تور استرالیا ارزان: آمریکا با انگلیس و استرالیا توافق همکاری سه جانبه امضا کرد

به گزارش وبلاگ علیکایی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسکای نیوز، آمریکا به همراه انگلیس و استرالیا معاهده همکاری در حوزه هند و اقیانوس آرام را امضا کردند.

تور استرالیا ارزان: آمریکا با انگلیس و استرالیا توافق همکاری سه جانبه امضا کرد

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

امضای این توافق از سوی رهبران این کشورها و به وسیله نشست مجازی با حضور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا اجرا شده است.

گفته شده این توافق سه جانبه در حوزه های دیپلماتیک، امنیتی و نظامی و مرتبط با سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با امضای این توافق گفت: مشارکت دفاعی با بریتانیا و استرالیا، سرمایه گذاری در اتحادها و نوسازی آنها برای مقابله با تهدیدها است و به حفظ توانایی های نظامی یاری می نماید. ما در پی حفظ امنیت و ثبات در اقیانوس آرام و هند هستیم. مشارکت تازه با بریتانیا و استرالیا ظرفیت مشترک برای مشارکت در قرن بیست و یکم را تقویت می نماید.

در این نشست بعلاوه، اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا در سخنانی گفت که زیردریایی ها در آدلاید با همکاری نزدیک با آمریکا و انگلیس ساخته می شوند.

نخست وزیر استرالیا در عین حال اضافه نمود که کشورش از سلاح هسته ای استفاده نخواهد کرد.

علاوه براین، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم در سخنانی گفت: اتحاد به سه دموکراسی دریایی انگلیسی زبان اجازه می دهد پیوندهای خود را تقویت نموده و تمرکز خود را بر بخش پیچیده ای از دنیا افزایش دهند. ما فرصتی تازه برای تقویت صندلی بریتانیا در خط مقدم علم و فناوری خواهیم داشت و تخصص ملی خود را تقویت می کنیم و شاید مهمترین آن این است که انگلستان، استرالیا و ایالات متحده به یکدیگر نزدیک تر می شوند.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان امضای این توافق سه جانبه در شرق آسیا تلاشی از سوی آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای محدود کردن چین، به اسم یک قدرت نوظهور است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1520

به "تور استرالیا ارزان: آمریکا با انگلیس و استرالیا توافق همکاری سه جانبه امضا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا ارزان: آمریکا با انگلیس و استرالیا توافق همکاری سه جانبه امضا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید