تبریز شناسنامه و هویت ایران اسلامی است

به گزارش وبلاگ علیکایی، ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور و آخرین اخبار بدست رسیده، تبریز شناسنامه و هویت ایران اسلامی است.

تبریز شناسنامه و هویت ایران اسلامی است

عزت الله ضرغامی در آیین افتتاح موزه هنر مکتب تبریز اضافه کرد: غنای تاریخی، فرهنگی، هنری و اجتماعی تبریز در طول تاریخ همیشه بر همگان عیان بوده و این کهن شهر مایه وحدت و انسجام ملی ما ایرانی ها است، بطوریکه رهبر معظم انقلاب، آذربایجان و تبریز را مایه وحدت ملی ایران عنوان نموده اند.

وی با اشاره به اینکه افتتاح این موزه فرصتی مغتنم برای شکوفایی ظرفیت های تاریخی و هنری تبریز است، دستور انتقال نسخ اصلی آثار موجود مکتب اول و دوم هنر نگارگری به موزه هنر مکتب تبریز را صادر کرد.

ضرغامی با بیان اینکه ضروری است موزه ها جریان ساز حرکت های سالم فرهنگی در کشور باشند، گفت: در این زمینه نیازمندیم تا از ظرفیت موزه های کشور برای معرفی گنجینه های فرهنگی، تاریخی و هنری خود استفاده بهنیه و کارشناسی کنیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه موزه های کشور تا جایگاهی که ارزش اصلی خود را نشان دهند، فاصله دارند، ابراز امیدواری کرد با افتتاح موزه های تخصصی و نمایش آثار مخازن بتوانیم یک گام به هدف اصلی و نهائی خود نزدیکتر شویم.

ضرغامی ادامه داد: با توجه به اینکه در موزه هنر مکتب تبریز آثار به صورت مولاژ به نمایش گذاشته شده اند، لذا توصیه می گردد تا نسخ اصلی آثار که در سایر موزه ها موجود است، گردآوری شده و به این موزه انتقال یابند و برای تحقق این امر دستورات لازم را خواهم داد.

وی از تمامی مرمتگران محل موزه مکتب تبریز در خانه حریری قدردانی کرد و گفت: این هنرمندان با وجود مسائل عدیده، برترین نتیجه از هنر خود را در این خانه تاریخی به نمایش گذاشته اند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: از اندیشمندان و نخبگان خواستاریم تا از فرصت موزه ها استفاده نمایند و حرف هایی را که جوانان باید بشنوند، از محل موزه به آنها برسانند.

منبع: همگردی
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1819

به "تبریز شناسنامه و هویت ایران اسلامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبریز شناسنامه و هویت ایران اسلامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید