تعبیر خواب شکستن دندان - دندان شکسته در خواب چه تعبیری دارد؟

به گزارش وبلاگ علیکایی، تعبیر خواب دندان شکسته و یا دیدن شکسته شدن دندان در خواب نشان دهنده نوعی احساس ضعف و فقدان است. با تعبیر خواب شکستن دندان جلو، تعبیر خواب شکستن دندان مصنوعی و تعبیر خواب افتادن دندان بدون خونریزی همراه ما باشید.

تعبیر خواب شکستن دندان - دندان شکسته در خواب چه تعبیری دارد؟

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

خبرنگاران | سرویس سرگرمی - به گفته فروید، شخصیت انسان کوه یخی است که قسمت خودآگاه، تنها نوک آن به حساب می آید و بقیه اش ناخودآگاه است. قسمت عمده ای از ناخودآگاه، در خواب هوشیار می گردد که معمولا روانشناسان برای حل مسائل روحی به آنالیز خواب ها می پردازند. مجموعه تعبیر خواب مجله خبرنگاران با آنالیز روانشناسی و نظریات اسلامی در رابطه با انواع خواب ها به این موضوع پرداخته است.

برای مشاهده تعبیر خواب بر اساس حروف الفبا، حرف مورد نظر خود را انتخاب کنید:

تعبیر خواب
جثتپبالفآ
زرذدخحچ
ظطضصشسژ
لگکقفغع
یهونم

تعبیر خواب دندان شکسته

دندان در تعبیر خواب سمبلی رایج و شناخته شده است و بسیار اتفاق می افتد که در خواب، دندان های خود را با مسائل و ایراداتی مشاهده کنیم. دندان با سمبل هایی مثل غذا و خوراکی، بلعیدن و جویدن و حرف زدن مرتبط است. این گونه خواب ها تا حد زیادی با اعتماد به نفس ما گره خورده اند. غذا در تعبیر خواب روانشناسی استعاره ای غذای روح و روان ماست و دندان ها به اراده و عملکرد ما در دریافت این داده های روانی مرتبط هستند.

هر ایرادی که در خصوص دندان ها مشاهده می کنید، نشان دهنده نوعی احساس ضعف یا فقدان است که هم اکنون و در زندگی بیداری، به دلیل مسائل روزمره در شما ایجاد شده. این خواب از شما می خواهد تا ریشه این احساس ضعف را شناخته و با دیدی منطقی درباره آن قضاوت کنید. در واقع اجازه ندهید که این احساس شعف و فقدان در شما تداوم پیدا نموده و مسائل جدی تری را برای شما ایجاد کند.

ابن سیرین می گوید: اگر ببینی قسمتی از دندان تو شکسته یا از بین رفته است، با توجه به نوع دندان یکی از آن ها دچار آسیب و گرفتاری و بلا می شوند.

تعبیر خواب شکستن دندان

شکستن می تواند نشان دهنده نوعی آسیب ناگهانی و یا یک ضربه روانی پیش بینی نشده باشد که هم اکنون احساس می کنید برای شما رخ داده و باعث ایجاد احساس فقدان در درون شما شده است. ممکن است احساس کنید که این ضربه بر روی عملکرد شما در زندگی بیداری تاثیر منفی گذاشته است. با دیدن این خواب از خودتان بپرسید که در روز های اخیر، چه مساله ای باعث شده تا احساس ضعف در اراده و عملکرد خود پیدا کنید؟ در وقوع این اتفاق تا چه حد خود را مسئول می دانید؟ چگونه می توانید با دیدی منطقی به این مساله نگاه نموده و راهکاری مناسبی برای کنار گذاشتن این ضعف پیدا کنید؟ این خواب می تواند پیامی از جانب ناخودآگاه شما مبنی بر لزوم بروز درونیات و در میان گذاشتن مسائل با دیگران باشد.

تعبیر خواب شکستن دندان جلو

دندان های جلو به ما یاری می نمایند تا غذا ها را تکه تکه نموده و سپس به راحتی جویده و ببلعیم. همچنین ظاهر دندان های جلو تاثیر زیادی در چهره ظاهری و اعتماد به نفس ما دارند. زمانی که دندان های جلو را شکسته مشاهده کنید، باید توجه داشته باشید که چه عاملی باعث شکسته شدن دندان ها شده است. اگر دندان ها بدون هیچ دلیل خاصی شکسته شوند، نشان دهنده این معناست که شما منشا بروز ضعف خود را نشناخته اید. این خواب از شما می خواهد تا اجازه ندهید که ترس های بی مورد شما را کنترل نموده و هیجانات آنی باعث شوند که احساسی منفی نسبت به خود داشته باشید.

تعبیر خواب شکستن دندان مصنوعی

دندان مصنوعی در خواب استعاره از یاری و وابستگی ما به عوامل خارجی برای داشتن اعتماد به نفس می باشد. زمانی که در خواب مشاهده کنیم دندان مصنوعی شکسته است به این معناست که احساس می کنیم منابع خارجی خود را از دست داده ایم. مثل انسان هایی که صحبت کردن با آن ها احساس خوبی را در ما ایجاد می نماید. تفاوتی ندارد که دندان مصنوعی که در خواب مشاهده می کنید متعلق به چه کسی است. در تعبیر خواب روانشناسی، تمام انسان هایی که در خواب مشاهده می کنیم، سمبل ابعاد مختلف افکار و شخصیت خوده ما هستند. این خواب از شما می خواهد تا دلیل وابستگی خود به دیگران را شناخته و در صورت لزوم، به کسب استقلال بیشتری بپردازید و نیروی روانی خود را به شکلی جدید تقویت کنید.

تعبیر خواب افتادن دندان با خونریزی

  • به تعبیر معبرین غربی چنانچه افتادن دندان در خواب با درد و خونریزی همراه باشد نشان دهنده آن است که شما در حال از دست دادن چیزی هستید که آن چیز می تواند دارایی یا سلامت شما باشد.
  • دیدن افتادن دندان بالا به همراه خونریزی نشان دهنده آن است که بزرگتر شما به پولی دست خواهد یافت و شما نیز احتمالا از مزایای آن بهره مند خواهید شد.
  • به تعبیری دیگر دیدن خونریزی دندان یا لثه در خواب نشان دهنده آن است که شما نیاز دارید مدتی کارها را برای خود آسان کنید. به بیانی دیگر نباید کارهای محوله را بر خودتان سخت بگیرید.

تعبیر خواب افتادن دندان بدون خونریزی

به تعبیر بعضی معبرین اسلامی، تعبیر خواب افتادن دندان بدون درد و خونریزی بیانگر کارهای بی ارزشی است که در حال اجرا دادن آن هستید. در واقع شما کارهایی را انجام می دهید که هیچ ارزش افزوده ای نه برای شما و نه برای هیچ کس دیگری ندارد.

افتادن دندان، شکستن دندان (با خونریزی یا بدون خونریزی) یا هرگونه صدمه دیدن دندان در خواب الزاما فوت یا آسیب برای افراد نزدیک خانواده نیست. با دیدن اینگونه خواب ها بهتر است صدقه ای کنار گذاشته و بجای تشویش ذهن به آرامش خود یاری کنیم.

منبع: setare.com
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1209

به "تعبیر خواب شکستن دندان - دندان شکسته در خواب چه تعبیری دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعبیر خواب شکستن دندان - دندان شکسته در خواب چه تعبیری دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید