بیشترین میزان خورشیدگرفتگی امروز در خراسان شمالی رخ می دهد

به گزارش وبلاگ علیکایی، عضو کمیته علمی رصد خورشید گرفتگی ایران گفت: بیشترین مقدار خورشید گرفتگی در ایران٬ در روستای تکله قوز از توابع شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی روی می دهد.

بیشترین میزان خورشیدگرفتگی امروز در خراسان شمالی رخ می دهد

قاسم رستمی در مصاحبه با تسنیم، گفت: بیشترین میزان خورشید گرفتگی در ایران٬ در روستای تکله قوز از توابع شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی روی می دهد و این پدیده در این منطقه قابل رویت است.

وی افزود: بیشترین گرفتگی خورشید در کشور روسیه اتفاق می افتد و در ایران کم ترین گرفت در بندر جاسک با 44 درصد و در تکله قوز 71 درصد است.

عضو کمیته علمی رصد خورشید گرفتگی ایران با بیان اینکه خورشیدگرفتگی در استان خراسان شمالی از ساعت 13:41 تا 16:9 دقیقه روی می دهد، گفت: در شهرستان های جنوبی استان نظیر گرمه و جاجرم و اسفراین حدود 61 درصد٬ بجنورد 69 درصد و در راز و جرگلان و گیفان ماه حدود 71 درصد خورشید را می گیرد. خورشید گرفتگی برای همه مردم قابل رویت است، ولی باید از ابزار و فیلتر های مخصوص استفاده شود که این فیلتر می تواند عینک های مخصوص جوشکاری هم باشد.

خورشید گرفتگی امروز سوم آبان در بازه زمانی چهار ساعته روی می دهد و رصد آن در ایران هم امکان پذیر است. این رویداد در خراسان شمالی نیز از ساعت 13:41 تا 16:9 دقیقه روی می دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 3 آبان 1401 بروزرسانی: 3 آبان 1401 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1884

به "بیشترین میزان خورشیدگرفتگی امروز در خراسان شمالی رخ می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین میزان خورشیدگرفتگی امروز در خراسان شمالی رخ می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید