آمریکایی&zwnjها برای خرید واکسن کرونا سنگ&zwnjاندازی می&zwnjکنند

به گزارش وبلاگ علیکایی، رییس کل بانک مرکزی بیان نمود: خرید واکسن کرونا باید از جهت سازمان بهداشت جهانی انجام شود اما تا به امروز هر طریقی برای پرداخت و انتقال ارز، به خاطر تحریم غیر انسانی آمریکا با مانع روبرو شده است.

آمریکایی&zwnjها برای خرید واکسن کرونا سنگ&zwnjاندازی می&zwnjکنند

عبدالناصر همتی در یادداشتی در فضای مجازی در خصوص اقدامات اجرا شده به منظور تأمین واکسن کرونا توضیحاتی ارائه و عنوان نمود: برخی نادانسته یا مغرضانه، سعی در تطهیر اقدامات غیرانسانی امریکا در تحریم ایران را دارند، و تنها به ادعای دروغین امریکا بر عدم محدودیت بر معاملات دارو تأکید می کنند، برای ثبت در حافظه تاریخی می گویم: اعلام خبر مربوط به توزیع واکسن کرونا توسط برخی کشورهای همسایه بین مردمشان تلخ ترین پاسخ به این عده است. ازآنجاکه خرید واکسن کرونا (covax) باید از جهت رسمی سازمان بهداشت جهانی انجام گیرد، تا به امروز هر طریقی برای پرداخت و انتقال ارز موردنیاز، به خاطر تحریم غیرانسانی دولت آمریکا و ضرورت اخذ مجوز اوفک، با مانع روبرو شده است.

کره جنوبی، بابت انتقال پول از جهت U-turn دلار برای خریدهای بشردوستانه، نتوانست تضمینی برای عدم مصادره پول بانک مرکزی ایران توسط دولت آمریکا در هنگام انتقال بدهد.

صندوق بین المللی پول با فشار و تهدید آمریکا، و علیرغم اذعان به حق ایران و عدم وجود هیچ گونه مانع اقتصادی یا حقوقی، حتی جرئت عنوان نمودن وام بشردوستانه ایران در هیئت مدیره صندوق را پیدا نکرد.

البته، انتقال پول از جهتهای دیگر تحت پیگیری است که انشا الله با همکاری و اقدام به موقع دستگاه های ذی ربط به نتیجه خواهد رسید. خرید واکسن از دیگر کشورها نیز در دستور کار همکاران وزارت بهداشت قرار گرفته است. اخبار واصله در خصوص تولید داخلی واکسن کرونا نیز امیدوارکننده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1096

به "آمریکایی&zwnjها برای خرید واکسن کرونا سنگ&zwnjاندازی می&zwnjکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکایی&zwnjها برای خرید واکسن کرونا سنگ&zwnjاندازی می&zwnjکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید