9 مدل دستگیره کابینت از کلاسیک تا مدرن

به گزارش وبلاگ علیکایی، دستگیره کابینت ها شاید در گفتار اهمیت خود را در دکوراسیون خانه نشان ندهند. اما هنگام استفاده به وضوح تاثیر خود را در دکوراسیون آشپزخانه شما، نشان میدهد. مدل های دستگیره کابینت، بسیار متنوع هستند . اما به طور کلی میتوان انها را به دو سته تقسیم بندی کرد. دکمه ای و خطی. که هر کدام انواعی از مدل های دستگیره کابینت را ارائه میدهند. این مقاله به منظور شناخت انواع مدل های دستگیره کابینت و تاثیر گذاری ان بر دکوراسیون داخلی، تهیه شده است.

9 مدل دستگیره کابینت از کلاسیک تا مدرن

مدل های دستگیره کابینت و برترین انتخاب

مدل های دستگیره کابینت بر اساس دو موضوع طراحی و ساخته میشوند. اول کاربرد انها و دوم زیبایی انها است. اولین سوالی که در هنگام نصب کابینت به فکر افراد خطور میکند. انتخاب انواع و مدل های دستگیره کابینت هاست. دستگیره انتخابی باید به راحتی در دست انسان جا گردد و بتوان با استفاده از ان درها را باز و بسته کرد. از طرفی باید از جنس مطمئنی استفاده گردد تا به مرور زمان از در جدا نشوند، تغییر رنگ ندهند و نشکنند. از طرفی زیبایی انها میتواند نقطه بصری فضای آشپزخانه شما باشد.

مدل های دستگیره کابینت و نکات انتخاب و استفاده ان

ابتدا در نظر داشته باشید که، با توجه به تناسب و هماهنگی با رنگ و متریال کابینت ها، مدل های دستگیره کابینت مناسب با انها را انتخاب کنید.

مدل های دستگیره کابینت خطی یا دکمه ای: دستگیره های دکمه ای ظاهری شبیه به دکمه دارند. دستگیره های خطی هم، عمودی یا افقی به کابینت متصل میگردد. که معمولا به انها دستگیره های دو پیچ هم گفته میگردد. از این مدل های دستگیره کابینت، میتوان برای کابینت های فلزی، ام دی اف، ممبران و کابینت های گلاس استفاده کرد.

انواع مدل های دستگیره کابینت ها

کدام مدل را انتخاب کنیم: معمولا میتوان گفت با توجه به علاقه افراد این مرحله را میتوان پشت سر گذاشت. اما به طور معمول از دستگیره های خطی برای کشو ها و از دستگیره های دکمه ای برای درهای کابینت ها استفاده میگردد. ان هم به این علت است که، به علت اینکه کشو ها با توجه به محتویات درونشان ممکن است سنگین باشد. باید دستگیره ای که کاربرد بیشتری دارد و بعلاوه راحت تر میتوان ان را در دست گرفت استفاده کرد. دستگیره های خطی این ویژگی را دارند.

این موضوع را در نظر داشته باشید که در دکوراسیون های مدرن به طور معمول از دستگیره های خطی استفاده میگردد. زیرا مدل های دستگیره کابینت، در انواع خطی ان متنوع تر و مدرن تر است. از طرفی خانه هایی که دارای آشپزخانه کلاسیک هستند. بیشتر از دستگیره های خطی استفاده میگردد.

نحوه نصب دستگیره ها بسیار مهم است. اگر از دستگیره های خطی استفاده کردید. به نحوه نصب ان بسیار توجه کنید. میتوانید همه را افقی نصب کنید و یا اینکه میتوانید دستگیره کشو ها را افقی و دستگیره درها را عمودی نصب کنید. اگر میخواهید از این روش بهره ببرید، بهتر است از دستگیره های خیلی عظیم استفاده نکنید.

انواع دستگیره کابینت های اشپزخانه

پس از معین اینکه دستگیره خطی را انتخاب کردید. باید انتخاب کنید که مدل دستگیره کابینت به صورت مستطیلی باشد یا اینکه به صورت منحنی باشد. در این قسمت برای انتخاب کردن بهتر است که، به مدل کابینت آشپزخانه دقت کنید. اینکه آیا کابینت هایی خشک و با گوشه های تیز وجود دارد یا اینکه حالت های منحنی در نحوه نصب کابینت ها وجود دارد. برای مثال، برای کابینت های گلاس مسطح و سفید، یکی از برترین انتخاب ها استفاده از دستگیره های خطی مستطیلی ساده است. که میتوان در رنگ های مختلف از انها استفاده کرد.

برای کابینت هایی با استایل منحنی، استفاده از دستگیره هایی با طرح های منحنی کلاسیک و دارای انحنا میتواند گزینه مناسبی باشد. از طرفی میتوانید از دستگیره های منحنی برای کابینت هایی که مستطیل شکل هستند و روی انها طرح های منحنی وجود دارد. هم بهره ببرید.

نکته: حتما قبل از خرید دستگیره کابینت ان را لمس و جا به جا کنید. اینگونه میتوانید متوجه شوید که آیا راحت در دست شما جا میگیرد. با جنس ان احساس راحتی میکنید یا خیر؟

مدل های دستگیره کابینت و تمام

معمولا انتهایی ترین قسمت دکوراسیون آشپزخانه و تمام کننده ان، دستگیره های کابینت هاست. هماهنگی و تناسب دستگیره ها با کابینت و وسایل آشپزخانه میتواند، زیبایی فضای آشپزخانه شما را چندین برابر کند. البته به این نکته توجه داشته باشید که، هماهنگی و تناسب به معنی محدود بودن به یک جنس و یک رنگ بودن تمام وسایل و المان ها نیست.

منبع: اتاق
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1508

به "9 مدل دستگیره کابینت از کلاسیک تا مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 مدل دستگیره کابینت از کلاسیک تا مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید