سفر به کره جنوبی ، دانستنی های سفر به کره جنوبی

به گزارش وبلاگ علیکایی، خیلی از افراد در جهان علاقه زیادی به سفر دارند سفر هایی که کشور های مختلف جهان را بتوانند ببینند و از آن ها خاطرات خوشی داشته باشند . این چنین افراد مشتاق از هر فرصتی که در تعطیلات برایشان پیش می آید استفاده می نمایند تا به تماشا زیبایی های متنوع کشور های جهان بروند . اما در اینجا سعی داریم یکی از کشور های پر از تفریحات و جاذبه های تماشای را به شما معرفی کنیم که اگر برای اولین بار به کره جنوبی سفر می کنید می تواند بسیار برایتان مهیج باشد . اما نکته ای که در تمام مدت سفر به کره جنوبی باید به آن رعایت کنید داشتن برنامه ای منظم برای سفرتان است تا بتوانید اوقات خوشی را سپری کنید این برنامه نه تنها باعث می گردد از تمامی ساعات خود به درستی بهره ببرید بلکه باعث جلوگیری از هر گونه خطر در سفر برایتان می گردد .در ادامه با دانستنی های سفر به کره جنوبی و اطلاعات سفر به کره جنوبی با ما همراه باشید.

سفر به کره جنوبی ، دانستنی های سفر به کره جنوبی

زبان مردم کره

در سفر به کره جنوبی اولین نکته مهمی که برای ارتباط با مردم کشور مهم است دانستن زبان رایج بوده تا بتوانیم احتیاج های خود را از آن طریق برآورده کنیم . زبان مشترک بیشتر مردم جهان انگلیسی است اما مردم کره کمتر به این زبان مسط بوده و اطلاعاتی دارند بیشتر به زبان بومی خود یعنی کره ای حرف می زنند . پس می توان گفت اولین موردی که از مجموعه دانستنی های سفر به کره جنوبی ممکن است شما از بدو ورود به این کشور با آن دچار مشکل شوید زبان مردم است . البته می توان گفت مردم چین یا افرادی که به چینی تسلط دارند به علت تشابه کمی که در زبان ها وجود دارد می توانند راحت تر ارتباط برقرار نمایند . شما می توانید در منطقه ها توریستی از زبان انگلیسی بهره برده اما باز هم چندان تسلطی ندارند ولی بازهم ارتباط گرفتن با آن ها بهتر از سایر نقاط کشور است .

برای رفت و آمد چه وسایلی وجود دارند

در سفر به کره جنوبی برای رفت و آمد به تمامی نقاط کشور همچون سایر کشور ها برترین گزینه استفاده از حمل و نقل عمومی است که دو مزیت بزرگ را با خود به همراه دارد : 1- صرفه جویی در هزینه.2- سرعت در رفت و آمد.اما همین وسایل نقلیه هم اگر به درستی از آن ها استفاده نگردد هزینه بالایی دارد به همین سبب برای کاهش هزینه بهتر است کارت مشترکی که برای تمامی وسایل نقلیه عمومی استفاده می گردد و (کارت پول حمل و نقل کره ای) یا (Korea T-money card) نام دارد را تهیه کنید .این نکته حائز اهمیت است که ترن و قطار شهری بسیار به صرفه تر از تاکسی در این کشور هستند زیرا هم دارای قیمت پایین تری بوده و دارای ساعات حرکت تعیین هستند که تأخیری در آن ها وجود ندارد .

توالت های عمومی موجود در کشور

از مجموعه اطلاعات سفر به کره جنوبی تمیزی این شهر و داشتن بهداشت عمومی بسیار توریستان را متعجب می نماید این بهداشت تا جایی کشیده شده است که در تمامی نقاط شهر می توانید توالت های عمومی را پیدا کنید . اما وقتی داخل این توالت های عمومی می شوید بسیار بیشتر متعجب خواهید شد چرا که با فضایی بسیار تمیز روبرو خواهید شد که حتی دارای بسیاری دستمال توالت و عوامل نظافتی است . مسئولین بسیار به این موارد اهمیت می دهند اما با تمام این نکات خوب یک مورد قابل بحث و تعجب در کشور دیده می گردد و وجود دارد و آن هم تعداد کم سطل زباله است به طوری که برای انداختن آشغالی به درون سطل آشغان باید مسافت زیادی را طی کنید .

شرایط آب و هوای کره جنوبی

به طور کلی آب و هوای کره جنوبی گرم و مرطوب است به طور مثال در ماه های جولای تا آگوست یعنی (خرداد تا شهریور) هوا بسیار گرم بوده موج گرمای شدید جریان دارد و هشدار برای مردم وجود دارد . و در بیشتر ماه های دیگر این کشور یعنی آپریل تا ژوئن یعنی (فروردین تا اردیبهشت) و سپتامبر (مهر تا آبان) هوا معتدل بوده و گاهی خنک که حتی می توان گفت ماه های مناسب سفر برای توریستان است .از اطلاعات سفر به کره جنوبی بدانید که وقتی قصد به سفری دارید قبل از هرچیزی باید از شرایط آب و هوایی آن کشور در آن فصل آگاه شوید تا هم لباس مناسبی با خود ببرید و یا حتی اگر مناسب نیست به جای دیگری سفر کنید زیرا می تواند برایتان مشکل ساز باشد به عنوان مثال همانطور که بیان شد در ماه های خرداد تا شهریور که ماه های گرم کره هستند مسافرت اصلا توصیه نمی گردد چرا که با توجه به اینکه مردم به این آب و هوا عادت دارند اما باز هم به خود مردم کشور هشدار هایی داده می شوند تا دچار مشکل نشوند هشدار هایی مانند : 1- استفاده از کرم های مرطوب نماینده و ضد آفتاب قوی

2- گذاشتن کلاه یا استفاده از نقاب sp sp; 3- خروج از خانه در مواقع ضروری

4- مصرف زیاد آب 5- استفاده از خوراکی های خنک و تازه

6- مصرف سبزیجات 7- پوشیدن لباس های مناسب و خنک

پس مطمئن باشید سفری آرام و لذت بخش نخواهید داشت .

برقراری ارتباط با تلفن همراه

سیم کارت هایی که در کشورتان وجود دارد و از آن ها استفاده می کنید در هر کشوری قابل استفاده نیستند پس اگر به کشوری رفتید که دیگر نمی توانستید از سیم کارت خود بهره ببرید کره هم همچون سایر کشور ها این امکان را برایتان فراهم آورده تا بتوانید سیم کارت هایی اعتباری به نام سیم کارت EG و Wi-Fi eggکه بسیار هم مشهور و مقرون به صرفه هستند را از فروشگاه هایشان تهیه کنید و بهره ببرید و حتی برای استفاده از اینترنت هم می توانید از این سیم کارت ها بهره بگیرید . این کار باعث می گردد در هزیه هایتان تا به حدی صرفه جویی کنید زیرا هزینه ای که بابت این دو سیم کارت می پردازید به ترتیب مبلغی حدود 3 هزار وون و 5 هزار وون کره جنوبی برابر با (هر 1000 وون کره جنوبی تقریبا معادل 29 هزار ریال ایران است) .اما تفاوت هایی به غیر از قیمت آن ها بین این دو سیم کارت وجود دارد به طور مثال سیم کارت EG مدت محدودی برای استفاده دارد یعنی تنها 60 روز می توان استفاده کرد درحالی که از Wi-Fi egg می توان به مدت نامحدود استفاده کرد .البته می توانید از سیم کارت های دیگر کشور هم بهره ببرید اما این دو سیم کارت از تمامی آن ها رایج تر هستند .

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1914

به "سفر به کره جنوبی ، دانستنی های سفر به کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کره جنوبی ، دانستنی های سفر به کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید