احیا و راه اندازی 24 واحد تولیدی کشاورزی راکد در استان همدان

به گزارش وبلاگ علیکایی، مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: 24 واحد فراوریی استان که به دلیل شیوع کرونا در بخش کشاورزی از چرخه فراوری خارج شده بودند،فعال شدند.

احیا و راه اندازی 24 واحد تولیدی کشاورزی راکد در استان همدان

به گزارش خبرنگاران از همدان، احد ظفری، مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در سال 1400 مبلغ 138 میلیارد تومان برای احیای واحد های فراوریی که احتیاج به سرمایه گذاری دارند به وسیله وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات تخصیص داده شد، افزود: در این راستا، اولویت با واحد هایی است که 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و زودتر به بهره برداری می رسند.

ظفری با بیان اینکه اولویت دوم با زنجیره های فراوری تا مرحله فرآوری و سپس نوبت گلخانه ها است، توضیح داد: این تسهیلات 70 درصد به صورت ثابت و 30 درصد سرمایه در گردش است.

مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه واحد هایی که به 70 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده اند نیز می توانند از هر دو طرح استفاده نمایند، تأکید کرد: سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی برابر دو هزار و 689 نفر بوده است که 91 درصد از تعهد اجرا شده و انتظار می رود با توجه به تسهیلاتی که از محل رونق فراوری به استان همدان و سازمان جهاد کشاورزی تخصیص پیدا می نماید، به صورت 100 درصد انجام گردد.

ظفری افزود: مبلغ تسهیلات پرداختی به نوع فعالیت فراوریی بستگی دارد و سقف مشخصی ندارد بدین سان، متقاضیان باید پرونده های خود را در مدیریت شهرستان ها تشکیل دهند بعد از تکمیل به مدیریت سرمایه گذاری سازمان ارسال گردد.

او گفت: امید است تا پایان سال اعتبارات در این عرصه جذب شوند.

مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه تعداد 24 واحد فراوریی که به سبب کرونا و مخاطرات بخش کشاورزی از چرخه فراوری خارج شده بودند، با تسهیلاتی که به عنوان سرمایه در گردش در اختیارشان نهاده شد به فعالیت خود بازگشتند، افزود: عمده این واحد ها در بخش صنایع تبدیلی فعالیت دارند.

ا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1652

به "احیا و راه اندازی 24 واحد تولیدی کشاورزی راکد در استان همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیا و راه اندازی 24 واحد تولیدی کشاورزی راکد در استان همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید