تسریع شده و خیلی زود مواد رنگی از روی دندان های شما پاک گردد. البته ممکن است بسته به شدت بدرنگی دندان های شما، این جلسه، مدت زمان کوتاه تر یا طولانی تری داشته باشد. سفید کردن دندان ها با لیزر معمولا گران تر از سایر روش های سفید کردن دندان هاست ولی در مقابل، شما در مدت زمان کوتاهی، لبخندی سفید و براق خواهید داشت. ضروری است حرارت حاصل از این لیزرها به گونه ای تنظیم گردد که موجب آسیب دندان ها نشده و حتما از محافظ های چشم، استفاده گردد.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1535

به "دانستنی های سفیدکردن دندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانستنی های سفیدکردن دندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید