اپل برای آیفون SE 4 از پنل OLED چینی استفاده می نماید

به گزارش وبلاگ علیکایی، رابطه بین شرکت چینی BOE و اپل طی سال های گذشته پرفزار و نشیب بوده است. اما علی رغم بعضی چالش ها، به نظر می رسد اپل می خواهد BOE را به یکی از مهم ترین تامین کنندگان خود تبدیل کند. بر اساس یک گزارش نو از طرف خبرگزاری The Elec، اپل میخواهد برای آیفون SE 4 از پنل های OLED ساخت شرکت BOE استفاده کند. این در حالی است که BOE برای تامین نمایشگرهای OLED سری آیفون 15 نتوانسته موانع سختگیرانه اپل را با پیروزیت پشت سر بگذارد. البته در خصوص سری آیفون 14 به نظر می رسد BOE پیروز شده بخشی از این پنل ها را برای اپل تامین کند.

اپل برای آیفون SE 4 از پنل OLED چینی استفاده می نماید

به احتمال زیاد اپل برای پایین نگه داشتن قیمت آیفون SE 4، از پنل های OLED مبتنی بر فناوری های قدیمی استفاده می نماید و بنابراین BOE احتیاج چندانی به به روز رسانی خطوط فراوری خود نخواهد داشت. اما از سوی دیگر اپل همچنان در زمینه نمایشگر گوشی های خود تا حد زیادی به سامسونگ وابستگی دارد. در حال حاضر سامسونگ از معدود شرکت هایی است که می تواند پنل های OLED باکیفیت مطابق با استانداردهای اپل را فراوری کند. بر اساس یک گزارش تازه، سامسونگ به مهندسان اپل اجازه بازدید از خطوط فراوری نمایشگرهای خود را نمی دهد و این در حالی است که اپل برای دیگر خطوط فراوری خود به راحتی چنین کاری را انجام می دهد. بنابراین اپل به علت احتیاج مبرمی که به سامسونگ دارد، به ناچار با خواسته های این شرکت کنار می آید.

با وجود اینکه طی چند سال گذشته اپل کوشش نموده وابستگی خود را به سامسونگ کاهش دهد، ولی به نظر می رسد این موضوع حداقل چند سال دیگر طول می کشد. به طور تعیین، اپل بودجه هنگفتی را برای توسعه نمایشگرهای MicroLED اختصاص داده و میخواهد ابتدا از این فناوری در ساعت های هوشمند خود استفاده کند. در حال حاضر سری آیفون 14 از نمایشگرهای مبتنی بر فناوری LTPO OLED استفاده می نمایند که قیمت آن ها دو برابر پنل های OLED موردنظر برای آیفون SE 4 است.

بنابراین عملا این سفارش برای سامسونگ سود چندانی به همراه ندارد و از دست دادن این سفارش به یک شرکت چینی، ضرر مهمی برای سامسونگ نیست. شاید تا چند سال آینده کیفیت پنل های OLED ساخت ال جی و BOE بسیار بهتر شوند ولی تا آن موقع، بخش زیادی از پنل های OLED مدل های مختلف آیفون از طرف سامسونگ تامین خواهد شد.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

41,489,000

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A13 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت به همراه شارژر

5,489,000

تومان

خرید گوشی از خبرنگاران

مشاهده همه

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 اسفند 1401 بروزرسانی: 16 اسفند 1401 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1944

به "اپل برای آیفون SE 4 از پنل OLED چینی استفاده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل برای آیفون SE 4 از پنل OLED چینی استفاده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید