تاکیدبردی محمداف بر تعهد ترکمنستان در زمینه ترانزیت بین المللی

به گزارش وبلاگ علیکایی، رئیس جمهور ترکمنستان در نشست عمومی کنفرانس جهانی حمل ونقل پایدار در چین از تعهد این کشور در همکاری های بین المللی در بخش ترانزیت اطلاع داد.

تاکیدبردی محمداف بر تعهد ترکمنستان در زمینه ترانزیت بین المللی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه ای خبرنگاران، دومین کنفرانس جهانی سازمان ملل متحد در زمینه حمل و نقل پایدار در پکن برگزار گردید.

قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان در سخنرانی خود در نشست عمومی این کنفرانس گفت: این کشور به طور محکم و مداوم به همکاری های بین المللی در بخش حمل و نقل متعهد است.

وی ادامه داد: در جلسه کنونی مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ما کوشش خود را برای تقویت حمل و نقل در مواقع اضطراری با تکیه بر مفاد قطعنامه مجمع عمومی و تقویت ارتباط انواع حمل و نقل پایدار و قابل اعتماد ادامه خواهیم داد.

بردی محمداف تأکید کرد که توسعه پایدار در ایام کرونا و پسا کرونا به ابتکار ترکمنستان در 29 جولای سال جاری تصویب شد.

وی اضافه کرد: امروزه، بیش از هر زمان دیگری، تصمیمات هماهنگ، مسئولانه و دوراندیشانه با هدف به حداقل رساندن پیغامدهای بحران و دستیابی به شاخصهای پایدار در رشد مالی مهم است.

بردی محمداف تأکید کرد: ترکمنستان بر پایبندی خود به این اهداف و اصول تاکید می نماید و برای همکاری سازنده برای اجرای هر چه زودتر این اهداف آماده است.

وی اضافه کرد: گفتگوی کنونی سران دولتها و روسای سازمان ملل متحد، سازمان پیمان امنیت جمعی، سازمان همکاری مالی، سازمان همکاریهای شانگهای و همکاری کشورهای مستقل مشترک المنافع، کمیسیون اروپا و دیگر سازمانهای معتبر بین المللی را که بر همه زمینه های منطقه تأثیر می گذارد ، بر روی یک پلتفرم گردهم آورده است.

بردی محمد اف ادامه داد: در این رویداد نمایندگان بخش خصوصی و جامعه مدنی نیز حضور داشتند.

این کنفرانس با عنوان حمل و نقل پایدار ، توسعه پایدار بر اهمیت نقش حمل ونقل پایدار تا سال 2030 و توسعه پایدار و توافقنامه پاریس در خصوص تغییرات آب و هوا تاکید می نماید.

این کنفرانس بستری را برای همکاری متقابل و توسعه فراگیر برای همه کشورها فراهم می نماید، حمل و نقل و ارتباطات جهانی را ارتقا می بخشد و به بهبود اقتصاد جهانی یاری می نماید.

اولین کنفرانس جهانی حمل و نقل پایدار در نوامبر 2016 در عشق آباد برگزار گردید، این انجمن به طیف گسترده ای از مسائل مربوط به همکاری استراتژیک مانند حمل ونقل پرداخت.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1586

به "تاکیدبردی محمداف بر تعهد ترکمنستان در زمینه ترانزیت بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکیدبردی محمداف بر تعهد ترکمنستان در زمینه ترانزیت بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید