توسعه 100 هکتاری گلخانه های مازندران، کود گران نمی گردد

به گزارش وبلاگ علیکایی، خبرنگاران/مازندران معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: سال جاری 36 هکتار گلخانه در استان احداث شد که مازندران متعهد شد این عدد را به 100 هکتار برساند.

توسعه 100 هکتاری گلخانه های مازندران، کود گران نمی گردد

مجید بهادری درباره بارش باران و وقوع سیل در شرق مازندران به خبرنگار خبرنگاران گفت: با توجه به بارش روز قبل در استان از رستمکلا تا گلوگاه درگیر سیل شدند و اراضی کشاورزی این مناطق دچار آسیب و خسارت شد.

وی با بیان اینکه 1250 هکتار از مزارع کلزا شهرستان گلوگاه دچار خسارت شد، توضیح داد: اراضی کشاورزی زیر راه آهن شهرستان گلوگاه دچار ماندابی شدند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از سطح سبز مطلوب کلزا در مازندران اطلاع داد و اعلام کرد: تراکم میزان مصرف بذر کلزا در استان کاهش پیدا کرد و به حدود 5 کیلوگرم رسید.

بهادری درباره کشت مجدد برنج و پرورش رتون در مازندران اضافه نمود: سال جاری افزایش سطح زیرکشت مجدد و پرورش رتون را در مزارع داشتیم و بعضی کشاورزان با توجه به عدم توصیه های فنی خارج از زمان مقرر اقدام به کشت مجدد برنج کردند که عملکرد مطلوبی نداشتند.

وی یادآور شد: کشاورزانی که به توصیه های فنی جهاد کشاورزی برای انجام کشت مجدد و پرورش رتون توجه کردند هم به موقع برداشت کردند و هم از عملکرد خوبی برخوردار بودند به گونه ای که در مزارع کشت مجدد بالای سه تن و پرورش رتون نیز بیش از دو تن محصول برداشت کردند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه میزان سطح زیرکشت نشاء مجدد و پرورش رتون در استان 105 هزار هکتار بود، گفت: تاکنون 40 هزار هکتار از مزارع برنج کشت مجدد و پرورش رتون استان برداشت شد.

بهادری اظهار کرد: با توجه به عدم رعایت بعضی کشاورزان به توصیه های فنی برای نشاء مجدد و پرورش رتون، احتمال 30 تا 40 درصد کاهش عملکرد وجود دارد.

وی اعلام کرد: تاکنون یک هزار تن بذر برنج خریداری شد تا در اختیار کشاورزان قرار گیرد و این روند ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران درباره سطح زیرکشت گلخانه های مازندران بیان نمود: سال جاری 36 هکتار گلخانه در استان احداث شد که مازندران متعهد شد سال جاری این عدد را به 100 هکتار برساند.

بهادری با بیان اینکه سال جاری 50 هزار تن کود اوره، هفت هزار تن فسفات و هفت هزار تن پتاس بین کشاورزان توزیع شد، ادامه داد: در حال حاضر 400 تن کود اوره وارد استان شد و یک هزار تن هم در حال حمل است.

وی از افزایش نداشتن قیمت در کود شیمیایی اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 240

به "توسعه 100 هکتاری گلخانه های مازندران، کود گران نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه 100 هکتاری گلخانه های مازندران، کود گران نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید