بیست و هشتمین دوره هفته کتاب در شیراز آغاز شد

به گزارش وبلاگ علیکایی، امروز بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با برگزاری افتتاحیه آن در شیراز پایتخت کتاب ایران آغاز شد.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب در شیراز آغاز شد

به گزارش خبرنگاران به نقل خبرنگاران ، امروز بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در پایتخت کتاب ایران، با قرائت پیام سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد البته این پیام علاوه بر شیراز در استان های دیگر هم قرائت می شود پس از آن بزرگ ترین کتابخانه جنوب استان فارس و فرهنگسرای استاد محمد بهمن بیگی با حدود 6 هزار جلد کتاب افتتاح می شود و به بهره برداری می رسد.

در ادامه روز از تعدادی کتاب صوتی تهیه شده برای نابینایان و تعدادی کتاب پژوهشی رونمایی خواهیم کرد. بعد از ظهر اولین روز هفته کتاب هم قرار است با حضور استاندار، امام جمعه و مسئولان استانی و کشوری کتابخانه ای در شهر صدرا افتتاح شود. پس از آن هم کلنگ احداث بزرگترین کتابخانه شهر شیراز زده می شود.

همچنین با آغاز هفته کتاب از امروز 24 آبان ماه طرح پاییزه کتاب با مشارکت 835 کتابفروشی در این طرح آغاز می شود و تا 30 آبان ماه ادامه خواهد داشت امسال 105 کتابفروشی جدید در این طرح مشارکت کردند.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به کتابفروشی های عضو طرح، کتاب های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را تا سقف 200هزار تومان با یارانه 20درصدی خریداری کنند. میزان یارانه اختصاص یافته به طرح پاییزه کتاب نسبت به طرح تابستانه کتاب 50 هزار تومان افزایش یافته است. استان های تهران با 132 کتابفروشی، اصفهان با 86 کتابفروشی، خراسان رضوی با 84 کتابفروشی و قم با 71 کتابفروشی بیشترین مشارکت را در طرح پاییزه کتاب99 داشتند.

بیست و هشتمین دوره کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار دانایی مانایی کار خود را آغاز کرد امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا برنامه کتابگردی که همزمان با روز پایانی هفته کتاب اجرا می شد برگزار نمی شود هرساله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تعدادی از کتابفروشی های سطح شهر می رفت و از نزدیک در جریان مسائل آن ها قرار می گرفت در این روز مردم هم برای تهیه کتاب های مورد نیازشان به کتابفروشی ها می رفتند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1045

به "بیست و هشتمین دوره هفته کتاب در شیراز آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیست و هشتمین دوره هفته کتاب در شیراز آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید