تاثیر ترام در چاپ فلکسوگرافی چقدر است ؟

به گزارش وبلاگ علیکایی، در ده سال اخیر، در فرآیندهای چاپ فلکسو، پیشرفت های قابل ملاحظه ای انجام شده است که اغلب آنها، مدیون پیشرفت های فرایند های پیش از چاپ فلکسو است. یکی از این پیشرفت های فناوری های ترام مسطح flat dot است که باعث به وجود آمدن انقلاب کیفی در چاپ فلکسو شد و فلکسو را در بازارهای رقابتی جهانی نگه داشت.

تاثیر ترام در چاپ فلکسوگرافی چقدر است ؟

فناوری ترام مسطح، استانداردهای چاپ فلکسو را جا به جا کرد و باعث شد که در رقابتی شدید بازار، در کنار سه فرآیند چاپ افست و چاپ گراور نه تنها باقی بماند، بلکه حتی برگ برنده را نیز از آن خود کند.

بیشتر بخوانید : ترام در چاپ چیست و انواع آن کدام است ؟

پلیت هایی که با فناوری ترام مسطح فراوری می شوند، فرآیند چاپ فلکسو را دگرگون نموده اند. این فناوری حالا در کنار نوردهی یووی و ترام گذاری، کار با چاپ فلکسو را آسان تر و پایدارتر نموده و آن را به بالاترین میزان کیفیت خود رسانده اند.

بازار چاپ فلکسو به چهار قسمت عظیم تقسیم می گردد: چاپ کاغذ و چاپ کارتن، چاپ تگ و لیبل، چاپ جعبه مقوایی و چاپ بسته بندی خصوصا بسته بندی انعطاف پذیر.

هرکدام از این قسمت ها دارای چالش های مخصوص به خودش است که پلیت چاپ مخصوص به کار خودش را هم می طلبد. اما فناوری ای که باعث افزایش کیفیت کار در هر چهار بخش شده است، فناوری ترام مسطح است

فناوری ترام مسطح دقیقا چیست؟

فناوری ترام مسطح طی یک فرآیند، بر روی کلیشه های فتوبلیمیری به روش دیجیتال فراوری می گردد. در فرآیند ساخت ترام های مسطح، در حین نوردهی به سطح کلیشه، از تماس اکسیژن به سطح پلیت جلوگیری می گردد.

بیشتر بخوانید : بهترین کلیشه سازی ایران کجاست ؟

مهمترین مزیت پلیت های دارای ترام مسلح، قابلیت جابه جایی مرکب عالی آن است. این نوع پلیت می تواند مرکب با غلظت های متنوع و بالاتر را بر روی بستر چاپ کنید و در چاپ ترام های ریز و مناق روشن، عملکرد فوق العاده ای داشته باشند.

پلیت هایی که با فناوری ترام مسطح فراوری می شوند، فرآیند چاپ فلکسو را دگرگون نموده اند. این فناوری حالا در کنار نوردهی یووی و ترام گذاری، کار با چاپ فلکسو را آسان تر و پایدارتر نموده و آن را به بالاترین میزان کیفیت خود رسانده اند.

چاپ با کلیشه ترام مسطح، تمیزتر، شارپ تر و پرجزئیات تر است. با این فناوری حتی دسترسی به طیف گسترده تری از رنگها هم به وجود می آید. استحکام بالای چاپ، یکی دیگر از مزیت های این نوع کلیشه است که باعث می گردد کار چاپ شده از همان لحظه اول تا مدت های طولانی، کیفیت عالی خود را حفظ کند.

با استفاده از کلیشه ترام مسطح، جمع شدن مرکب اضافه بر روی پلیت هم بسیار کمتر اتفاق می افتد که همین، زمان توقف های ماشین برای تمیز کردن آن را بسیار کوتاه می نماید. و اما مهمترین عیب این فناوری، گران بودن آن است که آن را فعلا فقط برای کالاهای لوکس به صرفه می نماید

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1407

به "تاثیر ترام در چاپ فلکسوگرافی چقدر است ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر ترام در چاپ فلکسوگرافی چقدر است ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید