سفر به سرزمین برف و یخ

به گزارش وبلاگ علیکایی، خبرنگاران/خراسان رضوی بازدید از جاذبه های دیدنی دیگر کشورها و آشنایی با فرهنگ و زبان مردم آن منطقه یکی از دلایل گردشگران برای سفر به کشوری جدید است. کانادا کشوری است که هرساله تعداد زیادی تمایل دارند به آن سفر نمایند.

سفر به سرزمین برف و یخ

لذت بخشترین تجربه سفر را با تور لحظه آخری تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

اولین چیزی که با شنیدن نام کشور کانادا به ذهن می آید سرما و برف است و شاید یکی از دلایل شهرت این کشور همین سرما و برف باشد که زمستان ها افراد زیادی را برای تفریحات زمستانی به این کشور می کشاند.

کانادا با مساحت 9 میلیون 98 هزار کیلومتر مربع پس از روسیه، پهناورترین کشور دنیا است و نزدیک به 90 درصد جمعیت در امتداد مرز جنوبی این کشور سکونت دارند البته سرمای زیاد و نزدیک بودن به قطب شمال خالی بودن بخش زیادی از خاک کانادا را توجیه می نماید.

البته هوای کانادا آنطور که به نظر می رسد همواره سرد و برفی نیست و برج CN تورنتو، شهر قدیمی کبک، ساختمان مجلس اتاوا، خلیج کوچک فاندی و ... از دیگر جاذبه هایی است که افراد زیادی را برای سفر به این منطقه جذب می نمایند.

شهر قدیمی کُبک

شهری قدیمی و یکی از محبوب ترین مناطق تاریخی کانادا که در میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است. کُبک شهری کوهستانی است که قسمتی از آن بر روی صخره های مرتفع با ارتفاع 100 متر واقع شده و تاریخی ترین ساختمان های شهر را دارد.

جاذبه های جهانگردی این شهر قدیمی شامل دشت ابراهیم، پارک تاریخی توپخانه، میدان پلیس دام و موزه ها می گردد البته جهانگردان می توانند در خیابان ترزور این شهر با اجرای هنرمندان خیابانی سرگرم شوند. کُبک هر ساله جمعیت قابل توجهی را برای تحصیل در انشگاه های خود می پذیرد.

ساختمان مجلس در اتاوا

ساختمان مجلس اتاوا نماد شهر اتاوا و ساختمانی دولتی است. ساختمان مجلس بالای رودخانه اتاوا بنا شده، معماری آن به سبک نئوگوتیک و متعلق به نیمه دوم قرن نوزدهم است. برجسته ترین قسمت مجلس برج صلح است که عوام را از سنا جدا می نماید.

یکی از جذاب ترین برنامه هایی که در این ساختمان اجرا می گردد مراسم تغییر گارد در محوطه چمن مجلس استف این مراسم زمانی که برج ساعت 10 بار زنگ می زند انجام می گیرد و شرایط آب وهوایی در صورت گرفته یا نشدن آن نقش دارد.

تپه سیگنال

منطقه تاریخی سیگنال هیل در ورودی بندر سنت جان واقع شده و برج کابوت یکی از مکان های مهم سیگنال هیل محسوب می گردد. نام سیگنال هیل از آن جهت انتخاب شده است که در سال 1901 اولین سیگنال بی سیم دراین منطقه دریافت شد.

برج کابوت در سال 1897 جهت یادبودی ماندگار برای چهارمین سالگرد کشف نیوفاندلند ساخته شد. در این ابرج نمایشگاه تاریخی هیل سیگنال و تاریخ ارتباطات دایر است و هم چنین جهانگردان می توانند از بالای آن چشم اندازی از شهر و ساحل را نظاره گر باشند.

آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا یکی معروف ترین و محبوب ترین جاذبه های جهانگردی کاناداست که در 130 کیلومتری تورنتو واقع شده و بلندترین آبشار در آمریکای شمالی است که باعث می گردد هر ساله میلیون ها جهانگرد برای بازدید از این آبشار به کانادا سفر نمایند.

این آبشار در امتداد مرز کانادا با آمریکا قرار گرفته است و ارتفاع سقوط آن چیزی نزدیک به 57 متر است به همین دلیل سقوط آبشار را باید با فاصله از ان مشاهده کرد، هم چنین در کنار این آبشار جشنواره ها و تفریحات لذت بخشی برپا می گردد.

خرس های قطبی چرچیل در مانیتوبا

مهاجرت خرس های قطبی یکی از هیجان انگیزترین جاذبه های جهانگردی کانادا است. جهانگردان هر ساله در پاییز می توانند نظاره گر مهاجرت خرس های قطبی به سمت یخ های خلیج هادسون در نزدیکی شمال منیتوبا باشند. مهاجرت خرس ها در ماه های اکتبر یا نوامبر هم زمان با منجمدشدن آب ها صورت می گیرد.

برج سی ان (CN) تورنتو

برج سی ان (CN) یکی از برج های بلند در سواحل دریاچه اونتاریو است که به یکی از نشانه های معروف کانادا تبدیل شده است. این برج 553 متر ارتفاع دارد و یکی از بلندترین سازه هایی است که توسط بشر ساخته شده است.

جهانگردان در رستوران 360 درجه این برج می توانند در کنار غذا از مناظر شهری و چشم انداز دریا نیز لذت ببرند. اتاقک های شیشه ای در این برج تعبیه شده اند که جهانگردان با حضور در آن ها تمام شهر را زیر پای خود دارند، هم چنین این برج از تمام نقاط شهر قابل مشاهده است.

موزه حقوق بشر کانادا

موزه حقوق بشر در سال 2014 افتتاح شد. نمای منحصر به فرد این ساختمان که بر اساس عکس های مناظر کانادا بارنگ ها و علم هندسه ساخته شده این ساختمان را به یکی از جاذبه های شهر وینیپگ در کشور کانادا تبدیل نموده است.

وسعت این موزه نزدیک به هفت هزار متر مربع با ارتفاع 100 متر است؛ انتوان پری داک طراحی این موزه را بر عهده داشته که برنده بهترین طرح در مسابقات بین المللی شد. موزه حقوق بشر کانادا مجموعه ای منحصر به فرد از سرگذشت بازماندگان نسل کشی ها، سیر تکامل بشر، آینده حقوق بشر مدافعان حقوق بشر و ... را به نمایش می گذارد.

منبع:

www.planetware.com

www.attractionscanada.com

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 605

به "سفر به سرزمین برف و یخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به سرزمین برف و یخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید