بهترین مواد غذایی برای عملکرد بهتر مغز

مغز برای ارائه عملکرد درست و حفظ سلامت خود به اسید های چرب امگا و به طور خاص اسید های چرب امگا 3 احتیاج دارد.

بهترین مواد غذایی برای عملکرد بهتر مغز

مغز انسان تقریبا 600 کیلوکالری در روز صرف می نماید که حدود 30 درصد از کل کالری روزانه مورد احتیاج یک فرد عادی است.یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده مغز انسان چربی است. با این وجود، چربی مغز در درجه نخست به عنوان یک منبع انرژی استفاده نمی گردد و در واقع بخشی از ساختار آن است.

مغز برای ارائه عملکرد درست و حفظ سلامت خود به اسید های چرب امگا و به طور خاص اسید های چرب امگا 3 احتیاج دارد.

چربی های مغز توسط سلول های این بخش از بدن به دقت انتخاب می شوند. از بین آنها، کلسترول یکی از گزینه های کلیدی است که برای بسیاری از عملکرد های مغز، ازجمله حافظه و یادگیری احتیاج است. سلول های مغز خودشان کلسترول فراوری می نمایند.

از این رو معمولا کمبود این چربی وجود ندارد. اما مغز برای ارائه عملکرد درست خود به چربی های دیگری نیز احتیاج دارد که اسید های چرب چندغیراشباع که به نام امگا ها نیز شناخته می شوند، از آن جمله هستند. مغز برای ارائه عملکرد درست و حفظ سلامت خود به اسید های چرب امگا و به طور خاص اسید های چرب امگا 3 احتیاج دارد.

بدن انسان به ندرت می تواند احتیاج خود به اسید های چرب امگا 3 را تامین کند. بر همین اساس، زمانی که به میزان کافی از این اسید های چرب مصرف نمی کنید، ممکن است در بلندمدت به بیماری های انحطاط عصبی و اختلالات شناختی و در میان مدت حتی به افسردگی مبتلا شوید.

بیشتر انسان ها فاقد ساختار های متابولیکی برای فراوری بعضی انواع اسید های چرب امگا 3 از منابع غذایی گیاهی هستند. از این رو مصرف دانه های چیا یا کتان، مغزدانه ها، زیتون و روغن های گیاهی ممکن است برای تامین احتیاج های بدن به انواع مختلف اسید های چرب امگا 3 کافی نباشد. اگر گوشت یا غذای دریایی مصرف نمی کنید، می توانید با پزشک خود درباره مصرف مکمل مشورت کنید.

منبع: اسپوتنیک

منبع: فرادید
انتشار: بروزرسانی: 19 آبان 1398 شناسه مطلب: 134

به "بهترین مواد غذایی برای عملکرد بهتر مغز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مواد غذایی برای عملکرد بهتر مغز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید