تهیه بانک اطلاعاتی بی سوادان در گیلان

به گزارش وبلاگ علیکایی، خبرنگاران/گیلان استاندار گیلان گفت: گیلان با 97.5 درصد جمعیت باسواد از صندلی خوبی در کشور برخوردار است اما باید کوشش گردد تا ماندگاری سوادآموزی را ارتقا دهیم که باید ضمن ارزیابی فعالیت های سوادآموزی و تثبیت باسوادی، نسبت به تهیه و تکمیل بانک اطلاعاتی بی سوادان در استان اقدام کنیم.

تهیه بانک اطلاعاتی بی سوادان در گیلان

ارسلان زارع عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش و سوادآموزی استان گیلان با تبریک هفته وحدت و سالروز ولادت باسعادت پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) و امام صادق (ع)، اظهار کرد: این بزرگان همیشه برای تعالی جامعه بشریت و گسترش تعلیم و تربیت تلاش کردند و همیشه راهنمایان بزرگ بشر هستند لذا امت اسلامی وظیفه دارد که با تاسی از اندیشه های والا و آموزه های اسلامی در نیل به کمال انسانیت همیشه پر تلاش و با انگیزه تلاش کند.

استاندار گیلان اضافه کرد: احتیاج داریم تا جامعه ای پویاتر و پرنشاط تر داشته باشیم، باید روحیه نشاظ و امیدواری را در مدارس تقویت کنیم؛ باید برای تحقق شعار سال تحصیلی مدرسه محل زیست پرنشاط و شرافتمندانه اقدامات خوبی صورت گیرد زیرا مدرسه پرنشاط و پویا جامعه خلاق را رقم می زند.

زارع با اشاره به رتبه چهارم باسوادی گیلان در کشور، گفت: گیلان با 97.5 درصد جمعیت باسواد از صندلی خوبی در کشور برخوردار است اما باید تلاش شود تا ماندگاری سوادآموزی را ارتقا دهیم که باید ضمن ارزیابی فعالیت های سوادآموزی و تثبیت باسوادی، نسبت به تهیه و تکمیل بانک اطلاعاتی بی سوادان در استان اقدام کنیم و در این راستا از همکاری دستگاه های مختلف همچون کمیته امداد، بهزیستی، رسانه های جمعی به ویژه صدا و سیما در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم و ایجاد تقاضا در جامعه هدف بهره گیری مناسب شود.

وی برگزاری اردوهای راهیان نور را گام موثری در جهت تقویت همت ملی و باورهای دینی و ارزشی دانش آموزان مطرح کرد و اضافه کرد: این اردوهای دانش آموزی تأثیرات خوب آموزشی و تربیتی در عزت و اعتماد به نفس بیشتر دانش آموزان دارد که باید تلاش شود به نحو شایسته صورت گیرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان به نقش تربیتی نماز در میان دانش آموزان اشاره و برضروت توجه به این فریضه الهی از سنین پایه تاکید نمود و گفت: برگزاری اجلاس نماز در سطح کشور، استان و مدارس زمینه ساز رونق بیشتر نماز جماعت در مدارس می شود که در این راستا باید به تجهیز نمازخانه ها نیز توجه جدی شود.

زارع به اثرگذاری طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان اشاره و گفت: در اجرای این طرح فرمانداران، بخشداران و دهیاران آمادگی هرگونه همکاری را دارند.

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت ترویج مهارت آموزی و فعالیت های کارآفرینی دانش آموزان در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش اضافه کرد: اجرای طرح کارآفرینان نوجوان باید با برنامه ریزی صحیح و اطلاع رسانی از بسترهای مختلف به ویژه اخبار جوانه ها صورت گیرد تا در کنار آموزش های صرفا نظری که یک نوع آسیب است، روحیه کارآفرینی تقویت و ترویج شود زیرا توسعه روحیه کارآفرینی به نوعی نقش راهنمایی تحصیلی برای آینده شغلی دانش آموزان را می تواند داشته باشد.

زارع بر لزوم پیگیری طرح های ملی آموزش و پرورش از جمله المپیاد درون مدرسه ای تأکید کرد و گفت: شناسایی استعدادها، نهادینه شدن فعالیت های ورزشی در مدارس و ایجاد انگیزه و رقابت سالم در ورزش های قهرمانی تا سطح ملی و بین المللی در کنار نگاه به ورزش همگانی می تواند زمینه ساز رشد دانش آموزان باشد.

وی اجرای طرح زیباسازی فضاهای مدارس، حیاط پویا و مدرسه پویا در مدارس احداثی جدید و نیز قدیمی را اثربخش دانست و اضافه کرد: اجرای این طرح ها در مدارس می تواند باعث انگیزش بیشتر در بین دانش آموزان باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه فضای زندگی آپارتمان نشینی منجر به عدم تحرک جسمانی شده است، گفت: باید با استفاده از کلاس های تربیت بدنی زمینه ساز تحرکات بدنی بیشتر دانش آموزان و تقویت روح و جسم آنان با تکیه بر بازی های بومی و محلی باشیم. باید در راستای افزایش سطح فضای ورزشی ضمن شناسایی فضاهای بلااستفاده، از امکانات موجود استفاده بهره لازم برده شود.

زارع اجرایی شدن چهل و نهمین جشنواره بین المللی فیلم های علمی، آموزشی و تربیتی رشد را موجب توسعه یادگیری با زبان هنر خواند و اضافه کرد: از ابتدای دولت یازدهم پیوسته بر این موضوع تأکید شده و باید اکران این فیلم ها محدود به مرکز استان نشود.

زارع به تحصیل 16 درصد از دانش آموزان گیلانی در مدارس غیردولتی و مشارکتی اشاره و گفت: سیاست دولت براساس اسناد بالادستی به ویژه قانون برنامه ششم توسعه تقویت این مدارس است و در این راستا تمامی دستگاه های خدمت رسان باید همکاری لازم را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 260

به "تهیه بانک اطلاعاتی بی سوادان در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه بانک اطلاعاتی بی سوادان در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید