حمایت آلمان از اپلیکیشن کرونایی گوگل و اپل

به گزارش وبلاگ علیکایی، دولت آلمان روز گذشته از اپلیکیشن مشترک اپل و گوگل برای ردگیری و شناسایی بیماران مبتلا به کرونا حمایت کرد. این حمایت در شرایطی صورت می گیرد که در خصوص میزان امنیت این برنامه تردید وجود دارد.

حمایت آلمان از اپلیکیشن کرونایی گوگل و اپل

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از آسین ایج، دولت آلمان اعلام نموده که از استفاده از یک نرم افزار غیرمتمرکز برای ذخیره سازی داده های کاربران گوشی های هوشمند حمایت می نماید و اگر این کار به وسیله یک پایگاه داده متمرکز صورت بگیرد می تواند امنیت و حریم شخصی افراد را بیشتر به خطر بیندازد.

برنامه مشترک اپل و گوگل در صورتی که فردی در نزدیکی یک شخص مبتلا به کرونا قرار بگیرد به وی در این زمینه هشدار می دهد. این برنامه بر مبنای فناوری بلوتوث کار می نماید و با توجه به نقص های امنیتی بلوتوث نگرانی هایی در خصوص سوءاستفاده هکرها از قابلیت یادشده وجود دارد. قرار است اپراتورهای تلفن همراه نیز با اپل و گوگل همکاری نمایند تا در صورت تماس با افراد مبتلا نیز فرد از موضوع آگاه گردد.

پیش از این آلمان و چند کشور اروپایی برای طراحی یک برنامه ردگیری کرونای مشترک به نام PEPP-PT در کوشش بودند. این برنامه با همکاری 130 دانشمند اروپایی ابداع شده است. اما انتقادها از این برنامه به علت ذخیره سازی داده های میلیون ها اروپایی بر روی یک سرور واحد که زمینه نقض حریم شخصی افراد را فراهم می نماید بالا گرفته است.

منتقدان می گویند دولت های اروپایی می توانند از این اطلاعات برای جاسوسی سایبری از میلیون ها شهروند استفاده نمایند و این کار پیامدهای جبران ناپذیری دارد. دو روز پبش حدود 300 استاد دانشگاه اروپایی در نامه ای مشترک از دولت های این قاره خواستند تا رویکرد تمرکزگرا برای جمع آوری اطلاعات شهروندان به بهانه مبارزه با کرونا را کنار بگذارند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 658

به "حمایت آلمان از اپلیکیشن کرونایی گوگل و اپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت آلمان از اپلیکیشن کرونایی گوگل و اپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید