افزایش سه درصدی فروش کامپیوترهای شخصی در بازار اروپا

به گزارش وبلاگ علیکایی، به گزارش موسسه آماری Canalys، فروش کامپیوترهای شخصی (شامل کامپیوتر رومیزی، لپ تاپ، نوت بوک و ورک استیشن) در بازار اروپا در سه ماه دوم سال 2021 با رشد 3 درصدی همراه بوده است.

افزایش سه درصدی فروش کامپیوترهای شخصی در بازار اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

در دورانی که شیوع ویروس مرگبار کرونا شروع شد تا به این لحظه، شاهد تغییرات گسترده ای در صنایع مختلف بودیم. محدودیت های زیادی که در نتیجه این بیماری در بسیاری از کشورها اعمال شد، شرایط کاری را به صورت کلی تغییر داد تا بدین ترتیب با یک دوره کاملا تازه آشنا شویم؛ جایی که بسیاری از کسب و کارها به صورت آنلاین یا همان غیر حضوری انجام می شوند تا مبادا افراد زیادی به بیماری تازه مبتلا نشوند. اگرچه در این بین بیمار شدن افراد اصلی ترین و مهم ترین دغدغه موجود است منتها ضرری که به شرکت ها وارد شد را هم می توان به اتفاقات ناخوشایند در نتیجه این بیماری اضافه نمود. چرا که فروش محصولات سخت افزاری هم کاهش چشمگیری پیدا کرد.

یکی از بخش هایی که در آن شاهد کاهش سرعت فرایند رو به رشد بودیم، بازار کامپیوترهای شخصی (PC) است که شامل مواردی نظیر کامپیوترهای رومیزی، نوت بوک و ورک استیشن می گردد. علی رغم اینکه تقاضا برای این محصولات بالاست اما فرایند رو به رشد آن ها سرعت کمتری به نسب قبل در بازار اروپا دارد.

آمار فروش کامپیوترهای شخصی

همانطور که اشاره شد، شیوع ویروس کرونا باعث شد تا شرکت های تولیدنماینده سخت افزار با مشکل جدی در تامین قطعات مورد احتیاج روبرو شوند. همین موضوع هم سهم کامپیوترهای شخصی از بازار را به عدد نه چندان خوب 3 درصد رساند. این در حالی است که در سال گذشته، بازار کامپیوترهای شخصی در سه ماه دوم به نسبت سال 2019 حدودا 39 درصد رشد داشت. به گفته تحلیل گران، این رشد 3 درصدی در سه ماه دوم امسال اگر به خاطر بیماری و در نتیجه کمبود قطعات نبود بیشتر هم می شد.

در اروپای غربی، آمار فروش کامپیوترهای شخصی در سه ماه دوم امسال به 15 میلیون دستگاه رسید که بیشتر آن ها متعلق به لنوو بوده است که 27 درصد سهم بازار را با فروش چیزی حدود 4.1 میلیون دستگاه به خود اختصاص داد. HP هم با فروش 3.7 میلیون دستگاه و کسب 24 درصد از سهم بازار در رده دوم نهاده شد. در رده های بعدی هم دل، ایسر و اپل قرار دارند که به ترتیب 14، 10 و 9 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دادند.

به گزارش Canalys، لنوو به مدت سه فصل است که به لطف عملکرد خوبش در بازار جهانی (صندلی نخست ازآن این شرکت است)، در اروپای غربی توانسته از لحاظ فروش در صدر قرار بگیرد و همین مورد باعث می گردد قدرت رایزنی آن با تامین نمایندگان و بعلاوه سرعت و کیفیت رسیدگی به تقاضای کاربران بیشتر از هر شرکت دیگری باشد. HP هم شرکت نخست در دوره اهی گذشته به حساب می آمد اما خب نتوانست بین بازار اروپا و آمریکا تعادل ایجاد کند و همین موضوع هم باعث از دست رفتن صندلی این شرکت عظیم شد.

بازار تبلت ها

تبلت ها نمونه کوچک تر کامپیوترهای شخصی به حساب می آیند که کاربران می توانند در محل هایی که امکان حمل و نقل یک کامپیوتر وجود ندارد از آن به راحتی استفاده نمایند. همین قابلیت جابه جایی باعث شد بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان، بخش عظیمی از کاربران تبلت را تشکیل دهند. خصوصا اکنون که در دوران کرونا هستیم و نمایشگر گوشی برای رسیدگی به محتوای آموزشی کوچک است، تبلت ها افزایش فروش بسیار خوبی داشتند. برای مثال مقدار فروش تبلت ها در سه ماه دوم امسال در اروپای غربی به 18 درصد افزایش پیدا کرد و این یعنی 7.9 میلیون دستگاه که در سراسر این بازار به فروش رفت.

آمار فروش تبلت در سه ماه دوم سال 2021 اما این بار به نفع اپل و باز هم لنوو بوده است که به ترتیب 36 و 20 درصد از سهم بازار را در اختیار گرفتند. اپل که معمولا در این زمینه برترین عملکرد را دارد توانست با عرضه آیپد پرو با پردازنده بسیار قدرتمند M1، چیزی حدود 73 درصد رشد را در فروش به نسبت سال گذشته تجربه کند که این مقدار برای لنوو به 87 درصد می رسد. اگرچه لنوو در رده دوم بازار در این بخش قرار گرفته است، اما باز هم توانست به خاطر قیمت بالایی که اپل برای آیپدها در نظر گرفت سود کافی را ببرد و محصولات خود را با قیمت مناسب به فروش برساند.

بعلاوه باید به این نکته اشاره کنیم که بعد از اپل و لنوو، در رده های دوم، سوم، چهارم و پنجم به ترتیب به سامسونگ، هواوی و آمازون قرار می گیرند که همه آن ها کاهش قابل توجهی را به نسبت عملکرد خود در سال گذشته تجربه کردند. حال باید دید با ورود تبلت های سری گلکسی تب S8، آیا سهمی که سامسونگ از بازار دارد بهتر خواهد شد یا اینکه باز هم افت عملکرد دیگری را از این شرکت شاهد خواهیم بود. هواوی هم که به خاطر تحریم های سنگین دولت آمریکا، فعلا در وضعیتی قرار ندارد که کاربران اصلا محصولات آن را خریداری نمایند. به همین دلیل هم هست که بیشترین کاهش در فروش تبلت را این شرکت تجربه کرد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1500

به "افزایش سه درصدی فروش کامپیوترهای شخصی در بازار اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سه درصدی فروش کامپیوترهای شخصی در بازار اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید