آیا می دانستید؛ LG V40 دوران دوربین های سه گانه را آغاز کرد

به گزارش وبلاگ علیکایی، می توان با قطعیت کامل گفت که موبایل های LG دیگر در سال 2020 محبوبیت چندانی میان کاربران ندارند و این شرکت کره ای بازی را به سامسونگ و شیائومی و بی تعداد تولیدکننده دیگر که موفقیت بیشتری در بازار داشته اند باخته است. به این ترتیب، به راحتی می توان فراموش کرد که LG جزء معدود تولیدکنندگانی بود که از آزمون و خطا با ویژگی های تازه وحشت نداشت.

آیا می دانستید؛ LG V40 دوران دوربین های سه گانه را آغاز کرد

چه موضوع صحبتمان تبدیلگر صدای دیجیتال به آنالوگ (DAC) چهارگانه باشد، چه دوربین فوق عریض و چه عرضه موبایلی ماژولار، این تولیدکننده کره ای در تاریخچه کوتاه فعالیت خود در بازار موبایل گزینه هایی حقیقتا منحصر به فرد در اختیار مشتریان خود قرار داده است. در واقع شاید تعجب کنید اگر به شما بگوییم که نخستین موبایل مدرن مجهز به دوربین سه گانه، موبایل ال جی وی 40 تینکیو (LG V40 ThinQ) بود.

تعداد بیشتر دوربین ها

موبایل های هوشمند برای مدتی بسیار طولانی به استفاده از تنها یک دوربین اصلی چسبیده بودند و تنها تمایز را می شد در موبایل های HTC و LG در سال 2011 دید که دوربین اصلی دوگانه داشتند. اما هر دو موبایل HTC Evo 3D و LG Optimus 3D از دوربین ثانویه برای افکت های سه بعدی استفاده می کردند. سپس در سال 2013 هم شاهد موبایل HTC One M7 با دوربین دوگانه بودیم که هم افکت عمق و هم تصاویر استایل سه بعدی را با خود به ارمغان می آورد.

اما در سال 2016 بود که فعالان صنعت موبایل های هوشمند، حقیقتا جهت استفاده از دوربین های دوگانه را در پیش گرفتند و توانستیم برای اولین بار شاهد انبوهی از گزینه های مختلف با دوربین ثانویه باشیم. هواوی به استفاده از دوربین ثانویه مونوکروم روی آورد، LG به سراغ دوربین فوق عریض رفت و اپل هم دوربینی با قابلیت زوم تله فوتو را انتخاب کرد. هرکدام از این موبایل ها تجربه تصویربرداری متفاوتی با دیگری ارائه می کردند و بنابراین دست کاربران در انتخاب آنچه برایشان بهترین است، به شدت باز بود.

در عین حال این موضوع به چالشی برای مشتریان هم تبدیل شد و باید انتخاب می کردید کدام دوربین برای شما بهتر است. آیا باید به سراغ دوربین ثانویه فوق عریض رفت تا تصاویری دلچسب از گروه دوستان و منظره ها شهری ثبت شود؟ یا باید از دوربین تله فوتو استفاده کرد که اجازه می دهد بدون کم کردن فاصله فیزیکی، تصاویری از زاویه نزدیک تر ثبت کنید؟

این دوگانگی برای مدت های طولانی ادامه داشت و در سال های 2017 و 2018 برجسته تر هم شد. اما در ماه اکتبر 2018 بود که LG بالاخره هر دو جهان را یک جا به مشتریانش ارائه کرد.

LG V40 وارد می شود

LG V40 اوایل ماه اکتبر 2018 به بازار آمد و با بهره گیری از دوربین سه گانه، حسابی بازی عوض کن ظاهر شد.

بگذارید یک نکته مهم را به اشتراک بگذاریم؛ این دقیقا نخستین موبایل جهان با دوربین اصلی سه گانه نبود و هواوی اوایل همان سال پی 20 پرو را به جهان معرفی کرده بود. اما این نخستین موبایلی بود که ترکیب سه گانه سنسورهای اصلی/زوم/فوق عریض را به کار گرفت؛ همان ترکیبی که امروز تبدیل به استاندارد شده است. پی 20 پرو در عوض به سراغ ترکیب سنسور اصلی/زوم/مونوکروم رفته بود که چندان با استقبال دیگر تولیدکنندگان دیوایس های هوشمند روبرو نشد.

پرچم دار LG در سال 2018 از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، دوربین فرق عریض 16 مگاپیکسلی و سنسور تله فوتو 12 مگاپیکسلی با زوم دو برابری بهره مند شده بود. این یعنی برای تمام لحظات و منظره ها، یک دوربین در اختیار داشتید. اگر در سفر بودید و می خواستید از حیوانات دوردست تصویربرداری کنید، راهکار دوربین تله فوتو بود. اگر در شهر چرخ می زدید و می خواستید تصویری از یک منظره یا آسمان خراش ثبت کنید، دوربین فوق عریض وارد میدان می شد. به عبارت دیگر، لازم نبود بین LG G 7 با دوربین فوق عریض و آیفون 8 با زوم مطلوب، یکی را انتخاب کنید. LG V40 همه چیز تمام بود.

اما بزرگترین ضعف موبایل LG این بود که نمی توانست در شرایطی به جز روشنایی روز تصاویری زیبا ثبت کند. شرکت کره ای حتی با عرضه انبوهی از به روزرسانی های فرمور هم نتوانست مشکل را حل نماید. با این حال منتقدان عمدتا از قابلیت بلور پس زمینه (بدون اینکه نیازی به حالت بوکه باشد) رضایت داشتند و رنج داینامیک و بازتولید رنگ را در این موبایل می ستودند.

از سوی دیگر LG با تجهیز دستگاه به دو دوربین سلفی، خودش را بیش از پیش از رقبا متمایز کرد. این دوربین شامل دو سنسور بود، یک سنسور 5 مگاپیکسلی فوق عریض و یک سنسور اصلی 8 مگاپیکسلی. این یعنی در مجموع 5 دوربین روی دستگاه تعبیه شده بود.

زندگی بعد از دوربین سه گانه

LG V40 در آن زمان نخستین موبایل با دوربین های سه گانه انعطاف پذیر بود و سایر تولیدکنندگان هم می دانستند که باید در همین جهت گام بردارند. در واقع به فاصله چند روز، سامسونگ و هواوی هم از دو موبایل گلکسی A9 و میت 20 پرو با دوربین سه گانه رونمایی کردند.

این ترند در سال 2019 هم ادامه یافت و اپل، هواوی، سامسونگ، شیائومی و سایرین همگی به استفاده از ترکیب سنسورهای اصلی/عریض/تله فوتو روی آوردند. بعد حتی برخی برندها پا را از این هم فراتر گذاشتند و موبایل هایی با دوربین اصلی چهارگانه به دست مردم رساندند.

از جمله این دوربین های اضافه می توان به سنسورهای ماکرو برای تصویربرداری به شدت نزدیک از سوژه ها، سنسورهای تشخیص عمق، سنسورهای سه بعدی و حتی سنسورهای زوم اضافه برای تصویربرداری از فواصل بسیار دور اشاره کرد. اما در هر صورت، ترکیب دوربین اصلی/عریض/تله فوتو آن چیزی است که می توانید انتظار وجودش در بیشتر موبایل های پرچمدار امروزی را داشته باشید.

با تمام این تفاسیر، در نهایت باید گفت LG V40 آغازگر دورانی مهم در فرایند تکامل تصویربرداری با موبایل بود.

  • بررسی اولیه ال جی وینگ؛ گوشی هیجان انگیز با نمایشگر چرخان

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1493

به "آیا می دانستید؛ LG V40 دوران دوربین های سه گانه را آغاز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا می دانستید؛ LG V40 دوران دوربین های سه گانه را آغاز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید