مشکل چین خوردگی گوشی های تاشو چطور باید حل گردد؟ ، چالشی که سامسونگ و هواوی را درگیر نموده است

به گزارش وبلاگ علیکایی، دستگاه های تاشو در حال تبدیل شدن به جریان اصلی هستند و تولیدکنندگان بیشتری به این جنبش می پیوندند، اما چین خوردگی های قابل مشاهده روی نمایشگرهای تاشو می تواند ناخوشایند باشد و بر بازار مصرف تاثیر بگذارد.

مشکل چین خوردگی گوشی های تاشو چطور باید حل گردد؟ ، چالشی که سامسونگ و هواوی را درگیر نموده است

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت makeuseof.com، حل مشکل چین خوردگی روی دستگاه های تاشو به علت مواد به کار رفته در نمایشگرها کار سختی است. چرا که از طرفی باید انعطاف پذیر باشند اما یکپارچگی خود را نیز حفظ نمایند. عوامل مالی و دلایل دیگر هم به این چالش دامن می زنند.

کوشش ها برای کاهش چین خوردگی شامل طراحی های منحصربه فرد لولا و استفاده از مواد مستحکم تر است، اما هنوز کسی نتوانسته دستگاه تاشوی بدون چروک بسازد. دستگاه های تاشو در حال تبدیل شدن به جریان اصلی هستند و تعداد فزاینده ای از برندهای معتبرتری مانند سامسونگ، هوآوی و آنر به این جنبش می پیوندند و دستگاه های تاشو نسل سوم، چهارم و پنجم خود را عرضه می نمایند.

در حالی که تلفن های هوشمند تاشو با فناوری دوربین، سرعت شارژ و مشخصات کلی پیچیده تر می شوند، در سرتاسر عنصر تاشوی دو نیمه صفحه نمایش، یک چروک را می توان هنگام استفاده از صفحه نمایش دید که برای بسیاری ناخوشایند است.

هنگامی که انگشت خود را روی صفحه نمایش یک گوشی تاشو می گذارید، یک خط قابل مشاهده و فرورفته احساس می گردد. چین خوردگی محصول جانبی محدودیت های سخت افزاری و محدودیت های مهندسی در حال حاضر است. این فقط یک مشکل ظاهری نیست و می تواند روی تجربه کاربری به خصوص هنگام تماشا فیلم یا خواندن متن تاثیر بگذارد.

اینکه چروک ها چقدر مشکل زاست به کاربر بستگی دارد، زیرا بعضی افراد به آن عادت و از آن عبور می نمایند، در حالی که بعضی دیگر نمی توانند. در هر صورت، چین و چروک قابل مشاهده می تواند منجر به نرخ پذیرش پایین تر برای دستگاه های تاشو گردد و از تبدیل شدن کامل آن ها به جریان اصلی جلوگیری کند.

در حالی که سازندگان کوشش می نمایند مشکل چین و چروک را با طرح های نو لولا حل نمایند، هنوز چالش برانگیز است. این تا حد زیادی به علت مواد مورد استفاده در صفحه نمایش است که امکان تاشو بودن آن را فراهم می نماید، مانند شیشه بسیار نازک و فیلم پلاستیکی پلیمری برای انعطاف پذیری بیشتر.

ماده ای که بتواند از چین و چروک جلوگیری کند،باید ماده ای سخت تر و سفت تر باشد که در این صورت، موقع تا شدن می شکند. دستیابی به ماده ای که بتواند هم در بلندمدت مقاوم باشد، هم چروک نداشته باشد و هم به راحتی تا گردد، یک چالش مهندسی پیچیده است.

البته تا به امروز کوشش هایی برای کاهش تاثیر چین خوردگی صفحه نمایش بر تجربه کاربری انجام شده که از جمله می توان به این موارد اشاره نمود:

لولای قطره آب، طراحی منحصر به فردی است که شکل تاشوی دستگاه را تغییر می دهد. هنگامی که نمایشگر تا می گردد، به جای شکل معمولی U، به شکل یک قطره آب تا می گردد. این طرح به کاهش اثر و شدت چین خوردگی یاری می نماید، اما می تواند طراحی را در قسمت های دیگر به خطر بیندازد. به عنوان مثال، در طول آزمایش، سامسونگ متوجه شد که لولای قطره ای، گوشی هایش را از ضد آب به مقاوم در برابر آب تنزل می دهد.

بیشتر بخوانید:

  • مشخصات کامل آیفون 15 پرومکس | چه تفاوت های با 14 وجود دارد؟

در گوشی آنر Magic V2 که در IFA 2023 رونمایی شد، از لولایی ساخته شده از آلیاژ تیتانیوم استفاده شد تا لولا محکم باشد و در عین حال چروک های کمتری ایجاد کند.

در حالی که این کوشش ها به طور کامل چین خوردگی را از بین نبرده، اما نشان می دهد که سازندگان در حال برطرف مشکل هستند. با این حال به نظر نمی رسد که چین صفحه نمایش تاشو به این زودی ها به جایی برسد. بنابراین، کاربران علاقمند به این گوشی ها دو انتخاب پیش رو دارند: پذیرش و تحمل دردسرهای گوشی تاشو، یا انتظار برای به روزرسانی های آینده.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1402 بروزرسانی: 19 شهریور 1402 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 2017

به "مشکل چین خوردگی گوشی های تاشو چطور باید حل گردد؟ ، چالشی که سامسونگ و هواوی را درگیر نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل چین خوردگی گوشی های تاشو چطور باید حل گردد؟ ، چالشی که سامسونگ و هواوی را درگیر نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید