ایجاد تغییر در پرداخت یارانه ، یارانه سال 1400 نفری چقدر است؟

به گزارش وبلاگ علیکایی، به گزارش خبرنگاران، حدود 60 میلیون نفر از جمعیت کشور هر دو یارانه نقدی و معیشتی را دریافت می نمایند، در واقع این افراد در کمترین حالت 86 هزار تومان یارانه در ماه می گیرند.

ایجاد تغییر در پرداخت یارانه ، یارانه سال 1400 نفری چقدر است؟

طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه حدود 78 میلیون نفر از جمعیت یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی می گیرند که 60 میلیون نفر آن یارانه معیشتی بنزین را هم دریافت می نمایند.

فردی که هم یارانه نقدی و هم معیشتی را دریافت می نماید، در کمترین حالت 41 هزار تومان یارانه معیشتی و 45 هزار تومان یارانه نقدی می گیرد که در مجموع 86 هزار تومان می گردد.

یارانه پرداختی 1400

یارانه نقدی

دولت در بودجه سال 1400 معادل 42 هزار و 800 میلیارد تومان برای پرداخت این یارانه در نظر گرفته است.

مبلغ این یارانه تغییر ننموده و همان 45 هزار و 500 تومان به ازای هر نفری که از ابتدا تصویب شده است، این یارانه در روز بیستم هر ماه پرداخت می گردد.

یارانه معیشتی بنزین

براساس بودجه دولت برای سال جاری، برای اجرای طرح حمایت معیشتی خانوارها 31 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

مبلغ این یارانه خانواده های یک نفره 55 هزار تومان، خانواده های دو نفره 103 هزار تومان، خانواده های سه نفره 138 هزار تومان، خانواده های چهار نفره 172 هزار تومان و خانواده های پنج نفره و بیشتر 205 هزار تومان است.

تغییر ترکیب پرداخت یارانه ها

دولت میخواهد ترکیب یارانه های پرداختی هر ماه را عوض کند.

حجت الله عبدالملکی وزیر کار اعلام نموده که با افزایش یارانه ها موافق و گفته است: قطعا این یارانه ای که الان پرداخت می گردد اثر رفاهی ویژه ای ندارد.

براساس استراتژی وزارت کار، باید یارانه کسانی که شرایط معیشتی خوبی دارند باید کاهش یابد یا قطع گردد، در مقابل به یارانه افراد کم عایدی اضافه گردد. به گفته وزیر کار باید این افراد شناسایی شوند.

طبق تبصره 14 قانون بودجه هم وزارت کار باید سه دهک از یارانه بگیرانی که شرایط معیشتی بهتری دارند را شناسایی کند تا از فهرست یارانه حذف شوند.

حدود 18 میلیون نفر هم فقط یارانه نقدی 45 هزار تومانی را می گیرند که طبق قانون بودجه باید از فهرست یارانه بگیران حذف گردد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1509

به "ایجاد تغییر در پرداخت یارانه ، یارانه سال 1400 نفری چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد تغییر در پرداخت یارانه ، یارانه سال 1400 نفری چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید