8 خوراکی که نباید با معده خالی مصرف کرد

به گزارش وبلاگ علیکایی، برخی از مواد غذایی با این که بسیار برای بدن مفید هستند اما هیچ وقت نباید با معده خالی آن ها را مصرف کرد. برای مثال، گوجه، خیار، پرتقال، موز و گلابی از این دسته از میوه هاست. در ادامه به هشت خوراکی اشاره می کنیم :

8 خوراکی که نباید با معده خالی مصرف کرد

پرتقال

مصرف پرتقال با معده خالی اسید معده را به میزان زیادی افزایش می دهد و روی غشای مخاطی معده اثر نامطلوبی می گذارد و باعث ناراحتی گوارشی و در نهایت استفراغ می گردد.

گلابی

گلابی به دلیل دارا بودن فیبر خام، می تواند به مخاط معده آسیب بزند و شرایط معده را در طولانی مدت به شدت حاد کند.

موز

خوردن موز با معده خالی باعث می گردد تا به طور ناگهانی میزان منیزیم در بدن افزایش یابد و سبب به هم خوردن تعادل منیزیم و کلسیم در بدن گردد و روی قلب و عروق اثر منفی بگذارد.

خیار و سبزیجات برگی

خیار و سبزیجات برگی حاوی آمینو اسید هستند. وقتی این مواد با شکم خالی مصرف گردد، باعث سوزش سردل و دردهای شکمی می گردد.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی به این دلیل که اسیدی است، مواد درون آن با اسید معده واکنش شیمیایی انجام می دهد و ژل غیر قابل حلی تشکیل می دهد که به راحتی منجر به فراوری سنگ و زخم معده می گردد.

ماست

ماست از جمله مواد غذایی است که نباید با شکم خالی مصرف کرد چرا که باکتری های مفید روده را نابود می نماید. برترین زمان برای مصرف آن، قبل از خواب است که سبب بهبود هضم غذا و برطرف یبوست می گردد.

آب نبات و شکر

خوردن آب نبات و شکر با معده خالی باعث می گردد که بدن به میزان کافی نتواند انسولین فراوری کند و قند خون را به حد نرمال برساند، بنابراین قند خون به طور ناگهانی افزایش می یابد که منجر به بیماری های چشمی می گردد.

نوشیدنی سرد

نوشیدنی های سردی مانند نوشابه و آب سرد، معده را تحریک می نماید و سبب انقباض روده، بیماری دستگاه گوارش و مسائل در قاعدگی در زنان می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1455

به "8 خوراکی که نباید با معده خالی مصرف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 خوراکی که نباید با معده خالی مصرف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید