با این راه حل از سرطان در امان باشید

به گزارش وبلاگ علیکایی، محققان در این مطالعه ارتباط افرادی که بیشتر ورزش می نمایند و خطر ابتلاء به سرطان کمتر را آنالیز کردند و دریافتند که این موارد از فوایدی است که بدن با توجه به سبک زندگی سالم تجربه می نماید.

با این راه حل از سرطان در امان باشید

ورزش برای همه، فواید سلامتی دارد اما یک مطالعه نو در ایالات متحده ارتباط مستقیمی بین انقباض عضلات و کاهش ابتلاء به سرطان سینه پیدا نموده است.

به نقل از ویفروم، فقط اندکی ورزش می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد. محققان اظهار کردند که ورزش کردن، سیگنال های درون سلولی سرطان سینه را سرکوب می نماید که مانع از رشد سلول های غیر طبیعی می شوند و رشد تومور را کاهش می دهد حتی می تواند سلول های سرطانی را از بین ببرد اما هنوز کار زیادی باید انجام گردد تا تعیین گردد کدام سرطان ها و زیر گروه های آنها به ورزش بهتر پاسخ می دهند.

محققان در این مطالعه ارتباط افرادی که بیشتر ورزش می نمایند و خطر ابتلاء به سرطان کمتر را آنالیز کردند و دریافتند که این موارد از فوایدی است که بدن با توجه به سبک زندگی سالم تجربه می نماید.

این داده ها بسیار جالب است زیرا نشان می دهند که در انقباض عضلانی، عضله در واقع بعضی از عواملی را آزاد می نماید که باعث از بین رفتن یا کاهش رشد سلول های نئوپلاسم (غیر طبیعی، اغلب سرطانی) می گردد.

البته توصیه به انجام ورزش منظم روزانه است زیرا ورزش منظم نه تنها می تواند منجر به اختلال در ارتباط سلول های سرطانی برای توقف رشد آنها گردد بلکه عواملی که به وسیله ورزش آزاد می شوند ممکن است در وهله اول در جلوگیری از پیشرفت سرطان سینه نقش داشته باشند.

کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه با ورزش، ناشی از این ایده است که اگر سلول های نئوپلاسم دارید و ورزش زیادی انجام می دهید، رشد آن ها را کند می کنید و ممکن است این سلول های پیش سرطانی قبل از آغاز کنترل بدن از بین بروند البته تحقیقات بیشتری ضروری است تا تعیین گردد که آیا تمرینات مقاومتی مانند بلند کردن وزنه، اثری مشابه ورزش هوازی دارد یا خیر.

محققان اظهار کردند که اثرات مفید ورزش نیز به شدت با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات و روده بزرگ مرتبط است اما هنوز تحقیقات در خصوص ارتباط آن با سرطان ها و زیرشاخه های آنها باید انجام گردد زیرا بسیاری از عوامل مخدوش نماینده دیگر مانند سیگار کشیدن، سن، ژنتیک و سایر بیماری های همراه وجود دارند که بر خطر ابتلا به سرطان در فرد تأثیر می گذارند. نتایج آنالیز در مجله Frontiers in Physiology منتشر شده است.

منبع: ایسنا

منبع: فرادید
انتشار: 25 اسفند 1401 بروزرسانی: 25 اسفند 1401 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1948

به "با این راه حل از سرطان در امان باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این راه حل از سرطان در امان باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید