11 جاذبه طبیعی اروپا برای تماشای زیباترین منظره ها پاییزی

به گزارش وبلاگ علیکایی، طبیعت اروپا در فصل پاییز هم زیبایی های خود را بی دریغ به چشمان گردشگران هدیه می دهد و در نقاط بکر آن شاهد جشنواره ای باشکوه از رنگ های گرم و آتشین هستیم.

11 جاذبه طبیعی اروپا برای تماشای زیباترین منظره ها پاییزی

بی تردید لقب پادشاه فصل ها کاملا شایسته فصل پاییز است؛ چرا که رنگ های پاییزی در دل طبیعت بکر به همراه پایکوبی برگ ها چشم انداز ها پاییزی زیبایی را خلق می نمایند که حتی ساعت ها هم می توان از دیدنی آن ها لذت برد. طبیعت اروپا، قاره همواره سبز، در پاییز هم یکه تازی می نماید و از شیفتگان طبیعت پاییزی دل ربایی می نماید. در ادامه به معرفی یازده جاذبه گردشگری طبیعی قاره اروپا می پردازیم که در پاییز نیز در کمال زیبایی خود هستند و بازدید از آن ها می تواند انگیزه خوبی برای سفر به اروپا در پاییز باشد.

قلعه التز در آلمان

اگرچه تعداد قلعه های تاریخی زیبای متعلق به دوران قرون وسطی در آلمان کم نیست؛ اما نام قلعه التز (Eltz Castle) همواره در میان مهم ترین و ماندگارترین قلعه های تاریخی آلمان قرار داشته است. این قلعه در دره موزل که دره ای پر آب و با طراوت است، در کنار رود التس باخ واقع شده است و در سال 1540 میلادی تکمیل شده است. محل این قلعه جزو معدود مکان های طبیعی است که به خوبی از آن محافظت شده و چندین راستا پیاده روی بسیار خوب نیز در این محدوده وجود دارد که یکی از آن ها راستا التزبرگپانوراما است که چشم انداز بسیار زیبایی دارد؛ در آلمان تورهای بازدید از قلعه هر 15 دقیقه یک بار برگزار می گردد. در کشورهای انگلیس، فرانسه و هلند نیز تورهای بازدید از قلعه های تاریخی برگزار می گردد؛ البته در فواصل زمانی طولانی تر.

تونل درختان، فرانسه

اگر در پاییز به فرانسه سفر کردید، می توانید پس از بازدید از جاذبه های گردشگری پاریس به سمت مرزهای شرقی فرانسه حرکت کنید و از تونل درختان (Tree tunnel) که درست بیرون از شهر چِمین Chemin واقع شده است، بازدید کنید. این تونل از تعداد زیادی درخت سر به فلک کشیده تشکیل شده و یک کلبه در انتهای جاده پوشیده از برگ، زیبایی آن را دو چندان نموده است. تونل درختان یکی از برترین مکان های فرانسه برای دیدنی چشم انداز ها پاییزی است.

دهکده هات اشتات، اتریش

دهکده هات اشتات (Lake Hallstatt) که حقیقتا از زیبایی چیزی کم ندارد، در اتریش در میان کوه ها و در میان دریاچه هات اشتات قرار گرفته است. این دهکده پر از خانه های متعلق به قرن شانزدهم و کافه های قدیمی است. در این دهکده راستا آرامش بخش هم وجود دارد که برای علاقه مندان به پیاده روی کاملا ایده آل است. یکی از این راستاها به دره اِجرن (Echern Valley) که در آن یخچال های طبیعی کوچکی ایجاد شده اند.

در این ژزف دره شاهد گودال هایی زیبایی هستیم که با فرسایش آب به وجود آمده اند و آبشار والدباخشتروب (Waldbachstrub) نیز زیبایی آن را دو چندان نموده است. بعلاوه یک ریل کابلی که تا یک معدن قدیمی نمک کشیده شده، چشم انداز جالبی در این دره خلق نموده است. فاصله زمانی هات اشتات که جمعیت آن کمتر از 1000 نفر است، با سالزبورگ تنها کمی بیشتر از یک ساعت است؛ البته قبل از ورود به این دهکده باید خودروی خود را بیرون از دهکده پارک کنید؛ زیرا در آن هیچ خودرویی تردد نمی نماید.

پارک ملی برشتسگاردن، آلمان

پارک ملی برشتسگاردن (Berchtesgaden National Park) در استان بایرن در جنوب آلمان است که 129.6 کیلومتر وسعت دارد. پلی که تصویر آن را می بینید روی دره کِلاسبَچِل (Klausbachtal Valley) احداث شده و در فصل پاییز می توان چشم انداز ها پاییزی گسترده ای از درختان ارتفاعات پارک با تمام رنگ های پاییزی را مشاهده کرد. چنانچه به کوه واتزمان (Watzmann mountain) که در بلندترین نقطه پارک در ارتفاع 2700 متری واقع شده است، می توانید چشم انداز های به مراتب مجذوب کننده تر و گسترده تر را نیز مشاهده کنید. بعلاوه در این کوه می توانید از دریاچه کونیگسی (Lake Königssee) که پاک ترین دریاچه آلمان است، نیز دیدن کنید.

پل لاندفاسراویاداکت، سوئیس

پل دره ای لندواسر (Landwasser Viaduct) روی راه آهن رت (Rhaetian Railway) در سوئیس احداث شده و تنها با 30 دقیقه پیاده روی از دهکده فیلیسور (village of Filisur) می توانید خود را به این پل برسانید. این پل با ارتفاع 63 متر از شش قوس که طول هر یک از آن ها تقریبا 19 متر است، تشکیل شده است. این پل که در سال 1902 تکمیل شده، کاملا در میان رشته کوه های آلپ احاطه شده است. راه آهن رت که در لیست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است، از 144 پل و 42 تونل عبور نموده است.

دریاچه هینترزی، آلمان

یکی از نقاط دیگر اروپا که می توانید در آن چشم انداز ها پاییزی زیبایی را در آن مشاهده کنید، دریاچه هینترزی (Hintersee Lake) در شهر کوچک رامسا (Ramsua) است که یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری طبیعی کوه های رشته کوه آلپ در باویریا نیز محسوب می گردد. زیباترین راستا منتهی به دریاچه، راستا پیاده روی بسیار مجذوب کنندهی است که از میان جنگل زابروالد ((Zauberwald (Enchanted Forest) و از کنار یک جویبار کوهستانی عبور می نماید.

دریاچه هینترزی یک مکان عالی برای قایق سواری است و قدم زدن در اطراف و حمام آفتاب گرفتن در میان طبیعتی که قلل کوه های آلپ آن را احاطه نموده اند، نیز بسیار لذت بخش است. بعلاوه اگر می خواهید چشم انداز ها طبیعی به تصویر کشیده شده در آثار نقاشی هنرمندانی همانند کارل رتمن و فردیناند گِیرگ را مشاهده کنید، می توانید در جاده ای به نام جاده پینتر (Painters Road) که حقیقتا همانند تابلوهای نقاشی است، پیاده روی کنید.

سیسر الم، ایتالیا

فلات سیسر الم (Alpe Di Siusi) بزرگ ترین فلات و علفزار اروپا در رشته کوه های آلپ است که در استان تیرول جنوبی در ایتالیا واقع شده است. این علفزار مکانی عالی برای پیاده روی و دوچرخه سواری و دیدنی چشم انداز ها قله های دولومیت است.

در این ناحیه جنگل ها و شهرک های کوچکی پراکنده شده اند. بزرگترین شهرک این ناحیه کامپچ (Compatsch) بوده که در بخش غربی علفزار واقع شده است و برترین مکان برای چادرزدن است. ضمناً در این شهرک امکاناتی نظیر رستوران و هتل نیز ایجاد شده و در آن می توانید از غذاهای محلی استان تیرول جنوبی ایتالیا لذت ببرید. بعلاوه در این شهرک با استفاده از تله کابین می توانید خود را به کوه های نزدیک اطراف برسانید. اگر در پاییز یا زمستان به این منطقه سفر کنید، می توانید از اسکی صحرانوردی و اسکی در تپه ها نیز لذت ببرید.

دریاچه بلد، اسلوونی

به جرات می توان گفت دریاچه بلد (Lake Bled) زیباترین جاذبه گردشگری طبیعی اسلوونی است. این دریاچه عمیق با آبی زلال در میان جنگل های انبوه و کوه های مرتفع احاطه شده است. دریاچه بلد یک سوژه عالی برای عکاسی است و می توانید از شنا کردن در آن که دمای مناسبی هم دارد، لذت ببرید. بعلاوه می توانید کوه نوردی به سوی رشته کوه های جولین آلپ را نیز از بلد آغاز کنید.

قصر نوی شوان شتاین، آلمان

قصر نوی شوان شتاین (Neuschwanstein Castle) که شبیه قصرهای قصه ها و افسانه ها است و در طراحی بسیاری از قصرهای فیلم های دیزنی، الهام بخش طراحان بوده است. در قرن نوزدهم به وسیله شاه لودویگ در رشته کوه های باواریای رشته کوه آلپ روی تپه های نزدیک شهر فوسن ساخته شد. از این قصر می توانید چشم انداز ای وسیع و گسترده از شهر فوسن را دیدن کنید. جالب است بدانید که شاه لودویگ این قصر را به افتخار آهنگساز معروف آلمانی، ریچارد واگنر ساخته است. معنی کلمه قصر نوی شوان شتاین در زبان آلمانی به معنای قلعه سوان نو است که به یکی از ساخته های واگنر به نام شوالیه سوان مربوط می گردد.

ژرف دره وینتگار، اسلوونی

ژرف دره ویتنگار (Vintgar Gorge) یکی دیگر از زیبا ترین جاذبه های گردشگری اسلوونی است که وجود راستاهای مختص پیاده روی و پل ها، پیاده روی را در آن نسبتا آسان نموده است. راستاهای درست شده چوبی پیچ در پیچ این ژرف دره به سمت رودخانه خروشان رادونا (Radovna) ادامه پیدا می نماید و به آبشار شوم (Šum Waterfall) با ارتفاع 12.6 متر که بلندترین آبشار رودخانه ای اسلوونی است، ختم می گردد. ضمناً در نزدیکی این آبشار کافه ای واقع شده است که می توانید از فضای آرامش بخش آن لذت ببرید.

پارک ملی دریاچه های پلی تویک، کرواسی

سفر به کرواسی بدون بازدید از پارک ملی دریاچه های پلیتویک (Plitvice Lakes National Park) تکمیل نمی گردد. اگرچه راستا دسترسی به این مکان کمی سخت و خطرناک است؛ اما بازدید از آن واقعا ارزش خطر کردن را دارد.

این پارک ملی درست در مرکز کشور کرواسی قرار گرفته و در حدود 128 کیلومتر با شهر زاگرب فاصله دارد. در این پارک ملی 16 دریاچه وجود دارد که چندین آبشار آن ها را به یکدیگر وصل نموده است. پارک ملی دریاچه های پلی تویک 184 کیلومتر مربع وسعت دارد و مامن گونه های متنوع جانوری از جمله گوزن، گرگ، گراز و چندین گونه نادر از پرندگان است. عموم مردم در تمام سال می توانند تنها با پرداخت 8 دلار از این شاهکار طبیعت کرواسی دیدن نمایند و در پاییز هم نظاره گر زیبا ترین چشم انداز ها پاییزی در آن با رنگ های متنوع باشند.

منبع: کجارو / matadornetwork.com
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1699

به "11 جاذبه طبیعی اروپا برای تماشای زیباترین منظره ها پاییزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 جاذبه طبیعی اروپا برای تماشای زیباترین منظره ها پاییزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید