برگزاری مانور آمادگی مقابله با آلودگی نفتی در بندر چابهار

به گزارش وبلاگ علیکایی، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: به منظور آمادگی هرچه بیشتر در مواقع خطر، کارگاه بازآموزی و مانور آمادگی کار با تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی در بندر شهید بهشتی چابهار برگزار گردید.

برگزاری مانور آمادگی مقابله با آلودگی نفتی در بندر چابهار

سید حسن ابراهیمی معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار از ، گفت: کارگاه بازآموزی و مانور آمادگی کار با تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی در دو بخش تئوری و عملی برگزار گردید.

وی با بیان اینکه برگزاری مانور ها می تواند نقش مهمی در افزایش آمادگی نیرو ها برای مقابله با هرگونه آلودگی احتمالی و مسائل زیست محیطی ایفا نماید، گفت: اجرای مانور، آمادگی بیشتر نیرو ها را در مواقع خطر به دنبال دارد و موجب سلامت بیش از پیش دریایی برای همه ذینفعان این حوزه می گردد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این کارگاه آموزشی طی دو روز در بندر شهید بهشتی چابهار برگزار گردید، گفت: هدف از برگزاری این کارگاه آشنایی هرچه بیشتر کارکنان واحد های دریایی با آخرین فناوری های پاکسازی آلودگی های نفتی دریا بوده است.

ابراهیمی اضافه نمود: ایجاد آمادگی جهت پاسخگویی و مقابله با سوانح آلودگی نفتی، افزایش توان عملیاتی سوانح دریایی و تست آماده به کاری تجهیزات، از دیگر اهداف برگزاری این مانور بود.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شرکت کنندگان در این دوره آموزشی با فعالیت های عملیاتی نظیر بوم اندازی و جمع آوری آن، به آب اندازی اسکیمر و... آشنا شدند، مطرح کرد: در این مانور از تجهیزاتی مانند بوم ساحلی به طول 200 متر، اسکیمر چاهکی و دو فروند یدک کش خدماتی و یک فروند قایق مقابله با آلودگی برای جمع آوری ضایعات نفتی استفاده شد.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 224

به "برگزاری مانور آمادگی مقابله با آلودگی نفتی در بندر چابهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مانور آمادگی مقابله با آلودگی نفتی در بندر چابهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید