حذف فیروزجا از سوپرتورنمنت 150 هزار دلاری

به گزارش وبلاگ علیکایی، فیروزجا که در رقابت های سوپر تورنمنت آنلاین لیندورس ابی دعوت شده در روز سوم و پایانی مرحله مقدماتی برابر کارلسن باخت و با نتایج کسب نموده در رده دهم این رقابت ها ایستاد.

حذف فیروزجا از سوپرتورنمنت 150 هزار دلاری

به گزارش ایسنا، امروز(پنج شنبه) مسابقات سوپر تورنمنت آنلاین لیندورس ابی (LINDORES ABBEY) پیگیری شد. این مسابقات که از مجموع رقابت های تور یک میلیون دلاری مگنوس کارلسن، قهرمان شطرنج دنیا است با حضور چهره های شطرنج دنیا پیگیری شد.

علیرضا فیروزجا که با ریتینگ 2703 به این مسابقه دعوت شده در دو روز اول این مسابقات تنها به یک برد رسیده بود و در رده یکی مانده به آخر قرار داشت. او روز سوم و پایانی مرحله مقدماتی را در حالی شروع کرد که در اولین ملاقات در مقابل دنیل دوبوف نهاده شد. این حریف روسی با ریتینگ 2770 در این مسابقات حضور پیدا کرد. علیرضا در حالی که فزونی خوبی داشت و از نظر زمانی هم پیش بود نتوانست از این موقعیت خوب استفاده کند و به تساوی رضایت داد.

دور بعد در حالی شروع شد که فیروزجا با مهره سیاه به مصاف دیگر شطرنج باز روسی در این مسابقات رفته بود. گریشوک با ریتینگ 2784 نتوانست نمایش خوبی داشته باشد و علیرضا به سادگی این حریف قدرتمند را شکست داد.

علیرضا در دور آخر این مسابقات که در مرحله مقدماتی پیگیری می شد مقابل مگنوس کارلسن نهاده شد. کارلسن که قهرمان شطرنج دنیا در بخش کلاسیک است پیروز شد در دور آخر علیرضا را شکست دهد.

با این نتایج فیروزجا از 11 امتیاز ممکن چهارو نیم امتیاز به دست آورد و با عملکردش در رده 10 این مسابقات نهاده شد. گفتنی است که که 12 شطرنج باز برتر دنیا در این مسابقات دست به مهره شدند.

شطرنج بازان صعود نماینده به مرحله بعد :

قوانین مسابقات توسط میزبان این رقابت ها یعنی مگنوس کارلسن تغییراتی یافته است. مرحله مقدماتی این مسابقه در سه روز پیگیری شد که بازیکنان در 11 دور با هم به رقابت پرداختند. چهار شطرنج بازی که در رده آخر ایستادند نتوانستند به مرحله بعد صعود نمایند. هشت شطرنج باز دیگر که به مرحله بعد صعود نموده اند باید برای فینال با یکدیگر به رقابت بپردازند.

مجموع جوایز این مسابقات 150 هزار دلار در نظر گرفته شده که نفر اول می تواند 45 هزار دلار را برنده گردد. هم چنین 27 هزار دلار جایزه نفر دوم این رقابت ها خواهد بود.

منبع: عصر ایران
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 749

به "حذف فیروزجا از سوپرتورنمنت 150 هزار دلاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف فیروزجا از سوپرتورنمنت 150 هزار دلاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید