اینتل به زودی اولین کارت گرافیک گیمینگ مستقل را رونمایی می کند

به گزارش وبلاگ علیکایی، با توجه به اشاره ها و توییت یک کارمند اینتل، احتمالا باید به زودی اولین کارت گرافیک مجزای ساخت اینتل برای گیمرها را مشاهده کنیم.

اینتل به زودی اولین کارت گرافیک گیمینگ مستقل را رونمایی می کند

پیت بروباکر، متخصص بخش بازی شرکت اینتل، با انتشار توییتی، فهرست جدیدی از مشاغل موجود در اینتل را منتشر کرده است که در خلال آن به عرضه DG2 نیز اشاره دارد.

در این توییت از فرصت شغلی Senior Game Developer Relations Engineer اشاره شده است که باید با توسعه دهنده های بازی در سراسر دنیا در ارتباط باشد. این فناوری کمک می کند تا بتوانید بازی های ویدئویی را اجرا کنید.

تقریبا توییت این کارمند اینتل همه چیز را تعیین می کند: اینتل علافه مند ورود به فضای بازی های رایانه ای شخصی است.

طبق گزارش های قبلی، کارت های گرافیکی DG2 با بهترین کارت های گرافیکی شرکت های AMD و Nvidia رقابت خواهند کرد. مدت ها است درباره این کارت های گرافیکی ساخت اینتل شایعاتی را می شنویم و منتظر رونمایی از آن ها در سال 2021 بودیم.

اینتل رقیبی جدید برای کارت های گرافیکی انویدیا و ای ام دی

جدیدترین شایعات می گویند کارت گرافیکی مجزای Xe HPG اینتل از ردیابی اشعه ای و فناوری مشابه Deep Learning Super Sampling انویدیا سود می برد. هر دو کنسول بازی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس از ردیابی اشعه ای پشتیبانی می کنند؛ همان طور که کارت های گرافیکی انویدیا و ای ام دی در آخرین نسل از GPU خود از آن پشتیبانی می کنند.

این یک ویژگی ضروری برای کارت های گرافیکی نسل آینده است. اگرچه AMD هنوز از پشتیبانی Super Resolution سر باز می زند ولی گفته می شود ویژگی مشابه DLSS اینتل قابلیت های رقابتی خواهد داشت.

یک سری اطلاعات درز کرده از کارت گرافیک Xe HPG اینتل در ماه آوریل می گوید با فناوری 6 نانومتری ساخته خواهد شد که انرژی کمتری نسبت به کارت گرافیکی RTX 3080 انویدیا مصرف می کند و در کارایی بهبودهایی خواهد داشت. این نشت اطلاعات می گوید کارت گرافیک جدید و مستقل اینتل قدرت بین RTX 3070 و 3080 دارد. انتظار می رود این GPU با 16 گیگابایت حافظه ویدئویی GDDR6 و سرعت کلاک 2.2 گیگاهرتز به همراه TDP حدود 275 وات عرضه شود.

این تعیینات برای کارت گرافیک اینتل منطقی و قابل انتظار است. مدیرعامل سابق اینتل گفته بود کارت DG2 می تواند بسکمک از علاقه مندان بازی های ویدئویی را هدف قرار دهد. راه کارهای گرافیکی Xe اینتل به همراه پردازنده های نسل یازدهم Tiger Lake اینتل می تواند قدرت گرافیکی کاربران را برای اجرای بازی های ویدئویی افزایش دهد.

اگر این شایعات و اطلاعات نشت شده درست باشند؛ باید منتظر باشیم اینتل به عنوان یک شرکت مستقل وارد بازار GPU شود. خوش بختانه، نباید زیاد منتظر اولین کارت گرافیک مستقل و مجزای اینتل بمانیم و در اواخر سال 2021 یا اوایل 2022 کارت DG2 رونمایی می شود.

منبع: یک پزشک
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1362

به "اینتل به زودی اولین کارت گرافیک گیمینگ مستقل را رونمایی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینتل به زودی اولین کارت گرافیک گیمینگ مستقل را رونمایی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید