تداوم فعالیت سامانه بارشی در بعضی نقاط هرمزگان، دمای کمینه کاهش می یابد

به گزارش وبلاگ علیکایی، خبرنگاران/هرمزگان کارشناس اداره کل هواشناسی استان هرمزگان با اشاره به اینکه طی امروز در نقاطی از استان ادامه فعالیت سامانه بارشی مورد انتظار است، اظهار کرد: با توجه به حرکت کند این سامانه علاوه بر منطقه ها شرقی، در سایر نقاط استان نیز فعالیت این سامانه بارشی با شدت کمتر پیش بینی می گردد.

تداوم فعالیت سامانه بارشی در بعضی نقاط هرمزگان، دمای کمینه کاهش می یابد

مرضیه سی سی پور در گفت و گو با خبرنگاران، در مورد پیش بینی شرایط جوی، دریایی و دمائی هرمزگان، افزود: تا ساعات ظهر روز جاری، ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: طی امروز در نقاطی از استان هرمزگان ادامه فعالیت سامانه بارشی مورد انتظار است، با توجه به حرکت کند این سامانه علاوه بر منطقه ها شرقی، در سایر نقاط استان نیز فعالیت این سامانه بارشی با شدت کمتر پیش بینی می شود.

سی سی پور با اشاره به اینکه به تدریج، طی ساعات بعدازظهر از تاثیرات فعالیت این سامانه در استان هرمزگان کاسته خواهد شد، مطرح کرد: همچنان توصیه می شود با توجه به شرایط ذکر شده، از قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی و صعود به منطقه ها مرتفع خودداری شود.

وی افزود: دریا، به ویژه، خلیج فارس، از ساعات ظهر با افزایش سرعت وزش بادهای شمال غربی نسبتا مواج خواهد شد و طی روز پنجشنبه نیز با تداوم وزش بادهای شدید شمال غربی در کلیه منطقه ها، دریا مواج خواهد بود.

سی سی پور با بیان اینکه به لحاظ دمایی، به تدریج از امشب تا اوایل هفته آینده در غالب نقاط استان، به ویژه منطقه ها شمالی، کاهش محسوس دمای کمینه مورد انتظار است، گفت: بنابراین توصیه می شود با توجه به افت دما، اقدامات لازم جهت محافظت از محصولات کشاورزی صورت پذیرد.

وی اعلام کرد: از بعدازظهر روز پنجشنبه و طی روز آدینه (یکم بهمن ماه) وزش باد شمال غربی در کلیه منطقه ها دریایی به شکل قابل ملاحظه ای تشدید خواهد شد، که سبب طوفانی شدن دریا خواهد شد و علاوه بر ناایمن شدن تردد های دریایی،احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی و بندری نیز وجود خواهد داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان هرمزگان در انتها گفت: بنا براین، توصیه اکید می شود با توجه این شرایط پیش رو، تمهیدات ویژه در کلیه بنادر و اسکله های استان صورت پذیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1792

به "تداوم فعالیت سامانه بارشی در بعضی نقاط هرمزگان، دمای کمینه کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم فعالیت سامانه بارشی در بعضی نقاط هرمزگان، دمای کمینه کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید