بلندترین چرخ و فلک جهان در لاس وگاس

به گزارش وبلاگ علیکایی، تا به امروز بلندترین چرخ و فلکی که ساخته شده، سنگاپور Flyer بوده که در سنگاپور واقع است. ارتفاع این چرخ و فلک به 164.8 متر می رسد و احتمالاً سوار شدن روی آن برای خیلی ها ترسناک و هیجان انگیز است. رکورد جدید توسط چرخ و فلکی در لاس وگاس آمریکا ثبت شده که 2.8 متر بیشتر از فلایر سنگاپوری است و در ادامه مطلب شما را با مشخصات و تصاویر زیبای آن آشنا می کنیم.

بلندترین چرخ و فلک جهان در لاس وگاس

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

چرخ و فلک های ویل یکی از بخش های جالب توجه مجموعه LINQ محسوب می گردد. این مرکز تفریح و سرگرمی توسط مهندسین Arup Engineering برای مرکز Caesars Entertainment ساخته شده است. 28 کابین زیبای کروی شکل روی چرخ و فلک تعبیه شده که نمای کامل 360 درجه ای دارد.

اما آنالیز سازه از نظر اعداد و ارقام؛ وزن هر کابین برابر با 19958 کیلوگرم است و 40 نفر در آن جا می شوند. در مجموع 1120 نفر به صورت هم زمان می توانند سوار چرخ و فلک شوند. قطر چرخ و فلک 158.5 متر است که با وجود 2000 لامپ LED سیستم روشنایی آن، در تاریکی شب به نظر عجیب و البته جالب می رسد.

یک دور گردش های ویل حدود 30 دقیقه طول می کشد و هزینه سواری آن در روز 24.95 و برای استفاده در هر زمان دلخواهی که Express Pass نام دارد، به 59.95 دلار افزایش می یابد.

شاید تصور کنید که در این چرخ و فلک هم مثل چرخ و فلک های ساده ای که در پارک های کوچک دیده اید، کابین ها به صورت آویزان از دایره بزرگ چرخ و فلک طراحی شده اند؛ جالب است بدانید که کابین های بزرگ این چرخ و فلک توسط موتورهای بزرگی چرخانده می گردد تا مسافران به صورت عمودی قرار بگیرند.

این ساختار تنها در خصوص 3 چرخ و فلک دیگر مصداق دارد؛ فلایر که در سنگاپور واقع است و به آن اشاره کردیم، چرخ و فلک London Eye به معنی چشم لندن که ارتفاع 135 متری دارد و در انگلستان واقع است و در نهایت ستاره استرالیا یا Melbourne Star که تنها 120 متر ارتفاع دارد.

این رکورد چندان ماندنی نیست؛ چرا که قرار است چرخ و فلکی به نام New York Wheel در ساحل Staten Island در سال 2016 افتتاح گردد.

منبع :زومیت

منبع: لست سکند
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 328

به "بلندترین چرخ و فلک جهان در لاس وگاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلندترین چرخ و فلک جهان در لاس وگاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید