جایزه اول ایدفا برای سینمای ایران

به گزارش وبلاگ علیکایی، تهران (پانا) -مستند رادبوگرافی یک خانواده مساخته فیروزه خسروانی پیروز به کسب جایزه بهترین فیلم جشنواره بین المللی مستند آمستردام (ایدفا) شد.

جایزه اول ایدفا برای سینمای ایران

سی و سومین جشنواره مستند آمستردام (ایدفا) که مهمترین جشنواره سینمایی مستند دنیا محسوب می گردد به کار خود خاتمه داد و مستند رادبوگرافی یک خانواده ساخته فیروزه خسروانی محصول مشترک ایران، سوئیس و نروژ پیروز به کسب جایزه بهترین مستند بلند این رویداد سینمایی شد.

سال جاری مستند نان مقدس ساخته رحیم ذبیحی نیز نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی مستندهای نیمه بلند این رویداد سینمایی بود و مستند شادگان ساخته آکو سالمی در بخش فیلم های کودک و نوجوان، برف می نامد ساخته مرجان خسروی در بخش فیلم های مستند دانشحویی، الناز عزیز ساخته مانیا اکبری و محصول مشترک ایران، انگلستان و کانادا در بخش غیررقابتی فرانتلایت و هنر زندگی در خطر ساخته مینا کشاورز و محصول ایران و آلمان در بخش بهترین های جشنواره ها این رویداد سینمایی پذیرفته شده بودند.

سی و سومین جشنواره فیلم مستند آمستردام (ایدفا) به عنوان یکی از مهمترین جشنواره های سینمای مستند از 16 نوامبر تا 6 دسامبر (26 آبان تا 16 آذر) به صورت ترکیبی از نمایش های آنلاین و حضوری در کشور هلند برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1069

به "جایزه اول ایدفا برای سینمای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه اول ایدفا برای سینمای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید