آلمان از افزایش بودجه ائتلاف نظامی ناتو حمایت کرد

به گزارش وبلاگ علیکایی، وزرای دفاع و امور خارجه آلمان از درخواست دبیر کل ناتو برای افزایش قابل توجه بودجه این ائتلاف نظامی غربی در سال های آینده حمایت کردند.

آلمان از افزایش بودجه ائتلاف نظامی ناتو حمایت کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه هامبورگر ابند بلات، دولت آلمان از درخواست ناتو برای افزایش بودجه نظامی این ائتلاف نظامی حمایت کرد.

انگرت کرامپ کارن بائر، وزیر دفاع آلمان امروز (سه شنبه) در حاشیه بحث های داخلی درباره نشست روزهای آینده ائتلاف نظامی ناتو گفت: برای ما این مسئله بسیار مهم است که شایستگی های خود را مشترکا و از جمله با منابع و ابزار مشترک تقویت کنیم. وی تاکید کرد که دبیر کل ناتو پیشنهادهای بسیار خوبی برای این منظور ارائه داده است.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم اظهارات مشابهی را در این باره داشته و گفت: ما فکر می کنیم مسیری که دبیر کل ناتو با پیشنهادات خود که اکنون دوباره مورد بررسی قرار می گیرد اتخاذ کرده صحیح است. ما باید برای نوسازی این ائتلاف غربی سرمایه گذاری کنیم.

ینز اشتولنبرگ، دبیر کل ناتو این هدف را دنبال می کند که سران کشورهای عضو این ائتلاف نظامی در نشست 14 ژوئن متعهد شوند تا هزینه های مشترک نظامی و غیر نظامی این ائتلاف را در سال های آینده به میزان قابل توجهی افزایش دهند. در حال حاضر بودجه و برنامه های نظامی و غیر نظامی ناتو حدود 2.6 میلیارد یورو در سال است. بر اساس اسناد این ائتلاف نظامی تنها هزینه های دفاعی آمریکا در این ائتلاف نظامی حدود 785 میلیارد دلار و هزینه های دفاعی آلمان حدود 51.6 میلیارد یورو بوده است.

یان لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه البته روز سه شنبه اعلام کرد که بهترین تضمین برای روابط متعادل و دوباره احیا شده ترانس آتلانتیک تعهد اروپاییان به ابزار دفاع ملی است.

نشست آینده ناتو اولین نشست با حضور جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواهد بود. یک موضوع اصلی که در این نشست به آن پرداخته خواهد شد برنامه اصلاحات موسوم به ناتو 2030 است که شامل مسائل مالی نیز می شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1415

به "آلمان از افزایش بودجه ائتلاف نظامی ناتو حمایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان از افزایش بودجه ائتلاف نظامی ناتو حمایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید